Toon posts:

Meerdere ip's toekennen en lage snelheid....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb 2 pc's met allebei een 10 Mb kaartje erin via een switch (100Mb) aan @home hangen. Nou loopt dat internet prima, maar voor het interne netwerkverkeer schaam ik me nog een beetje.

Meer dan een krappe 1 mb haal ik dus niet. Terwijl theoretisch 10 gehaald zou moeten kunnen. Daar zit echt teveel verschil in toch??

Nou wil ik dat heel graag omhoog krijgen, maar hoe???

Ik had dus overigens gelezen dat je meerdere ips aan een netwerkkaart kunt toekennen (max 5 stuks) Maar hoe. Ik kom er ff niet uit. Tis ook een redelijk nieuw gebied voor me.

Ik draai op beide machines win2000.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ehm tis 10mbit... das 10 /8 das dus 1.25 mb/s dus je snelheid is helemaal niet te laag oh en btw meerdere IP's tegelijk aan je kaart kan niet... naast mekaar wel maar niet tegelijk

blup

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Het klinkt alsof je Megabits (Mb) en MegaBytes (MB) door elkaar haalt..

Je hebt 10 Mbit kaartjes en 10 Mbit = 1,25 MByte. Als jij er dus 1 Mbyte doorheen pompt, loopt het prima. Als jij er 1 Mbit doorheen haalt is het dus 125 kiloByte en da's wat weinig..

Was getekend, enz. | specs

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Yep denk het ook foutje tussen bits en bytes.
Voor meerdere ipadressen toe te voegen aan je NIC.
ga je naar my network places properties.
Kies je de desbetreffende NIC uit.
Properties.
Dan naar TCP/IP
Weer properties.
dan advanced
Dan kan je daar dmv add een ipadres toevoegen.
LET OP! dit werkt alleen met statische adressen.
werk jij met DHCP dan werkt dit niet!!

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Duhhhh...

Shit nooit gedacht dat ik dat zou vergeten. Stom zeg. Bedankt enne nog wel ff een ander vraagje. Allereerst wat is het verschil tussen een 100Mbit kaart en een 10/100 Mbit kaart, en waarom zijn die 3com kaarten zo ontzettend duur?

Ik zag overigens een 100Mbit kaartje bij Gistron voor 18,- Dat kan toch niets zijn...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:23 schreef Zinuz het volgende:
Duhhhh...

Shit nooit gedacht dat ik dat zou vergeten. Stom zeg. Bedankt enne nog wel ff een ander vraagje. Allereerst wat is het verschil tussen een 100Mbit kaart en een 10/100 Mbit kaart, en waarom zijn die 3com kaarten zo ontzettend duur?

Ik zag overigens een 100Mbit kaartje bij Gistron voor 18,- Dat kan toch niets zijn...
3Com:
+ Levenslange garantie
+ Goede driverondersteuning.
+ Goede componenten
- Prijzig

Klonenkaart:
+ Goedkoop

Tja, kies maar uit. In principe is een klonenkaart niet per definitie ruk. Als je voor de prijs van 1 3Com vijf goedkope kaarten kan krijgen, dan vind ik dat toch echt reden om goed te overwegen.
Sterker nog. In mijn server kreeg ik mijn 3C905B (3Com) niet fatsoenlijk aan het werk, terwijl een Realtek kaartje wel zonder problemen werkte (deze is nu vervangen door een Intel NIC ;))

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

100 is alleen 100
10/100 kan zowel 10 als 100 Mbps aan.

3com is duur omdat het goede kaarten zijn.
belasten je systeem minder.
Al zijn de basis kaartjes misschien iets overpriced.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 15:29 schreef FoolZero het volgende:

[..]

3Com:
+ Levenslange garantie
+ Goede driverondersteuning.
+ Goede componenten
- Prijzig

Klonenkaart:
+ Goedkoop

Tja, kies maar uit. In principe is een klonenkaart niet per definitie ruk. Als je voor de prijs van 1 3Com vijf goedkope kaarten kan krijgen, dan vind ik dat toch echt reden om goed te overwegen.
Sterker nog. In mijn server kreeg ik mijn 3C905B (3Com) niet fatsoenlijk aan het werk, terwijl een Realtek kaartje wel zonder problemen werkte (deze is nu vervangen door een Intel NIC ;))
Wat voor machine heb je dan dat je een 3Com niet aan de praat krijgt? Of je 3Com is niet lekker of je hebt een echt vreemde PC.

Verwijderd

Hier Realtek 8139A 10/100 van 35 piek, doet het perfect en nooit problemen met drivers

Suc6

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:31 schreef teigetjuh het volgende:
Wat voor machine heb je dan dat je een 3Com niet aan de praat krijgt? Of je 3Com is niet lekker of je hebt een echt vreemde PC.
Hmmmz, we gaan nu wel offtopic, maar OK. :)

Ik heb een A-Open AP5T mobo met een P100@120. AHA2940UW-Pro. 18GB + 4 GB + NEC MultiSpin 3X + HP SureStore 2GB.een NIC. Matrox Millenium II 8MB. 1GB IDE.

FDC is al naar de kloten :'(, dus het bord is idd niet helemaal top meer. Momenteel werkt het apparaat op WindowsNT 4.0 Server SP6a zonder verdere software behalve een }:O.
Met de 3Com was er een verbinding, maar na het copieren van ettelijke MageBytes disconnecte de kaart en moest de server gereboot worden om deze weer actief te krijgen. Dit dus keer op keer :(
Met de search van GoT kon ik niet 1-2-3 een antwoord vinden en aangezien het apparaat met een 8139 wel goed werkte wist ik ook wel, dat ik iets verkeerd met die 3Com had gedaan. De kaart zelf werkte immers goed in mijn andere PC's. Nu heb ik dus een 82559 d'r in gezet en deze werkt zonder problemen. Kennelijk werken de 3Com's default nog niet perfect onder WindowsNT 4.0 Server.

Who cares anyway, want mijn LAN werkt nu weer perfect. Alleen de oplossing is twijfelachtig...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hmm ik heb hier ook vaak genoeg gezeik gehad met 3com.
Nu heb ik al op diverse machines die problemen kunnen verhelpen door gewoon een intel digital of noname kaartje te gebruiken, vooral waarneer ik meer dan drie netwerkkaarten ga gebruiken kies ik nu voor intel of digital en natuurlijk noname :)

bdw een enkele nic kan dus wel meerdere ip adressen krijgen de vraag is echter wat wil je ermee :?

Powered bij meergranenbrood.

Pagina: 1