In ons nieuwe huis vervangen wij de koude vloerverwarming die als bijverwarming diende, door vloerverwarming bedoeld als hoofdverwarming. (en omdat de oude buizen poreus zijn)
De nieuwe buizen zijn 15cm hoh gelegd. Dit is het zelfde als de oude situatie.
De nieuwe buizen zijn 16mm ipv 18mm in de oude situatie.
Het aantal groepen is wel verdubbeld van 3 naar 6.
De totale oppervlakte is iets meer dan 60 m2, het huis is in 1993 gebouwd en heeft een energielabel C (dicht tegen B aan waarschijnlijk)
Voor mijn gevoel had de hoh niet meer dan 10cm moeten zijn om goed als hoofdverwarming te kunnen dienen. Kan iemand mij van de onzekerheid afhelpen en vertellen dat het goed is, met een goed onderbouwde bron? (De instalateur zegd uiteraard dat het goed is, maar ook heb er een raar gevoel over)
Groeten RUdie
De nieuwe buizen zijn 15cm hoh gelegd. Dit is het zelfde als de oude situatie.
De nieuwe buizen zijn 16mm ipv 18mm in de oude situatie.
Het aantal groepen is wel verdubbeld van 3 naar 6.
De totale oppervlakte is iets meer dan 60 m2, het huis is in 1993 gebouwd en heeft een energielabel C (dicht tegen B aan waarschijnlijk)
Voor mijn gevoel had de hoh niet meer dan 10cm moeten zijn om goed als hoofdverwarming te kunnen dienen. Kan iemand mij van de onzekerheid afhelpen en vertellen dat het goed is, met een goed onderbouwde bron? (De instalateur zegd uiteraard dat het goed is, maar ook heb er een raar gevoel over)
Groeten RUdie
[ Voor 5% gewijzigd door Dwar op 15-04-2022 23:17 . Reden: Energielabel en jaartal toegevoegd ]