Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:59

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Topicstarter
Recent nog een ander topic gewijd aan mijn fijne werkgever die nadat ik ontslag heb ingediend begonnen is met obstructie te plegen en mij zoveel als mogelijk te treiteren.

Zijn laatste wapenfeit mijn privé mobiele nummer te gijzelen wat op verzoek van werkgever even na indiensttreding opgenomen is in het corporate contract. Hij weigert namelijk mee te werken aan het porteren van mijn nummer naar mijn nieuwe werkgever.

Zijn motivatie is: vanwege de vele relaties bij wie dit nummer bekend is. Welgeteld zijn het 2 relaties en binnen deze relaties 4 contactpersonen die dit nummer daadwerkelijk ook gebruiken. Door andere mensen word ik zakelijk gezien simpelweg niet gebeld. Daarnaast ben ik professioneel genoeg om mocht ik nog gebeld worden door te verwijzen naar het algemene nummer.

In getekende overeenkomsten staat niets benoemd over het mobiele nummer. Er staat wel dat een door werkgever verstrekte laptop en telefoon eigendom blijft van werkgever.

In hoeverre is hier jurisprudentie over, dan wel kan ik dit pareren. Want dit slaat nergens op, het is mijn mobiele nummer wat ik al meer als 15 jaar gebruik en onderdeel is van mijn netwerk. Mocht ik dit moeten gaan wijzigen dan is de impact enorm. Denk aan digid, authenticatie bij online diensten en de talloze contacten die ik heb.

Het is ontzettend kinderachtig ik weet het, maar ik ben het wel een beetje beu. Er spelen nog meer zaken en als hij het op de spits wilt drijven dan gaat deze kwestie net als alle andere zaken maar ter beoordeling naar de rechter in een kort geding.

discogs

Beste antwoord (via loewie1984 op 16-04-2022 09:06)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@loewie1984 wellicht handig om te kijken of je ex-collega’s kan vinden die in harmonie zijn vertrokken mét hun nummer. Dan kan je aannemelijk maken dat het gewoon pestgedrag is met een gelegenheidsargument.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Is het nou je privé telefoon nummer of het nummer van de zaak? Dus wie heeft die SIM kaart ooit betaald/geregeld? En krijg je een vergoeding of staat het hele contract op de zaak?

Want vreemd dat je je nummer moet inleveren vind ik het niet als dit nummer je werkgever toe behoort. Als ik een zakelijk mail adres privé ga gebruiken (Denk aan digid, authenticatie bij online diensten en de talloze contacten) dan moet ik deze toch echt 'inleveren' na 15 jaar in dienst?

[ Voor 12% gewijzigd door President op 16-04-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Het is mijn nummer, mijn sim kaart en mijn telefoon.
En mijn nummer met sim kaart is van vodafone particulier overgezet geworden naar vodafone zakelijk.

discogs

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Je hebt zelf je nummer overgedragen aan de werkgever, waarom zou die dat nu moeten teruggeven?
Niet zo'n snuggere actie imho.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
loewie1984 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:34:
En mijn nummer met sim kaart is van vodafone particulier overgezet geworden naar vodafone zakelijk.
En jij betaalt Vodafone zakelijk en dit contract staat op jouw naam?

Waarom ben je in vredesnaam je privé telefoon gaan gebruiken voor klant contact?

[ Voor 5% gewijzigd door President op 16-04-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

DarkSide

theres no place like ::1

Telefoonnummer is wat anders dan mail.
Mail staat direct gekoppeld aan domein (@werkgever). Telefoonnummer is niet te zien dat die gekoppeld is.

Wel een verschil

Ik ken geen bedrijf die moeilijk doet om het nummer vrij te geven.
Mijn nummer heb ik ook al 100 jaar. En is gekregen van een zakelijk abbo van mijn eerste werkgever.
maar gewoon meegenomen naar andere.

Ik weet niet hoe het met recht zit.
Maar er is geen belang meer voor een vodafone, kpn, etc om het nummer vrij te geven.
Ook binnen bedrijfspools kan je het nummer gewoon vrijgeven.

Ook nemen wij gewoon prive nummers over in het bedrijf.
En als ze weggaan. dan geven we ze weer vrij.
Zo ken ik het al langer. Je nummer behouden is gewoon fijn.
En dat je met je prive nummer dan zakelijk mag bellen ook. Dat is gewoon simpel te regelen.
Ga je weer weg. Dan krijg je geen voordelen van de zakelijke bundel meer. Dat is logisch.
Maar je prive nummer geef je niet weg aan je werkgever zeg maar

[ Voor 27% gewijzigd door DarkSide op 16-04-2022 08:39 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
DarkSide schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:37:
Telefoonnummer is wat anders dan mail.
Mail staat direct gekoppeld aan domein (@werkgever). Telefoonnummer is niet te zien dat die gekoppeld is.

