Op Zomervakantie (Help!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 06:22
De laatste jaren hebben we zomervakantie vooral in Nederland doorgebracht. Een uitzondering was een reis naar Spanje met de auto. Dit kwam vooral doordat mijn ouders en schoonouders vakantiehuisjes beschikbaar hadden.
Deze mogelijkheden zijn er voor dit jaar niet <bummer!>.
Onze kinderen zijn 13 en 11 en het wordt ook weleens tijd voor een mooie vliegvakantie o samen herinneringen te maken.
Ik ben ook bereid om wat geld uit te geven 6-7K is wel ongeveer de limiet. Hiervoor zouden we een vakantie voor ongeveer 10 dagen willen in de periode 21 juli-10 aug. Ik snap dat dit ook echt het hoogseizoen is en we daarom ook de hoofdprijs betalen. Omdat we nog nooit op deze manier een vakantie hebben geboekt vraag ik me af of hier mensen tips en tricks hebben of bepaalde bestemmingen die misschien voordeliger zijn dan andere.
De wensen:
Releaxen!
Zon
Zee
Strand
Bezienswaardigeheden: een klein beetje is voldoende. Leuke dagtrip is wel oke.
Hoeft niet all-inclusive te zijn. een vakantie van 5k met 2k zakgeld is denk ik beter dan een allin van 7k

Zouden jullie online boeken, of bij een reisbureau? We hebben totaal geen ervaring dus alle tips zijn welkom!

Zelf gevonden:
Heel veel vakanties op tui of andere sites, maar ik vind dit allemaal verre van transparant. Ik kwam een vakantie tegen van 119 euro per week wat later 1100 bleek te zijn :S

PS: door Corona ben ik geneigd om een soort last-minute te boeken. Mijn zoon van 13 is niet gevaccineerd, testen is geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 09:12
wij hebben met onze kids veel autovakanties gedaan. Zweden, Wales, Oostenrijk... Ook een enkele keer NL. Wens van de kids was vliegen en warme stranden. Na veel zoeken zijn wij uiteindelijk op Malta uitgekomen. We gaan een week en zijn nu voor 5 personen 2800 euro kwijt (vlucht, AirBnB en huurauto. Twee weken geleden alles geboekt. Gewoon losse vlucht zoeken, AirBnB regelen en autootje huren. Lekker alles in eigen hand houden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:55
Mocht je niet alles zelf willen regelen: Ga naar een fysiek reisbureau.

Met jouw budget moet een leuke vakantie voor 10 dagen geen probleem zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49

InFamous

excommunicado

Voor dat geld zit ik 14 dagen all inclusive in Kos Griekenland.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Relaxen, zon zee strand en wat cultuur: klinkt als een Grieks eiland. En dan niet de massa opzoeken, maar een wat minder toeristisch dorpje.
Dat kan in het hoogseizoen overigens voor de helft van je budget, en uit eten is er een stukje minder duur ook :)

Maar bedenk je ook dat ze in die leeftijd graag vriendjes of vriendinnetjes maken en je dus wellicht een leukere vakantie hebt als ze ook aanspraak hebben van andere Nederlanders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Hoe ik het zelf al jaren doe:
Ga naar de verschillende websites van reisbureaus en stel de aanwezige filters in op zo'n manier dat de beste past bij de wensen. Bij Tui kom je dan op vertrek 23 juli +/- 2 dagen met reisduur 10-12 dagen en 2 volw - 2 kind. (Houd in de gaten dat de website deze filters blijft onthouden; Anders krijg je inderdaad hele goedkope prijs, waar niets van klopt!)

Als Nederlander sorteer je natuurlijk op "Prijs" en aan voer je eventuele andere wenselijk filters ook in. (Bijvoorbeeld een maximale prijs, zwembad, etc etc) En dan is hij doorgaans simpelweg de lijst doorgaan en zo goed mogelijk uitzoeken of die vakantie past binnen eventuele wensen.

Als je bijvoorbeeld voor een appartement + logies gaat, zoek dan bijvoorbeeld ook uit of er bijvoorbeeld een supermarkt in de buurt is (op de kaart/Google maps). Of houd rekening met bijvoorbeeld het huren van een auto.

Met het budget komt dat waarschijnlijk wel goed; zowel all-in als ander verzorgingsvormen lijken daarmee mogelijk. Het lastige is denk ik in dit geval weten wat jij en jouw reisgenootschap het meest prettige vind. Door dat niet te weten, is het moeilijker om daarop te filteren.

