Vraag

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 21:16
Mijn vraag

Als ik deze a7 2018 SM-A750FN/DS probeer op te laden krijg ik deze foutmelding of waarschuwing in beeld, zie foto. Wat betekend dat?
Ik heb er een usbmeter tussen hangen en je ziet elke keer dat hij opstart, even laadsymbool weergeeft en stroom neemt en dan komt deze melding in beeld. En dit blijft hij in loop herhalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VQJW1EnVIeoO-9ZOPgdWRSxCDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VvuDax781g6sR90L22Sw7pXj.jpg?f=fotoalbum_large
...

Beste antwoord (via mktechnologie op 16-04-2022 10:42)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Capacitor stuk bij de USB poort. Dit gaat over een S7, maar het probleem is universeel.

Als je handig bent, kan je het zelf repareren.

offtopic:
Betekent is met een t, niet met een d in de tegenwoordige tijd. Vervangen met lopen/loopt is een handig ezelsbruggetje

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 15-04-2022 22:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Capacitor stuk bij de USB poort. Dit gaat over een S7, maar het probleem is universeel.

Als je handig bent, kan je het zelf repareren.

offtopic:
Betekent is met een t, niet met een d in de tegenwoordige tijd. Vervangen met lopen/loopt is een handig ezelsbruggetje

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 15-04-2022 22:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• mktechnologie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 21:16
Merci voor je antwoord. Schijn een gekend probleem te zijn. Met jou info even snel verder gezocht en komt inderdaad bij een hele range samsung telefoons voor.
Zelf wil ik nog leren met smd componenten te kunnen solderen voor dit soort reparaties maar ook defecte usbconnectors. Dat komt ook erg vaak voor in apparaten.
Maar op dit moment kan ik het niet en ben ook aan het sparen voor een betaalbare, goede hete lucht soldeerbout om dat te kunnen doen.
Maar ik zag wel dat ze gelukkig een speciale kleine connector pcb gebruiken. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker want die zijn ook als geheel voor paar euro te koop in china zag ik.
Ik ben persoonlijk wel, liever op componenten niveau repareren als het mogelijk is i.p.v. pcb wisselen maar voor mij is smd niet te doen.
Dus ik denk dat ik er eentje bestel en dan bij een vriend hem open maak die wel een hete lucht soldeerbout heeft.
Of eerst een andere optie die ik zag probeer namelijk pcb schoonmaken met isapropanol alcohol.