Knipperend scherm na reboot.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Beste Tweakers,

Inleiding
Ik heb een vreemd probleem wat ik nog nooit ben tegengekomen en hoop dat iemand het hier herkend. Het is nogal specifiek waardoor ik het niet kan googlen. Althans, problemen van andere mensen met dit symptoom zijn 99% van de keren de kabel, maar dat lijkt het hier niet te zijn.

Probleem
Als ik mijn PC herstart (dus niet uit en aan), dan knippert het beeldscherm zoals bij een slechte kabel. Je krijgt dus beeld maar dat valt na een paar seconden weer even weg en komt dan weer terug. Dit knippert constant heen en weer.

Workaround
HDMI kabel uit de TV halen en er weer in steken.
Computer echt UIT zetten en dan weer AAN zetten.

Wat is er getest
- Meerder HDMI kabels (ik heb nu een wat duurdere die het prima doet op 4k/120Hz/HDR, maar dus ook dit rebootknipper probleem heeft)
- Andere HDMI poort op TV en GPU
- PCI poort instellingen van AUTO naar PCI3x (PCI4x ondersteun ik nog niet)
- Andere driver

Overige info
Als ik het scherm vol belast op 4k/120Hz/HDR dan heb ik nooit een hapering. Dit had ik wel met een slechte kabel. Die kon net de desktop weergeven, maar bij gamen begon hij problemen te geven. Tevens kon ik met enkele slechte kabels niet eens HDR aan krijgen op 4k/120Hz.
De kabel lijkt dus te voldoen. Ook gezien het probleem nooit voorkomt bij uit en aanzetten van de PC.

Setup
LG OLED C16 55"
Gigabyte RTX 3080 Vision OC
Oehlbach Black Magic MKII HDMI Kabel

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 38% gewijzigd door World Citizen op 16-04-2022 16:35 ]

FreeReef.nl