Persoonlijk hebben wij bijvoorbeeld graag een hotel, dat niet in het midden van niets ligt en waar we naar ergens in de buurt kunnen lopen. Na jaren proberen weten we wat waar wij op moeten letten en weten wij meestal wel weer iets te vinden. Waar je precies op wilt/moet gaan letten dat zal voor ieder reisgenootschap verschillend zijn.

Op de leeftijd van 11 tot 13 was ik overigens met zomervakantie altijd 2 tot 3 weken ergens op een camping te vinden. Daar is het gemakkelijker vriendjes maken en contact houden/krijgen. Maar ja, misschien dat tegenwoordig een van de eerste stappen elkaar in whatsapp toevoegen is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Met dat budget kan je best wat leuks doen.

Voor net geen 5k zit je in bijv Curacao (zon, zee, strand en relaxen kan daar prima!) bij The Pearl of the Carribean.

Ook voor de kinderen is zo'n trip gaaf. Vroegah vond ik het tenminste interessant als iemand op vakantie ging naar buiten Europa.

Maar check ook wat de kinderen willen. Hier is het zo dat als de kinderen (wel 6 jaar jonger) zich vermaken, wij het ook naar de zin hebben. Kijk dus ook of er iets te doen is voor de kids qua activiteiten. Of vermaken zij zichzelf voldoende bij een zwembad en strand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Bedankt voor de tips. Curacao wil mijn vrouw al heel graag eens naartoe, maar voor de eerste keer vliegen is dat voor de jongens misschien wat lang. Mijn vrouw heeft ook een hernia dus het is ook altijd maar afwachten hoe dat gaat in die periode en dan is zo lang vliegen niet altijd een optie.

Kos ga ik ook eens bekijken.

Wat Groentjuh aanhaalt is ook mijn eerste strijdplan geweest. Dat was dus al niet heel verkeerd.

Denken jullie overigens dat het slim is om nu te boeken of om te wachten?
Gezien Corona en het nog niet willen vaccineren van de oudste neig ik ernaar om een beetje last-minute te boeken. Ik vraag me alleen af hoe het dan met prijzen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 13:46
Er zijn altijd valide redenen om te wachten, óf om nu te boeken. Als het jullie eerste grote vliegreis is, zou ik met een goede annulering- en reisverzekering, nu gewoon boeken, en kiezen voor zekerheid en voorpret. Last-minutes kunnen goedkoper zijn, maar in jullie vereiste periode wordt dat al veel minder lucratief.

Je 5k reis- en 2k zakgeld is een goede insteek, niks zo frustrerend om eenmaal aangekomen, net niks te kunnen. Een leuke lunch of attractie maakt het ter plekke ook een stuk leuker.

Ik ben overtuigd 'griek-o-fiel" dus daar val ik dan ook op terug by default. De wat kleinere Griekse eilanden bieden doorgaans een mooie mix van alles wat jullie zoeken. Griekse stranden zijn wel vaak kiezel, ipv zand, houdt daar rekening mee.

Kos heeft van alles wat, een leuk stadje, stranden, en ze zijn daar erg fiets-minded, dus als je in de periferie van Kos-stad zit, is dat ook een leuk alternatief voor een huurauto. Smaragdi heeft een leuke prijs/kwaliteit, en ligt mooi rustig, maar wel op loopafstand van al het belangrijke. En wbt dat laatste, daar reken ik ook Taverna Tsampala onder, het beste Griekse restaurant waar ik ooit heb gegeten.

uncle_sjohie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Je kan ook verder kijken dan Europa. Thailand of ander aziatisch land.

Zit zelf nu in de Filipijnen voor 3 weken. Oa op boracay. Met 4 personen komen we rond de 10k in totaal. Als je 2 weken zou gaan en op 1 plek blijft zou 7-8k ook wel kunnen.

Ik boek alles zelf. Via booking.com kan je al veel vinden en anders hotels/resorts zelf bellen. Reisbureaus = duur..

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 15:58
Ik ben in oktober naar Zakynthos geweest, dat vond ik echt mijn allermooiste vakantie tot nu toe.
Met de kids de boot op, tourtjes doen over het eiland en gewoon lekker naar het strand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

sNielz123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:52:
Bedankt voor de tips. Curacao wil mijn vrouw al heel graag eens naartoe, maar voor de eerste keer vliegen is dat voor de jongens misschien wat lang. Mijn vrouw heeft ook een hernia dus het is ook altijd maar afwachten hoe dat gaat in die periode en dan is zo lang vliegen niet altijd een optie.

Wat Groentjuh aanhaalt is ook mijn eerste strijdplan geweest. Dat was dus al niet heel verkeerd.

