Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-06 08:15
Hallo mede Tweakers,

Ik had een perfect werkende iPhone 7 Plus met barst in het scherm. Na het scherm vervangen te hebben werkte de telefoon top. Hierna heb ik hem verkocht. Diegene heeft gezegd dat het scherm 'vast blijft hangen' en dat de achtercamera en flitser niet meer werkten. Dus we hebben de koop ongedaan gemaakt. Inderdaad, soms werkt het touchscreen niet goed, ik kan dan niet alles aantikken en doet soms iets uit zichzelf, accu opgezwollen? Daarna de achtercamera en flitser. De 1x camera blijft zwart en maakt geen foto's, de 2x camera werkt. Als ik een foto wil maken met de 2x camera met flitser werkt deze ook gewoon. Maar in het bedieningspaneel werkt de flitser niet: ik klik op aan, ik kan dimmen maar er gebeurt niks. Bij test apps staat er 'flashlight not working'. Misschien software probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 7 Plus 128GB (geen daily driver dus niet noodzakelijk)
MacBook Pro 2019 MacOS Monterey (hierop heb ik geupdated)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In recovery mode bijgewerkt naar de nieuwste versie van iOS, in mijn geval 15.4.1.

[ Voor 0% gewijzigd door JoshuaO038 op 16-04-2022 17:27 . Reden: Typefout verbeterd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-06 22:50
Waarschijnlijk geen origineel scherm geïnstalleerd, en is er bij de montage het 1 en ander misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09
Weet je zeker dat je je eigen telefoon hebt teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Het scherm is idd niet origineel, maar dit heb ik vaker gedaan met niet originele schermen. Ik heb 100% mijn eigen telefoon teruggekregen, want er zaten dezelfde gebruikerssporen op en dezelfde maximumcapaciteit etc. Wat ik wel gek vond is dat ik hem onder stof en kattenharen terugkreeg en het scherm vol hardnekkige vlekken en een nieuwe kras op het scherm. Wat kan er mis zijn gegaan bij de montage, hoe is dit op te lossen en waarom merk je dit pas na 2 weken?

[ Voor 18% gewijzigd door JoshuaO038 op 16-04-2022 17:30 . Reden: Aanvullende informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
JoshuaO038 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:26:
Het scherm is idd niet origineel, maar dit heb ik vaker gedaan met niet originele schermen. Ik heb 100% mijn eigen telefoon teruggekregen, want er zaten dezelfde gebruikerssporen op en dezelfde maximumcapaciteit etc. Wat ik wel gek vond is dat ik hem onder stof en kattenharen terugkreeg en het scherm vol hardnekkige vlekken en een nieuwe kras op het scherm. Wat kan er mis zijn gegaan bij de montage, hoe is dit op te lossen en waarom merk je dit pas na 2 weken?
Als hij bij jouw top werkte en de koper heeft ineens problemen heeft de koper hem misschien niet laten vallen? Of is er tijdens transport/verzending naar de koper iets mee gebeurd? Dit zijn altijd lastige situaties, kun je eventueel nog garantie claimen bij het hetstelbedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
alu-hoedje modus
Het is zelfs mogelijk dat hij de cameramodule heeft gewisseld met de kapotte cameramodule uit z'n eigen iPhone.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik zat ook al te denken aan laten vallen of waterschade, want er zit ook een iets lichter vlekje in het scherm. Ik heb geen idee of ze de waarheid spreken, maar ij laat het zo. Hoe kan ik hem weer werkend krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
JoshuaO038 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:10:
Ik zat ook al te denken aan laten vallen of waterschade, want er zit ook een iets lichter vlekje in het scherm. Ik heb geen idee of ze de waarheid spreken, maar ij laat het zo. Hoe kan ik hem weer werkend krijgen?
Het beste kun je naar een Apple service provider gaan, maar of de telefoon dat geld nog waard is moet je zelf overwegen, het is natuurlijk al een oudje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Ik kan zelf ook telefoons repareren, maar ik weet niet wat ik moet vervangen, of helemaal niks. Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danjan2411
JoshuaO038 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:09:
Ik kan zelf ook telefoons repareren, maar ik weet niet wat ik moet vervangen, of helemaal niks. Weet iemand dit toevallig?
Je spreekt jezelf tegen, als je telefoons kunt repareren weet je ook wat je moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
@danjan2411 Dat klopt, ik weet altijd wat ik moet vervangen, maar dit is een uitzonderlijk geval. De 2e camera werkt wel, de 1e niet. De flitser werkt niet, wel als ik flitser aanzet bij de 2e camera en een foto neem. Daarom weet ik niet wat het is. Ik zou zeggen camera en flitser kapot maar wel toevallig dat het allemaal tegelijk kapotgaat, maar toch nog half werkt. Na de koop ongedaan te hebben gemaakt is het scherm niet netjes op het frame terwijl de accu nog goed is. Dit soort dingen heb ik nog niet eerder meegemaakt, en daarom hoop ik dat iemand kan helpen.
Pagina: 1