TV formaat slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik zoek een?
TV voor de slaapkamer. Is 32 inch groot genoeg? Of is 43 inch ook een optie? De TV komt aan de muur op de Noord wand. Het bed staat tegen de zuid wand. De kijk afstand is dus vrij kort. De TV moet minimaal 4k zijn en de app van T-Mobile ondersteunen om tv mee te kijken (dus geen losse tv box oid). In de toekomst wil ik een simpele soundbar aansluiten via HDMI.

Budget is rond de 750 euro. Als iemand een mooie aanbieding weet dan hoor ik dat graag. Als dat niet thuis hoort in dit topic vraag ik het in het centrale aanbiedingen topic voor TV's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndGL_AT2HkoJfN7CHbIHHE3Ec8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlwjknhaOi3c011ZKH9mjjT9.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik heb een 32” hangen op ongeveer dezelfde afstand op de slaapkamer, voor mij is dat groot genoeg, maar dat blijft ook een kwestie van smaak.
Ik weet niet of je een partner hebt die misschien wil slapen terwijl jij nog TV kijkt, dan zou ik ook kijken of de TV een fatsoenlijke dim-optie heeft waarbij kwaliteit acceptabel blijft. Een TV op volle lichtsterkte in een donkere kamer kan niet iedereen waarderen als ze willen slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Moet 4k zijn? Dan valt 32 inch af.
Wat ik weet bestaan die niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:55
Kijkafstand lijkt een kleine 3 meter. Dan kan je makkelijk 43 inch. Denk dat je op 32 inch het verschil niet eens ziet tussen full HD en 4k op die afstand, maar goed daar zijn vergelijking sites voor.

En te groot of te klein, dat is persoonlijk.
Knip een stuk karton op ware grote, maak t zwart, hang tegen de muur en ga op juiste afstand er van af liggen. Snelste manier om te bepalen of iets te groot is of niet.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 11:30
Cyriel85 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:59:
Kijkafstand lijkt een kleine 3 meter. Dan kan je makkelijk 43 inch. Denk dat je op 32 inch het verschil niet eens ziet tussen full HD en 4k op die afstand
Op een 55” scherm zie je op 3m echt net aan het verschil tussen fullhd en 4K. Op een 43” ga je het verschil niet zien tussen fullhd en 4K. Aan de andere kant, praktisch alle tv’s zijn 4K of hebben amper een meerprijs.

€750 is trouwens een behoorlijk budget voor een kleine tv. Dergelijke kleine tv’s zijn nagenoeg allemaal budget/low end modellen. Daar zou ik geen €750 aan besteden. Voor dat bedrag koop je een wat grotere LG OLED A1 (48”).

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat het vooral een kwestie is of hoe dominant je je televisie in je slaapkamer wilt hebben. In beginsel is 32" prima bruikbaar in de slaapkamer; ik kijk nog altijd op mijn 100Hz beeldbuisbakbeest in de slaapkamer, die is 78cm en dat is totaal geen straf. In tegendeel, zwart is echt zwart op een beeldbuis en geen plek waar stoorlicht hinderlijker is dan in een donkere slaapkamer. Dat de resolutie wat lager is dan op de OLED beneden is niet zo'n probleem. Ik zou financieel gezien zo nodig morgen een nieuwe OLED in de slaapkamer neer kunnen zetten, maar een 48" of 55" is me te dominant. Wie weet komt er ooit een 42".

Je budget is vrij ruim voor een kleine televisie. Omdat stoorlicht in de slaapkamer zeer hinderlijk is en kijkhoeken juist geen probleem zijn wil je in ieder geval een VA-paneel en liefst FALD-verlichting. Die zijn in kleine maten dun gezaaid. Je zou de QN90A kunnen nemen. Zijn grote maten geen probleem voor je? Dan zonder meer de 48" A1 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:32
Bedankt voor alle reacties en de nieuwe informatie!

4k kan ik beter laten vallen en gaan voor full hd. 32" of 43" ben ik nog niet over uit. Een stuk karton uitknippen is een goeie.

Het budget kan idd wel omlaag als ik zo de pricewatch zie met deze formaten.

Zijn er aanraders? Recente prijsdalingen van een bepaald model? De QN90A is nog aardig prijzig als ik mijn budget verlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
Mijn kamer is maar 290x440 en aan de lange muur hangt een 55", was over van de woonkamer...is erg overheersend, maar stiekem kijkt het best lekker op zo'n korte afstand. >:)

Gebruik hier de KPN App op Sony Android TV, geen idee wat de vereiste zijn voor de T-mobile app? Zo te zien ondersteunen ze Sony Android TV of middels een Chromecast/Shield:
https://www.t-mobile.nl/k...pp/android-tv-installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb in onze slaapkamer een 42" TV hangen, die komt van beneden want daar hangt nu 55".

Voor de slaapkamer (mijn kijkafstand is denk ik ongeveer gelijk) vind ik 42" hartstikke prima.

De 55" TV in de woonkamer is voor ons nu wat aan de kleine kant geworden (woonkamer is 6,85. van links naar rechts. Zodra die vervangen wordt ooit hang ik hem met liefde boven neer, want ik merk dat we best snel naar boven gaan om daar TV te kijken vanuit bed. Met een grotere TV doe je dat wat sneller denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 21-04-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:15
Onze slaapkamer zal redelijk hetzelfde formaat zijn. 3x3,6 oid.
We gingen van een hele oude LCD (jaar 2005 gekocht) naar 40 of 43 inch omdat ze niks anders hadden. Hij is qua formaat iets hoger dan de oude, maar wel 4k met "HDR" enzovoorts. Blijft budget model natuurlijk, maar is prima te doen en even wennen.
Kleiner is er haast niet. 36 inch bestaat niet echt meer.
Maar voor die prijs a 400 euro ongeveer is het een prima tv. Voor beneden zitten we meer richting de 1700 euro als we een nieuwe kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zijn er aanraders? Recente prijsdalingen van een bepaald model? De QN90A is nog aardig prijzig als ik mijn budget verlaag.
Als zwart zwart moet zijn, wat je wilt in de slaapkamer, dan is de QN90A volgens mij de enige optie in 43", kleine formaten worden door fabrikanten flink genegeerd. Als je een stapje terug doet, dan zou je naar de Sony X80J kunnen kijken. Heb je geen miniled en FALD meer, maar wel nog een VA-paneel met directe verlichting en lokale dimming.

Correctie: De X80J heeft alleen in 50" een VA-paneel, 43" is IPS en dus ongeschikt voor de slaapkamer.

[ Voor 10% gewijzigd door dmantione op 21-04-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:10

Major_ton

Shoot!

Ah, daar is de formaat vraag weer oOo Wat vind je zelf mooi en wat vind je zelf prettig kijken? Hier ga je namelijk vooral de voorkeur van iemand anders horen, terwijl het om jezelf gaat. Dat er hier een 65" OLED op de slaapkamer hangt op 3,10mtr kamerbreedte heb je helemaal niks aan als dat niet is wat je zoekt. Misschien kom je er wel achter dat je 85" wilt })

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Pagina: 1