Wel een verschil

Ik ken geen bedrijf die moeilijk doet om het nummer vrij te geven.
Mijn nummer heb ik ook al 100 jaar. En is gekregen van een zakelijk abbo van mijn eerste werkgever.
maar gewoon meegenomen naar andere.

Ik weet niet hoe het met recht zit.
Maar er is geen belang meer voor een vodafone, kpn, etc om het nummer vrij te geven.
Ook binnen bedrijfspools kan je het nummer gewoon vrijgeven.
Tja, mijn vrouw is op haar werk nummer nog jarenlang door allerlei organisaties en personen gebeld over diverse situaties, welke bedoeld waren voor de persoon die het nummer voor haar had. In dat opzicht is een nummer ook gekoppeld aan een bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

DarkSide

theres no place like ::1

President schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:38:
[...]

Tja, mijn vrouw is op haar werk nummer nog jarenlang door allerlei organisaties en personen gebeld over diverse situaties, welke bedoeld waren voor de persoon die het nummer voor haar had. In dat opzicht is een nummer ook gekoppeld aan een bedrijf
True.
Maar ik werkte ook in de detachering. En dan bellen oude klanten ook nog eens.
Zo zijn er 1000 voorbeelden.
Maar die mensen kun je prima opgeven. Van ik werk hier niet meer.
Dat vind ik minder erg. Dan idd in mijn prive sfeer en andere accounts mijn nummer aan te passen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het lijkt me sowieso een les voor de volgende keer. Een telefoonnummer overdragen is bijzonder onhandig zeker in dit soort gevallen. De werkgever is in deze lijkt mij de contracthouder en derhalve de partij die de beslissing mag nemen.

Als je toch je privenummer wil gebruiken vraag dan om een maandelijkse telefoon/onkostenvergoeding ipv het overdragen van het nummer naar een zakelijk contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Nee werkgever betaald de kosten voor het abonnement. Dit mobiele nummer gebruik ik zowel zakelijk als privé en heb ik de vorige 3 werkgevers ook zakelijk gebruikt. Ook daar onderdeel geweest van corporate contract en toen ik uit dienst ging het nummer ook weer mee kunnen nemen.

Dat is helemaal niet zo ongebruikelijk @evilution daarnaast heb ik schriftelijke reactie van mijn voormalig directeur eigenaar dat we hebben afgesproken dat het nummer eigendom is en blijft van mij ook na mijn vertrek.

discogs

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vanaf het moment dat je het nummer over liet gaan naar de baas, was het niet meer ‘jouw’ nummer?

Flauw dat de baas niet mee werkt, maar heb niet het idee dat je na die stap nog veel leverage hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 16-04-2022 08:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
loewie1984 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:42:
.

Dat is helemaal niet zo ongebruikelijk @evilution daarnaast heb ik schriftelijke reactie van mijn voormalig directeur eigenaar dat we hebben afgesproken dat het nummer eigendom is en blijft van mij ook na mijn vertrek.
En wat zei de huidige directeur/eigenaar toen je dit naar voren bracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Napo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:43:
[...]

En wat zei de huidige directeur/eigenaar toen je dit naar voren bracht?
Hij doet alles via zijn advocaat en mijn advocaat moet nog een tegenreactie geven. Waarin dit bewijs ingebracht zal worden.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 16-04-2022 08:44 ]

discogs

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

loewie1984 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:44:
[...]

Hij doet alles via zijn advocaat en mijn advocaat moet nog een tegenreactie geven. Waarin dit bewijs ingebracht zal worden.
Is het dan niet beter om die hun werk te laten doen ipv hier op een internetforum om advies te komen vragen? Iedere reactie kom je weer met nieuwe info, op die manier krijg je hier toch nooit een goed advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Neem een nieuw nummer. Minder hassle dan advocaten en rechtzaken, geloof me. Choose your battles wisely.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Wat wil je hier dan? Advies krijgen voor je advocaat? "Op tweakers zeien ze dat ...etc."

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
[...]

