Advies gezocht voor TV 65/77 inch , budget 3k

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Sinds kort ben ik verhuisd en bij een nieuw huis hoort een nieuwe TV, in dit geval dan. De huidige tv is een UE48HU7500. Op deze tv is het eindelijk niet te doen om overdag tv te kijken wegens de weerspiegeling en doordat de tv deze niet zo fel is. 

Als eerste oriëntatie  heb ik rond gedaan in de mediamarkt en daar werd mij de Samsung Neo Qled met de one connect box (75QN95A) door de beeldkwaliteit en het mogelijke risico op weerspiegeling. Vindt die one connect box wel een gaaf idee, makkelijk kabels wegwerken. Nu ik online aan het rondkijken ben, slaat de twijfel toe. Het besturingssysteem van Samsung is voor veel mensen een groot minpunt. Verder lees ik hier dat de weerspiegeling  voor een OLED wel mee valt voor mijn situatie. De helderheid van de huidige oled is hoger dat mijn huidige tv. 

hoppelijk kunnen de kenners hier mij wat goede adviezen kunnen geven over de weerspiegeling en mogelijk een ander model / merk

Situatie: 
- Afstand tot de TV = 5 meter
- gebruik  zal voornamelijk tv, films/series kijken zijn
- geluid kwaliteit van de tv is niet relevant komt een soundbar onder van bluesound
- muur op het zuiden naast een groot  raam aan de oostkant (Ochtendzon, maar geen direct licht) 
- tv-formaat tussen de 65 en 77 inch (waarbij ik neig naar 65, maar mijn vrouw naar 75/77) 
- tv komt waarschijnlijk aan de muur te hangen
- budget = +- € 3000

Beste antwoord (via JeroenBosch op 19-04-2022 11:31)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Mijn vader heeft vorige week een Sony 75Z9J gekocht voor onder dat bedrag bij Correct in Rotterdam. Misschien een optie voor je?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Lucky you 8)
Ik zou met een afstand van vijf meter ook zeker hoog inzetten. Ik zit een stuk korter op de TV en heb al het idee dat 83" toch ook had gekund in plaats van een 77".

Ontopic:
LG OLED77G1 haal je nu voor onder je budget omdat de G2 nu aan is gekondigd/is te verkrijgen. OLED die perfect aan de muur hangt. Let wel dat elk zonlicht funest kan zijn voor een OLED. Ik heb ook een raampartij op het zuiden maar met het zonnetje van deze week heb ik de inbetweens (AKA vitrage :P ) dicht. Ook heb ik met de OLED vaker de gordijnen dicht dan met de plasma die ik voorheen had. Helderheid van de OLED mag dan hoger zijn, de spiegeling ook.

Bovenstaande puur even uit persoonlijke ervaring. Ik heb mezelf nog niet ingelezen in wat QD-OLED doet en welke prijzen Panasonic en Sony doen voor hun OLED op dit formaat.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 16-04-2022 12:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zou eventueel kunnen kijken naar een OLED met een koelplaat, er is daarvoor ruimte in je budget. Die gaan nog net ietsje harder wat betreft helderheid. Het antireflectiefilter van een OLED absorbeert behoorlijk wat licht, maar fabrikanten maken hun OLED's wel spiegelglad, omdat je op die manier meer scherpte waarneemt, dus een mate van spiegeling zal er altijd zijn. Enige uitzondering voorlopig is de budget A1, die minder glad is, maar ook minder licht absorbeert en waardoor reflecterend licht dus eigenlijk sneller een probleem vormt.

Als het besturingssysteem van Samsung het obstakel is, zou je eventueel nog kunnen wachten op de Sony X95K, die zal technisch redelijk vergelijkbaar zijn met de QN95A/B. Maar nieuwe modellen zijn aanvankelijk vaak wel wat prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Hier ook een supporter voor 75/77" en op 5 meter afstand liever nog 83/85"! Maar dat is persoonlijk. De keuze tussen LED of OLED is vooral afhankelijk wanneer je op de dag TV kijkt en wanneer je graag de beste kwaliteit wilt hebben als je kijkt. Als je overdag TV kijkt maar dan meer het nieuws op de achtergrond aan hebt staan en 's avonds in gedimd licht (of helemaal geen licht) lekker van een film of serie wilt genieten dan zou mijn stem naar OLED uitgaan. Ligt de focus toch meer op overdag kijken of ander 's avonds in een behoorlijk verlichte kamer, dan kan je allicht beter voor een LED model gaan. De genoemde Sony X95K wordt heel interessant, maar voorlopig is die nog flink aan de prijs. Mogelijk is een Samsung QN95B dan meer interessant welke weer een hele stap vooruit is tov de QN95A.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
Bedankt al vast voor het eerste zetje in de goede richting, het gaat dus een 75/77 inch worden.
De strijd gaat nu tussen de 75QN95A en de OLED77G1. Waarbij ik gezien onze kamer en lichtinval neig naar de samsung. https://www.youtube.com/watch?v=kxbBdnGMgio vooral na het zien van dit filmpje. Volgende week nog een keertje langs de mediamarkt om te vergelijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• wokkelz
Mijn vader heeft vorige week een Sony 75Z9J gekocht voor onder dat bedrag bij Correct in Rotterdam. Misschien een optie voor je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
wokkelz schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:20:
Wauw, als je nu een 75Z9J kan kopen voor onder de 3K, dan zou ik heel snel aan boord springen. Dit brengt mij zelfs aan het twijfelen... Wat een beest van een TV is dat :Y

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenBosch
ik heb even gebeld met correct en inderdaad ze hebben er eentje staan en houden hem achter :D heel erg bedankt dit gaat hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
JeroenBosch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:08:
ik heb even gebeld met correct en inderdaad ze hebben er eentje staan en houden hem achter :D heel erg bedankt dit gaat hem worden.
Ook voor een mooie prijs?
Ben wel jaloers op jou en mijn pa hahaha! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
Wel een prima prijs maar uitgepakt en wel denk ik toch dat die te groot is 😭😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
JeroenBosch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:46:
Het went snel hoor.
Ik zit ongeveer 3.5a4 meter van mijn tv af, en ik heb 65 inch...soms zou ik wel 75 inch willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
JeroenBosch schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:46:
Kijk het even aan. Ik vind 3 meter kijkafstand voor 75" ideaal. We zitten nu op 4,5mtr en daarom moet er ook 85" komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 08:03
Zeker even aankijken, ik vond mijn 65 (op 3,7 meter kijkafstand) toen ie 2 jaar geleden net hing, ook best wel groot, nu is ie 'gewoon' en denk ik aan een 75/77 upgrade.

Kameraad was even geleden helemaal trots op zijn nieuwe 49 inch Samsung, ik dacht dat ie een tablet als tv had opgehangen ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
Mocht de tv gelukkig nog ruilen, gevolg is wel dat we een tv in de winkel moesten kiezen.
Uiteindelijk dus over budget gegaan voor de 65QN95B, gelukkig is er een cashback die de pijn iets verzacht.

Ik denk dat 75 inch best wel had gekund qua kijkafstand, maar niet in onze woonkamer. De tv werd gewoon te prominent. Wie weet in een volgend huis.
Pagina: 1