Gezien Corona en het nog niet willen vaccineren van de oudste neig ik ernaar om een beetje last-minute te boeken. Ik vraag me alleen af hoe het dan met prijzen zit.
Curaçao is echt geweldig voor een zon- en relaxvakantie. Maar inderdaad bijzonder ongeschikt als je niet op zoek bent naar een "lange" vliegreis. Het is tussen de 10 en 11 uur naar Hato, geloof ik. De kinderen zullen het er waarschijnlijk wel helemaal geweldig vinden. Geen last van taalbarrières en troebel zeewater. :)

Maar.... als ik nog een keer naar Curaçao ga, dan ga ik toch echt weer een resort (niet all-in waarschijnlijk) aan een mooie baai boeken. Ik zou niet op wat afstand van het strand willen zitten daar. Wij zaten er toen in het Hilton. Dat ligt wel mooi en er rijden de hele dag door shuttle busjes naar het centrum van Willemstad. Maar voorlopig gaan wij er niet meer heen. Onze dochter is pas 5 en ook wij zien momenteel de vliegreis niet zitten. Mijn vrouw zat eigenlijk ook niet te wachten op een lange vliegreis, maar Willemstad werd haar aangeraden door een vriendin en het klonk niet heel ver weg. :)

Last minute boeken in het hoogseizoen is volgens mij wel een beetje een risico overigens, ongeacht je bestemming (zon-zee-vakanties helemaal). Wij boekten tot nu toe bijna altijd last-minute. Maar nu de kleine 5 is, komen we daar waarschijnlijk ook niet meer mee weg. Voorlopig blijven we ook wat dichter bij huis. Texel is momenteel favoriet bij ons. :)

Ik weet eigenlijk niet hoe de situatie momenteel is in Tunesië. Daar ben ik, lang geleden, ook een keer geweest. Was in een badplaats: Port El Kantaoui. Dat is niet zo heel ver vliegen en ook prima voor een strandvakantie. Kan niet tippen aan Curaçao wat mij betreft, maar ook daar konden wij ons prima vermaken. Het is wel toeristisch in de Arabische stijl, dus overal kraampjes en souvenir-winkeltjes en als je niet minder dan de helft van de prijs betaalt, word je een poot uitgedraaid. Wij zaten daar toen in een all-in resort. Maar dat was destijds daar helemaal niet overdreven duur, dus het deed niet echt pijn als je toch af en toe eens buiten het resort wat ging eten.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 25-04-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:50
sNielz123 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:24:
Zouden jullie online boeken, of bij een reisbureau? We hebben totaal geen ervaring dus alle tips zijn welkom!

Zelf gevonden:
Heel veel vakanties op tui of andere sites, maar ik vind dit allemaal verre van transparant. Ik kwam een vakantie tegen van 119 euro per week wat later 1100 bleek te zijn :S
Persoonlijk vind ik online boeken prettiger dan een reisbureau. Ik vind het gewoonweg makkelijker en efficienter om het zelf allemaal te vergelijken dan dat iemand dat achter de computer doet bij een reisbureau. Het kan aan mij liggen, maar ik word altijd erg ongeduldig als ik als toeschouwer mee moet kijken met iemand.

Een andere tip bij online boeken. Je kunt na reserveren vaak binnen een X aantal dagen gratis annuleren, dit betekent dat je nog een aantal dagen het aanbod kunt bekijken. Als je ziet dat het aanbod binnen die X dagen beter is (bv goedkoper, vluchttijden gunstiger) dan de reservering annuleren en opnieuw boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Kijk ook veel op booking.com om te zien wat er mogelijk is. Vervolgens boek je dan zelf bij het hotel/resort wat je leuk lijkt. Via booking.com boeken is dus helemaal niet nodig, gebruik het als zoekmachine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
wErudite schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:22:
Ik ben in oktober naar Zakynthos geweest, dat vond ik echt mijn allermooiste vakantie tot nu toe.
Met de kids de boot op, tourtjes doen over het eiland en gewoon lekker naar het strand.
Wij waren er een paar jaar geleden, en inderdaad, erg fijne bestemming. Nog een beetje de oude Griekse eiland "vibe", waar dat op de bekende (grotere) eilanden toch wat afgesleten is. Lesbos vonden we nog wat fijner wat die "vibe" betreft. Voor kinderen vonden we het wel wat aan de rustiger kant, dus daarom kwam ik hierboven eerder op Kos dan Lesbos of Zakynthos.

uncle_sjohie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Jaer288 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:27:
[...]