Oké, wat is dan je doel van dit topic? Je emotie kwijt kunnen? Hopen op wet teksten die je aan je advocaat kan geven? Want wat wij vinden is totaal niet belangrijk als er al advocaten op zitten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

olafmol schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:48:
Neem een nieuw nummer. Minder hassle dan advocaten en rechtzaken, geloof me. Choose your battles wisely.
En hou dat nummer dan lekker volledig prive. Met eigen toestel.

Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt m'n prive telefoon op te geven. Naast mn werktelefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb “mijn” nummer ook naar binnen geporteerd een paar jaar geleden, gewoon omdat ik niet met 2 telefoons rond wil lopen. En het scheelt kosten natuurlijk…

Nu dual-Sim/ esim steeds meer in opkomst is zit ik er wel over te denken om “mijn” nummer weer naar buiten te porteren. Heb het ook al sinds 1999.

Je hebt 0 recht nu. Het is flauw van de WG maar het is nu zijn nummer…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
President schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:48:
[...]

Oké, wat is dan je doel van dit topic? Je emotie kwijt kunnen? Hopen op wet teksten die je aan je advocaat kan geven? Want wat wij vinden is totaal niet belangrijk als er al advocaten op zitten ?
Oa even die emotie kwijt kunnen ja. En de oprechte vraag of iemand al zou weten of er jurisprudentie is. Tuurlijk zou een advocaat dat ook moeten weten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 21:17
Als het contract op naam staat van je werkgever kun je daar niks meer aan doen en is het zijn eigendom, tenzij er uitzonderingen in staan vermeld.
Weet je nog wat je getekend hebt ?

[ Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 16-04-2022 08:58 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FreakNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:54:
Ik heb “mijn” nummer ook naar binnen geporteerd een paar jaar geleden, gewoon omdat ik niet met 2 telefoons rond wil lopen. En het scheelt kosten natuurlijk…

Nu dual-Sim/ esim steeds meer in opkomst is zit ik er wel over te denken om “mijn” nummer weer naar buiten te porteren. Heb het ook al sinds 1999.

Je hebt 0 recht nu. Het is flauw van de WG maar het is nu zijn nummer…
Tsjah, kosten... Ben 15 euro in de maand kwijt. En krijg daar een hoop vrijheid en rust voor terug.

Is het m.i. dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

FreakNL

Well do ya punk?

Vrijheid en rust is in mijn geval niet relevant want ik wordt geacht bereikbaar te zijn. Op welk nummer dat ook is. En het is toch weer 15 euro hè. 180 per jaar. Kan je ook een keer van uit eten….

Maargoed, ik ben ook wel gehecht aan dat nummer… Dus misschien toch eens regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2022 09:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

@loewie1984 wellicht handig om te kijken of je ex-collega’s kan vinden die in harmonie zijn vertrokken mét hun nummer. Dan kan je aannemelijk maken dat het gewoon pestgedrag is met een gelegenheidsargument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Om even te reageren op de vele reacties.

Wat staat er op papier of is afgesproken niet meer dan ik aangeef dat er in de overeenkomst staat. Er wordt een laptop en mobiele telefoon verstrekt en niets over een nummer.

Maar ik heb wel de afspraak bevestigd door zijn andere compagnon die inmiddels vertrokken is maar destijds actief was binnen het bedrijf dat het mijn nummer is en blijft ook na vertrek.

En ik begrijp dat mensen hier reageren van daarom heb ik nu twee telefoons of twee nummers met dualsim. Ik heb daar bewust niet voor gekozen. En dat gaat al 3 werkgevers goed, en nu de reden van mijn vertrek mijn 4de werkgever niet aan staat gaan we treiteren.

En voorheen heb ik altijd gedeclareerd maar ik ben ook voor zo min mogelijke administratieve lasten zeker in een kleine organisatie. Dus ben ik daar in meegegaan.

Maar je tip @eamelink was een hele goede, zojuist een oud medewerker gesproken welke zonder problemen het nummer mee heeft kunnen nemen. En dit was exact gelijk aan mijn situatie. Zijn nummer opgenomen in corporate contract en bij uit dienst gaan meegenomen naar nieuwe werkgever.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:00:
Vrijheid en rust is in mijn geval niet relevant want ik wordt geacht bereikbaar te zijn. Op welk nummer dat ook is. En het is toch weer 15 euro hè. 180 per jaar. Kan je ook een keer van uit eten….

