Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Hansie078
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-01-2023
Beste,

Gisteren ben ik begonnen aan mijn eigen Azure omgeving alleen heb ik een gek probleem. De gebruikers die ik binnen AAD (Azure Active Directory) heb aangemaakt kunnen niet inloggen binnen mijn Azure Virtual Desktop omgeving.

De foutmelding dat ik krijg is het volgende: Aanmelden is mislukt. Controleer uw gebruikersnaam en wachtwoord en probeer het opnieuw.

Het gekke is dat de gegevens van mijn gebruikers kloppen, inloggen binnen Office 365 lukt allemaal wel. De gebruikers hebben een Microsoft 365 Business Premium licentie. Van mezelf weet ik dat de gegevens kloppen, anders zouden ze ook niet binnen portal.office.com moeten inloggen, ik kan zelfs binnen portal.azure.com inloggen met de gebruikers.

Zoals ik al zei heb ik de gebruikers binnen Azure Active Directory aangemaakt en deze kwamen (natuurlijk) ook gewoon in mijn Office tenant te staan. De gegevens van de Azure Virtual Desktop omgeving zijn toch gewoon hetzelfde als dat er gebruikt wordt om in te loggen binnen portal.office.com bijvoorbeeld?

Weet iemand misschien wat ik fout doe?

Hoor graag!

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hansie078 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:37:
...
Weet iemand misschien wat ik fout doe? ...
Ik lees nergens dat je de Azure Virtual Desktop omgeving vertelt dat die users toegang hebben. Ja, ze worden gecontroleerd in Azure Active Directory; hun password klopt. Maar ze hebben nog steeds niet het privilege om AVD te gebruiken. Dat privilege moet jij toekennen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hansie078
Klopt ja, je moet de gebruikers binnen Azure Active Directory toegang geven om in te kunnen loggen. Dit had ik nagekeken en het zou wel goed moeten staan. Dat zal ik nog even drie dubbel checken.

• Hansie078
Aha, probleem gevonden en opgelost. Lag inderdaad aan de rechten, ze moesten een bepaalde rol hebben genaamd ''Virtual Machine Administrator Login'' of ''Virtual Machine User Login'' De fout dat ik gemaakt heb is dat ze in de rol ''Virtual Machine Local User Login'' zaten en de admins in ''User Access Administrator''

Stomme fout maar het lijkt nu te werken. Bedankt voor je reactie en fijn weekend toegewenst!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 08:54
Hansie078 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:37:
Aha, probleem gevonden en opgelost. Lag inderdaad aan de rechten, ze moesten een bepaalde rol hebben genaamd ''Virtual Machine Administrator Login'' of ''Virtual Machine User Login'' De fout dat ik gemaakt heb is dat ze in de rol ''Virtual Machine Local User Login'' zaten en de admins in ''User Access Administrator''

Stomme fout maar het lijkt nu te werken. Bedankt voor je reactie en fijn weekend toegewenst!
Ik zou je instellingen maar eens goed nakijken. De rol ''User Access Administrator'' is een rol die via je Azure AD als Global Administrator op de root-management group van je subscriptions wordt gezet en is eigenlijk bedoelt om daarmee de initiële rechten op je subscription goed te zetten (e.g. een user of groep Owner rechten toe te wijzen).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor de volledigheid nog even CSA -> SSC omdat dit meer ‘te zien is vanuit de beheerdersrol’ dan users.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1