Persoonlijk vind ik online boeken prettiger dan een reisbureau. Ik vind het gewoonweg makkelijker en efficienter om het zelf allemaal te vergelijken dan dat iemand dat achter de computer doet bij een reisbureau. Het kan aan mij liggen, maar ik word altijd erg ongeduldig als ik als toeschouwer mee moet kijken met iemand.

Een andere tip bij online boeken. Je kunt na reserveren vaak binnen een X aantal dagen gratis annuleren, dit betekent dat je nog een aantal dagen het aanbod kunt bekijken. Als je ziet dat het aanbod binnen die X dagen beter is (bv goedkoper, vluchttijden gunstiger) dan de reservering annuleren en opnieuw boeken.
Als je de kunst wat hebt afgekeken bij anderen, of in een reisbureau, is zelf (online) boeken prima te doen.

Als je voor het eerst gaat vliegen met een gezin, in een drukke periode, met mogelijk nog wat naweeën van een zekere pandemie, en god verhoedde wat Oekraïne nog voor spinoff gaat krijgen, zou ik in het geval van TS, kiezen voor boeken via een reisbureau, of tenminste een pakketreis boeken via een grote touroperator. Dan mis je mogelijk wat nuances, maar heb je wel wat rugdekking voor als er een calamiteit ontstaat.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je niet lang/ver wilt vliegen naar Curaçao, kun je naast Griekenland ook kijken naar de Canarische eilanden. Of nog iets dichterbij, de Balearen (Mallorca etc, maar daar is het klimaat dan ook naar).

Wij houden met boeken ook graag alles zelf in de hand, dus alles los. En vooraf goed checken op welke locatie je zit i.v.m. bereikbaarheid met OV / winkeltjes / strand etc. De websites van reisoperators vind ik ook altijd minder transparant, alhoewel dat de laatste jaren wel verbeterd is. Soms zijn pakketreizen wel goedkoper dan zelf boeken, vooral i.c.m. transfer. Maar ik houd dan weer wat minder van zo'n transfer-busje. Ben je 's morgens om 11 uur op dat heerlijke eiland, wordt je eerst een paar uur lang rondgereden omdat je hotel aan het eind van de route zit :X.

Overigens hierboven en hieronder terechte opmerkingen over eventuele risico's aan zelf boeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 25-04-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Smobbo schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:36:
Kijk ook veel op booking.com om te zien wat er mogelijk is. Vervolgens boek je dan zelf bij het hotel/resort wat je leuk lijkt. Via booking.com boeken is dus helemaal niet nodig, gebruik het als zoekmachine ;)
Dat is leuk en zelfstandig, maar als er iets misgaat, zeg door ineens veranderde pandemieregels, of omdat er door een staking oid iets met je vliegreis misgaat, mag je dat óók zelf oplossen. Dan biedt, zeker bij een eerste keer een reis als deze, een pakketreis boeken, wat meer zekerheden.

uncle_sjohie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Griekse eilanden, canarische eilanden, curacao in de hoogzomer? Temperaturen van 40 graden en als je pech hebt nog meer. Veel te heet 🥵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
uncle_sjohie schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:47:
[...]

Dat is leuk en zelfstandig, maar als er iets misgaat, zeg door ineens veranderde pandemieregels, of omdat er door een staking oid iets met je vliegreis misgaat, mag je dat óók zelf oplossen. Dan biedt, zeker bij een eerste keer een reis als deze, een pakketreis boeken, wat meer zekerheden.
Dat is natuurlijk waar. Ik kan me alleen herinneren dat we toen ik nog als kind met mijn ouders mee ging ooit wel eens een pakketreis gedaan hebben (bij OAD ofzo?), maar dat is echt 20+ jaar geleden.
Sinds ik zelf (ondertussen met gezin) op reis ga boeken we het altijd zelf, scheelt gewoon een hoop geld en geeft veel meer vrijheid om te kiezen wat je wil.
Zo spannend is het natuurlijk ook weer niet. Als je vliegreis door een staking niet door gaat vraag je om een omboeking, of je dat nu via een touroperator vraagt of direct aan de vliegtuigmaatschappij maakt niet zo gek veel uit. De accommodatie heeft (een deel) van z'n geld waarschijnlijk al en dus blijft die gewoon rustig op je aankomst wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Qua plekken zou ik inderdaad Malta, Griekse of Canarische eilanden kiezen, maar wat @aljooge aan geeft, is echt ontzettend heet. Maar heet en benauwd heet (zoals in Nederland) zijn 2 verschillende dingen.

Zelf zijn we helemaal blij geworden van Hawaii. super relaxt daar. Maar, ontzettend lang vliegen en overstappen in de VS zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cheesy schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:46:
Als je niet naar ver wilt vliegen naar Curaçao, kun je naast Griekenland ook kijken naar de Canarische eilanden.

