Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nest v3 aansluiten op Nefit Topline uit 2008

Pagina: 1
Acties:

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 20:28
We zijn onlangs verhuist naar deze woning, en er hangt een Nefit Topline uit 2008.

Omdat ik onregelmatig werk en mijn vrouw 3 dagen in de week werkt is een vast schema niet altijd handig; soms ben ik thuis, en soms niet, dus hoeft er niet altijd gestookt te worden.

Nu heb ik in de thermostaat die hier hangt nog geen schema gezet, dus doen we het met de hand. Een Nest lijkt ons wel een uitkomst, aangezien deze leert/detecteert wanneer er warmtevraag is.

Ik heb al een tijdje zitten grasduinen, en ik denk dat ik sowieso een Nefit EMS-OT Converter nodig heb naast de Nest, maar ik zie ook mensen die daarnaast ook nog een Easy Connect adapter nodig hebben (om eerst een EMS-OT converter mogelijk te maken?). Echter zit op onze ketel het oranje stekkertje waar nu ook de thermostaat aan zit en de converter aan vast moet, dus het lijkt me dat ik die niet nodig heb.

Kan ik uit de voeten met de EMS-OT converter en de Nest, of is er een kans dat ik de Easy Connect ook nodig heb? Het aansluiten en instellen ben ik niet zo bang voor, maar ik heb graag alles vast in huis voordat ik aanvang.

Alvast bedankt!