Maargoed, ik ben ook wel gehecht aan dat nummer… Dus misschien toch eens regelen.
Bij Simpel heb je vanaf €5 onbeperkt bellen, weinig data, maar als je dual sim hebt en een abbo van je baas, laat je data gewoon daarover lopen. Uiteraard zijn er anders ook opties met meer data beschikbaar.

Zelf heb ik wel telefoon van de baas, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn privé SIM eruit te halen. Als ik ergens anders ga werken kan ik zo een nieuw toestel kopen, als ik van telefoonnummer moet veranderen gaat het veel meer gezeik opleveren.

@loewie1984 ik weet dat het beetje offtopic is, maar uit interesse, waarom wil je niet twee SIM kaarten? Niet twee telefoons willen snap ik, maar dual sim zie ik weinig nadelen van.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 16-04-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 21:00
Vind het zelf wel prettig om eens in de zoveel jaar van nummer te wisselen.. schone lijn idee zeg maar. Met WhatsApp/signal etc kan je je nummer migreren, waardoor je er weinig last van hebt..

Heb er al 4 gehad in de afgelopen 10 jaar ofzo, nou prima.. heb niet het idee dat ik er last van heb.. af en toe een login die nog met 2FA werkt en dan het oude nummer staat.. kan altijd gebeuren maar zijn nooit de meest spannende logins, anders had je t wel geweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
ID-College schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:31:
Vind het zelf wel prettig om eens in de zoveel jaar van nummer te wisselen.. schone lijn idee zeg maar. Met WhatsApp/signal etc kan je je nummer migreren, waardoor je er weinig last van hebt..

Heb er al 4 gehad in de afgelopen 10 jaar ofzo, nou prima.. heb niet het idee dat ik er last van heb.. af en toe een login die nog met 2FA werkt en dan het oude nummer staat.. kan altijd gebeuren maar zijn nooit de meest spannende logins, anders had je t wel geweten :P
Wel eens enorm gezeik gehad met een deurwaarder door een "nieuw nummer".
Deze bleven maar bellen met de mededeling dat ik mijn moest per direct diende te identificeren.

Verder kan ik het wel begrijpen van TS dat hij zijn eigen nummer graag wil houden.
bv voor 2FA digid enz en als het een oud nummer blijft het lastig om te vermelden dat je een nieuwe hebt als niet iedereen in uw telefoon boek staat.

Bij mijn laatste werkgever werkte iedereen met hun eigen mobile nummer wat je kon declareren.
Kleine startup waar mensen die weg zijn gegaan gewoon doorgeven, je moet nu die hebben "ik kan uw even niet helpen"
Het kan dus wel zeker met de nieuwe eSIM vermoedt ik dat het nog lastiger kan worden maar dat is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor nu heb je er niets aan maar bij de volgende switch is het handig om bij de overname naar Corporate al te laten vastleggen dat het nummer jouw eigendom blijft, en dat WG akkoord is dat je het nummer te allen tijde kunt opeisen en meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dan is het dus niet jouw nummer, je hebt jouw nummer aan de zaak gegeven.

Niet slim van je, kan me niet voorstellen dat er ook maar een enkele reden is dat je werkgever gedwongen kan worden om een nummer dat nu volledig hun eigendom is aan jou terug te geven.

Heel stom voor je, maar ook heel stom van je dat je dat nummer hebt overgedragen. Het is gewoon simpelweg niet meer jouw nummer nu. Mochten ze hier wél nog in mee gaan dan is het puur uit goede wil omdat ze het jou gunnen.

Ik weet bijv. dat mijn huidige werkgever gewoon iedereen een nieuw nummer geeft en dat veel werknemers die telefoon en dat nummer gewoon privé gebruiken, en bij uitdiensttreding overnemen. Allemaal geen probleem, maar er is geen juridische basis voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Oon op 16-04-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 17:53

DataGhost

iPL dev

FreakNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:00:

Eh je kan je abonnement gewoon omzetten in prepaid, met nummerbehoud, als je toch je zakelijke SIM als primaire gebruikt (bellen/data). Dan blijf je bereikbaar maar kost het bijna niks. Later kan je gewoon weer omzetten naar abonnement met nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
onno oliver schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:06:
Wel eens enorm gezeik gehad met een deurwaarder door een "nieuw nummer".
Deze bleven maar bellen met de mededeling dat ik mijn moest per direct diende te identificeren.
Ik had onderlaatst op mijn privénummer een bedrijf: "Oh, dan heeft u zeker een nummer dat tot voorkort aan ons toebehoorde gekregen..." Euhm, als tot voorkort 20 jaar geleden is. :P :P
loewie1984 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:16:
Maar ik heb wel de afspraak bevestigd door zijn andere compagnon die inmiddels vertrokken is maar destijds actief was binnen het bedrijf dat het mijn nummer is en blijft ook na vertrek.
Dat is bevestigd, ik neem aan op een mailtje ofzo. Dan ben je er toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:47
loewie1984 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:42:
Nee werkgever betaald de kosten voor het abonnement. Dit mobiele nummer gebruik ik zowel zakelijk als privé en heb ik de vorige 3 werkgevers ook zakelijk gebruikt. Ook daar onderdeel geweest van corporate contract en toen ik uit dienst ging het nummer ook weer mee kunnen nemen.