Wij houden met boeken ook graag alles zelf in de hand, dus alles los. En vooraf goed checken op welke locatie je zit i.v.m. bereikbaarheid met OV / winkeltjes / strand etc. De websites van reisoperators vind ik ook altijd minder transparant, alhoewel dat de laatste jaren wel verbeterd is. Soms zijn pakketreizen wel goedkoper dan zelf boeken, vooral i.c.m. transfer. Maar ik houd dan weer wat minder van zo'n transfer-busje. Ben je 's morgens om 11 uur op dat heerlijke eiland, wordt je eerst een paar uur lang rondgereden omdat je hotel aan het eind van de route zit :X.
Transfer moet je gewoon skippen. Taxi nemen. Wij dachten in Curaçao, dat dat allemaal wel goed zou komen (klein eiland immers). Maar omdat we allebei slechtziend zijn, hadden wij vliegveldbegeleiding aangevraagd. Dan wordt je meestal als eerste uit het vliegtuig gehaald, sta je als eerste bij de bagageband en op Hato werden we zelfs naar een ongebruikte bagage scanner geleid. We konden toen dus eerst buiten ruim een half uur wachten tot de hele club compleet was en daarna nog bijna een uur in dat busje zitten om als laatste afgeleverd te worden bij het hotel. Hadden we nog geluk dat er in die vlucht niet veel mensen voor het Hilton zaten, want dan kun je ook nog een half uur in de rij staan voor check-in. Spijt van, we hadden gewoon een taxi moeten pakken. In Tunesië hadden we ons destijds meteen afgemeld voor de transfer en een taxi gepakt. Wij zaten al op een terrasje van onze all-in te genieten, toen onze reisgenoten aankwamen bij het hotel. En dat waren er veel, zagen we aan de haast eindeloze rij bij de receptie voor check-in. Toen wij aankwamen stond daar helemaal niemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

aljooge schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:52:
Griekse eilanden, canarische eilanden, curacao in de hoogzomer? Temperaturen van 40 graden en als je pech hebt nog meer. Veel te heet 🥵
Goed te doen hoor. Ik ben zelf absoluut niet van de hoge temperaturen, maar op de een of andere manier voelt dat op vakantie toch heel anders. Toen wij destijds in Tunesië aankwamen, maakte men in het hotel haast excuses voor het "slechte weer". Maar we hoefden ons geen zorgen te maken, "vanaf morgen wordt het beter". Blik op de thermometer: 37 graden...... hier en daar wat sluierbewolking. "Ah, gelukkig wordt het vanaf morgen wat warmer!".

Voor de wat actievere vakantie is hitte dan wel wat minder, daar ben ik het mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:08
Zelf heb ik geen ervaringen met pakketreizen of reisbureaus. Het zoeken en boeken, de reis uitstippelen en uitzoeken is voor ons altijd een (belangrijk) deel van de voorpret O+ Ook voor een reis met (jonge) kinderen.

Als je iets langer zou willen vliegen is bijvoorbeeld Azie ook een optie. Liever vlieg ik 12u dan dat ik naar Spanje ga rijden…

Qua vlucht kost het je vaak wat meer maar prijstechnisch compenseer je het doorgaans in de uitgaven voor overnachtingen en eten/drinken vergeleken met Europa. Met het genoemde budget lijkt het me prima te doen om herinneringen te gaan maken in bijvoorbeeld Thailand, ook in de zomervakantie d:)b

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:00:
[...]

Goed te doen hoor. Ik ben zelf absoluut niet van de hoge temperaturen, maar op de een of andere manier voelt dat op vakantie toch heel anders. Toen wij destijds in Tunesië aankwamen, maakte men in het hotel haast excuses voor het "slechte weer". Maar we hoefden ons geen zorgen te maken, "vanaf morgen wordt het beter". Blik op de thermometer: 37 graden...... hier en daar wat sluierbewolking. "Ah, gelukkig wordt het vanaf morgen wat warmer!".

Voor de wat actievere vakantie is hitte dan wel wat minder, daar ben ik het mee eens.
weet je wat ik mooi weer vind in de hoogzomer? Zweden en Finland. Wordt daar aan de zuidkant iets warmer dan hier (zeker geen 40 graden) meer zonuren, het is er lekker lang licht en er gaan direct een paar cruiseschepen naar toe vanaf Duitsland en Denemarken. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

aljooge schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:16:
[...]

weet je wat ik mooi weer vind in de hoogzomer? Zweden en Finland. Wordt daar aan de zuidkant iets warmer dan hier (zeker geen 40 graden) meer zonuren, het is er lekker lang licht en er gaan direct een paar cruiseschepen naar toe vanaf Duitsland en Denemarken. 8)
Scandinavië is gewoon prachtig, absoluut. Maar het zou niet de eerste bestemming zijn waar ik aan zou denken voor een strandvakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:21:
[...]

