Chromecast 4K ultra op receiver: alleen stereogeluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colossi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 08:38
Ik heb een Chromecast 4K ultra op mijn receiver (Denon AVR-X2600H) aangesloten, maar krijg alleen stereogeluid in youtube 5.1 surround testclips.

Zelf deze zaken geprobeerd:
1. Andere HDMI ingangen op receiver
2. Chromecast gereboot
3. Settings in Chromecast en Google home app geprobeerd

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://support.google.com/youtube/answer/11904456?hl=en
Chromecast Ultra staat hier niet genoemd, weet je zeker dat het geen beperking van de Chromecast Ultra is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotmailer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-04 06:03
YouTube zelf ondersteund enkel 2.0 geluid.
YouTube TV, welke ook ondersteund wordt voor de Chromecast Ultra 4K, zou wél 5.1 audio moeten ondersteunen.
Zelf heb ik alleen 2 Chromecast with Google TV units, waarbij ik kan confirmeren dat ik enkel via een select aantal YouTube TV kanalen 5.1 discreet geluid hoor, maar bij de overige kanalen, dus ook YouTube zelf, heb ik enkel 2.0 audio.

N.B. Het 2.0 geluid wordt hier nu door mijn receiver wel omgezet naar Dolby Pro Logic IIx, waardoor het toch weer enigzins 5.1 achtig klinkt, incl. voice over de center speaker.

Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=HOrNb5n8EfE

[ Voor 5% gewijzigd door Hotmailer op 16-04-2022 15:15 . Reden: Additionele informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colossi
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-04 08:38
Hmm, weer wat geleerd. Bedankt mannen!
Zojuist even de Viaplay app getest en daarmee wordt wél surround doorgegeven. Het moet dus wel een YT beperking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siampark
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een gelijkaardig probleem.

Ik heb de nieuwe Chromecast 4K met google TV gekocht.
Bedoeling is via de Denon AVR te gaan, dus de verschillende HDMI poorten die in werking zijn geven beeld en geluid zonder problemen door.
Deze komen allemaal toe in de Denon, HDMI in, met 1 kabel HDMI out van de Denon naar de tv. Alles werkt perfect.

De chromecast via de TV moeten configureren, want rechtstreeks in de Denon, niks te vinden. Wat wel raar was, hij bleef knipperen en gaf een geluid door door de home cinema.
Chromecast geconfigureerd, in de denon, kan streamen, krijg enkel geluid door, maar geen beeld.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT5952
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 16:04
Colossi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:29:
Hmm, weer wat geleerd. Bedankt mannen!
Zojuist even de Viaplay app getest en daarmee wordt wél surround doorgegeven. Het moet dus wel een YT beperking zijn.
Ter info, inmiddels zijn er diverse YouTube video's te vinden welke DD5.1 uitsturen en de Chromecast werkt hier ook goed mee. De Chromecast ondersteunt ook (gecompressed) Atmos icm bv Netflix, Amazon Prime. Uiteraard alleen bij de films en series die daarmee aan worden geboden. Op YouTube nog geen Atmos voorbij zien komen.
Pagina: 1