Laat jouw advocaat zijn werk doen, en die zal die afspraak van de voormalig directeur echt wel gebruiken om te laten zien dat overeen is gekomen dat jij het nummer weer mee zou mogen nemen. Maar laat jouw advocaat zijn werk doen, in plaats van zelf obstructie te plegen op zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 07:59
Ben benieuwd wat hier uiteindelijk uitgekomen is. @loewie1984 kan je iets laten weten? Thx

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
Hoi @jarno1974t ik heb destijds een beetje juridisch getouwtrek gehad wat mijn inziens de moeite niet waard was, maar mijn ex-directeur dacht dat hij me wel ff pootje kon lappen.

4 brieven tussen advocaten over en weer en hij heeft ingebonden nadat ik als tegenprestatie op een aantal voorwaarden in ben gegaan.

Uiteindelijk heb ik mijn nummer mogen porteren, moest ik mijn laptop overkopen, mijn lease auto afkopen, maar kreeg ik wel mijn restant verlof waaronder ook nog restant geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof als verlof werd uitgekeerd. Maar door het verrekenen van e.e.a. bleef er bij de uitbetaling alsnog niet heel veel over.

Ondertussen ben ik zelfstandig sinds 1-1-24. Daar heeft nog een andere werkgever tussen gezeten en daar zijn we iig in goede harmonie uit elkaar gegaan. Hij had de ambitie een bedrijf op te bouwen en zocht een compagnon, terwijl het mijn ambitie was als batman en robin de 'wereld te veroveren', helaas matchte de zakelijke ambities niet met elkaar en hebben we het als gentlemans afgewikkeld.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06 07:59
loewie1984 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:22:
Hoi @jarno1974t ik heb destijds een beetje juridisch getouwtrek gehad wat mijn inziens de moeite niet waard was, maar mijn ex-directeur dacht dat hij me wel ff pootje kon lappen.

4 brieven tussen advocaten over en weer en hij heeft ingebonden nadat ik als tegenprestatie op een aantal voorwaarden in ben gegaan.

Uiteindelijk heb ik mijn nummer mogen porteren, moest ik mijn laptop overkopen, mijn lease auto afkopen, maar kreeg ik wel mijn restant verlof waaronder ook nog restant geboorteverlof en aanvullend geboorteverlof als verlof werd uitgekeerd. Maar door het verrekenen van e.e.a. bleef er bij de uitbetaling alsnog niet heel veel over.

Ondertussen ben ik zelfstandig sinds 1-1-24. Daar heeft nog een andere werkgever tussen gezeten en daar zijn we iig in goede harmonie uit elkaar gegaan. Hij had de ambitie een bedrijf op te bouwen en zocht een compagnon, terwijl het mijn ambitie was als batman en robin de 'wereld te veroveren', helaas matchte de zakelijke ambities niet met elkaar en hebben we het als gentlemans afgewikkeld.
Zit in een min of meer vergelijkbaar verhaal, vandaar mijn interesse. Maar in jouw geval 'eind goed al goed' , toch? Je hebt je oude nummer behouden ;)

Succes met je ondernemerschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Topicstarter
jarno1974t schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:00:
[...]

Zit in een min of meer vergelijkbaar verhaal, vandaar mijn interesse. Maar in jouw geval 'eind goed al goed' , toch? Je hebt je oude nummer behouden ;)

Succes met je ondernemerschap!
Ja eindgoed al goed, wat vooral hielp was het contact met de oud collega die ook vertrokken was en wel zijn nr mocht behouden. Dan haal je zo'n bewering of pleidooi onderuit dat het nr belangrijk is om wat voor een reden dan ook.

Maar wat een droeftoeters kunnen werkgevers zijn op dat gebied als je zo je medewerkers gaat treiteren...

discogs

Pagina: 1