Scandinavië is gewoon prachtig, absoluut. Maar het zou niet de eerste bestemming zijn waar ik aan zou denken voor een strandvakantie.
Daarom, totaal onderschatte vakantielanden, omdat mensen denken dat hoe dichter bij noordpool, hoe kouder het is. Ook daar heb je zee. In Finland zijn veel van die vakantiehuisjes, direct aan de kust, waar geen mens komt. Heb je het hele rijk voor jezelf. Hieronder een paar voorbeelden: kan je vrijuit zwemmen, op elk moment dat je wil. En het weer is gemiddeld erg mooi.

https://www.vakantiehuize...3CAwEREAAYAiAAEgKqWvD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Smobbo schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:53:
[...]

Dat is natuurlijk waar. Ik kan me alleen herinneren dat we toen ik nog als kind met mijn ouders mee ging ooit wel eens een pakketreis gedaan hebben (bij OAD ofzo?), maar dat is echt 20+ jaar geleden.
Sinds ik zelf (ondertussen met gezin) op reis ga boeken we het altijd zelf, scheelt gewoon een hoop geld en geeft veel meer vrijheid om te kiezen wat je wil.
Zo spannend is het natuurlijk ook weer niet. Als je vliegreis door een staking niet door gaat vraag je om een omboeking, of je dat nu via een touroperator vraagt of direct aan de vliegtuigmaatschappij maakt niet zo gek veel uit. De accommodatie heeft (een deel) van z'n geld waarschijnlijk al en dus blijft die gewoon rustig op je aankomst wachten :)
Wij gingen als gezin ook altijd op eigen houtje op vliegvakantie, maar wel in een tijd dat het allemaal een stuk minder strikt was, pre 9-11, en mijn vader was internationaal zakenman en op zondag geboren, dus we kwamen er altijd wel. Kan me één keer herinneren dat we als gezin weer naar Agia Pelagia op Kreta wilden, want daar had een klant van mijn vader een appartementencomplexje, maar dat bedachten we half juli pas. (eigen zaak enzo). Eind van het verhaal, ik haalde drie dagen van te voren bij wagon-lits een vuistvol tickets op, want we gingen met z'n vieren van Amsterdam naar Frankfurt, naar Athene, maar Heraklion. En dan ter plekke in guldens betalen, want die drachme waren ze in Griekenland ook geen fan van. ;)

~2 jaar geleden gingen we via secret escapes naar Zanzibar en Tanzania voor een geweldige prijs. We hadden enkel een inlogcode voor de Emirates tickets, en een lokaal mobiel nummer voor het geval er niemand op ons stond te wachten voor de transfer. Mild spannend, maar we zijn niet onervaren reizigers, dus dikke lol. Op Dubai nog wat geginnegapt over de mensen met mondkapjes, maar dat corona in China zou zo'n vaart toch wel niet lopen. Op 26 februari kwamen we terug, en vlak erna implodeerde de internationale reiswereld zoals we weten. Toen ontsnapte ons wel een flinke zucht van verlichting, want waren we een week later geweest, dan hadden we shocking klem gezeten in Tanzania.

Collega van me, zou twee weken later terug komen uit Kenia, maar die heeft daar een maand langer onvrijwillig gezeten, voordat die weer es terug kon komen.

Dat waren toch wel eye-opener momenten, er is niet zoveel nodig om een stok in de spaken te steken van je eigen georganiseerde reis.

Daarom zou ik als ik TS was, met voor de eerste keer vliegen enzo. een pakketreis boeken, en die extra zekerheid even meepakken.

uncle_sjohie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:44
Last minute kan prima. Er is altijd wel iets te vinden. Echt geen probleem. Prijzen zijn vaak vergelijkbaar met vroeg boeken. Als je echt speciale wensen hebt of bepaald hotel dan moet je vaak gewoon vroeg boeken anders is het vol. Maar als je dat niet hebt kun je echt wel leuke aanbiedingen vinden als je last minute boekt.

Je moet voor jezelf even bepalen wat je wil.
  • Locatie en bezienswaardigheden
  • Hotel / appartement
  • Logies / ontbijt / half pension / all inclusive
  • Wel of geen animatie voor de kids
  • Transfer wel of niet in begrepen
Tja locatie zijn er legio mogelijkheden. Griekse, Canarische, ABC eilanden. Maar wellicht ook Zuid Spanje of Portugal.

Als je van de restaurantjes bent kun je prima met logies (eventueel met ontbijt) Ben je dat niet dan is half/volpension of all-inclusive zeker handig. Bij appartement kun je zelf ook nog wat koken als je dat prettig vindt. Zeker met kids in deze leeftijd is all-inclusive wel heel handig.

Transfer is soms handig, maar ook vervelend. Je moet wachten tot de bus vol is en iedereen aanwezig is. Taxi of ander openbaar vervoer is soms veel makkelijker.

Let wel even op met boeken. Reisaanbieders zijn alles behalve transparant. Vaak moet je koffers en tranfer nog bijboeken. Dit verschilt echt per website en moet je even goed op letten. Check ook even dezelfde reis bij verschillende aanbieders. Hier kan ook echt verschil inzitten.

Als je flexibel bent in vertrekdatum kun je ook vaak schuiven. De meeste aanbieders vliegen op vaste dagen en soms kan een paar dagen eerder/later zomaar 100en euro's schelen. Kijk hier dan ook even goed naar.

Het is denk ik net wat je zelf wil. Wil je niks hoeven te plannen moet je gewoon een resort met animatie kiezen en all-inclusive. Pleur jezelf op een bedje en relax en geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 20:19

PB-powell

Mr. Laziness

aljooge schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:52:
Curacao is het hele jaar door overdag 32 graden en s'nachts 28. Veel warmer wordt het daar echt niet, het voelt misschien wel zo maar dan komt door de hoge luchtvochtigheid.
Ik heb zelf op m'n 14e mijn eerste vliegreis naar Curacao gemaakt (19 jaar geleden inmiddels), met de huidige mogelijkheden is zo'n vliegreis van 10 uur prima te doen met kinderen. Een autorit naar Spanje duurt langer. Het is alleen niet goedkoop in het hoogseizoen daar, maar dat geldt voor alle populaire bestemmingen, voordeel is wel dat je overal gewoon Nederlands kan praten daar :). Wat dat betreft zijn er goedkopere opties genoemd door anderen hier net als de optie om naar een reisbureau te gaan. Die kunnen veel meer vertellen en ook per reis de (globale) voor-/nadelen en bezienswaardigheden benoemen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sNielz123 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:24:
[...]

PS: door Corona ben ik geneigd om een soort last-minute te boeken. Mijn zoon van 13 is niet gevaccineerd, testen is geen probleem.
Daar kun je nu nog prima wat aan doen, als je deze week eerste vaccinatie haalt heb je voor vertrek tweede al binnen. Vermindert kansen op gedonder significant (heb dwars door nacht door Duitsland heen moeten rijden begin januari omdat we in quarantaine gemoeten hadden als we met jongste - die op dat moment in NL nog niet gevaccineerd kon worden - een hotel hadden gepakt :X ).

Verder is de wereld werkelijk vol met stranden. Misschien handig om wat kritischere randvoorwaarden te stellen, dan vermindert dat de keuze behoorlijk waardoor je minder bomen-bosproblemen hebt. Je budget is iig riant, je hebt VEEL opties, zowel all-in als dingen zelf regelen. Uitdaging is niet vinden, maar filteren.

Mbt online vs reisbureau - feit dat je zo onervaren en onzeker bent spreekt voor reisbureau. Ik reis al decennia zelfstandig, ook naar de meest vage bestemmingen, dus ik zou doorgaans alles zelf doen. Jij lijkt daar anders in te zitten, en met dat budget kan dat prima. Grote voordeel is dat een reisbureau verantwoordelijk is voor totaalplaatje, dus als een deel in de soep loopt (vlucht geannuleerd, hotel vol, dat soort dingen) is het hun probleem om op te lossen, niet de jouwe. Grote nadeel is dat je daarvoor betaalt, en dat je vaak (iig vaker) in een 13-in-een-dozijn locatie/verblijf terecht komt waardoor je minder couleur locale meekrijgt.

Wat ik mis is wat de meerwaarde van EUR 5k reis (of 7k all-in) zou zijn tov goedkoopste wat je in Antalya ofzo zou kunnen vinden voor fractie van die prijs. Als je dat onder woorden kunt brengen kunnen wij beter meedenken.

Edit:
Mbt vaccinatie - het is in NL modieus om lekker tegendraads te doen, elders is daar uitermate weinig begrip voor. Net een gezin toegang tot internationale bus die ze geboekt hadden geweigerd zien worden omdat een van de ouders een verlopen vaccinatie had en een van de kinderen helemaal geen. Dag vakantie. Doe jezelf een plezier en zorg dat dat allemaal stipt in orde is - of blijf nog even in NL. Hier lijkt de pandemie qua maatregelen voorbij. Elders - zelfs in buurlanden - is dat anders en zul je in veel gevallen aan de lopende band dure, tijdrovende PCR tests moeten doen als je niet gevaccineerd bent met risico op geheel geweigerd worden als ook maar detail niet klopt. Dat is niet ontspannen vakantie vieren :o

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 26-04-2022 10:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uncle_sjohie
Wat betreft dat laatste, afgelopen september zaten we op Lesbos, met in het hotel een dame die niet gevaccineerd was. Die moest een pcr-test regelen voor de terugvlucht, maar ze had problemen met het ontvangen van mails afkomstig van Griekse servers op haar 7 jaar oude iphone. Eind van het verhaal, ze moest bij drie gasten bedelen totdat één van hen zijn gmail account ter beschikking stelde. Receptionist belde met testlocatie, die stuurden zonder morren alle resultaten en gegevens naar gmail van wildvreemde, zodat die dat door kon sturen naar de receptie, om eea uiteindelijk te kunnen printen.

Voordeel van dat soort landen is dat er veel kan, nadeel is dat je het allemaal zelf moet regelen.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Laten we er geen vaccinatiediscussie van maken. Er zijn voor ons redenen om onze 13 jarige zoon niet te vaccineren. Verder heb ik geen problemen met testen bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel belangrijk om even te melden voor het geval er landen zijn waar het verplicht is.

Wat het budget betreft.. Het hoeft echt niet op. Liever niet zelfs. Het is voor ons een heleboel geld. Het voordeel is dat we jarenlang "gratis" vakanties hebben gehad. We zijn niet veeleisend dus een goedkope zonvakantie is ook perfect, kunnen we volgend jaar misschien wel hetzelfde doen.

Als ik even snel google op Antalya zie ik ook dat dit niet per se goedkoop is.
Even het eerste wat ik kon vinden:
https://www.corendon.be/t...ab=price-calculation-tab#[filters]BEL/BRU-NLD/AMS-NLD/EIN-NLD/GRQ-NLD/MST-NLD/RTM.X.DZI-DZL-FZ..0|||427.ANMIR.AMSAYT.220722.9-10-9.DZL-X.AMSAYT5C.AYTAMS7C|||true

22 juli voor 10 dagen met 4 personen 5400 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sNielz123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:30:
Laten we er geen vaccinatiediscussie van maken. Er zijn voor ons redenen om onze 13 jarige zoon niet te vaccineren. Verder heb ik geen problemen met testen bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel belangrijk om even te melden voor het geval er landen zijn waar het verplicht is.
Het is geen vaccinatiediscussie maar een reisdiscussie: het levert je op dit moment nog een flinke handicap op bij het reizen. Als de redenen om niet te vaccineren zwaarder wegen- prima. Maar dan zou ik toch echt zolang pandemie nog speelt zeer terughoudend zijn met internationale reizen. Het is mogelijk om specifiek landen te kiezen waar het geen probleem vormt, maar wat doe je als bijv door mist of staking of andere onvoorziene omstandigheid de vliegtuig uit moet wijken naar een ander land waar ze strenger zijn? Als dat land bijv DE is, zou je zoon zomaar in quarantaine kunnen belanden of simpelweg het land niet in mogen en op eerstvolgende vlucht terug gezet kunnen worden. Dat kun je vermijden door uitgebreid te testen, maar dat is peperduur, je moet zorgen dat de test die je uitvoert geaccepteerd wordt door het land, en gaat al snel je hele reisplanning overnemen. Heb dat in december nog gehad toen ik met gezin naar FI ging, en meerdere keren (vooraf en op locatie) moest testen met de kinderen <12 die toen nog niet in NL gevaccineerd konden worden. Ene keer antigentest, andere keer PCR verplicht. Op gegeven moment moesten we een online certificaat-service (webcam aan en Indiase dokter kijkt mee hoe je met wattenstaafje speelt) tijdens treinreis uitvoeren, smekend en hopend dat de internetverbinding niet weg zou vallen, anders zouden we niet in de veerboot mogen... Oh, en zo'n test kan natuurlijk positief uitvallen en dan hang je alsnog, ook al heeft je zoon geen symptomen. Ik zou met een dergelijk risico - en zekerheid van gedonder ook al is alles negatief - gewoon nog jaartje in NL zomeren.
Wat het budget betreft.. Het hoeft echt niet op. Liever niet zelfs. Het is voor ons een heleboel geld. Het voordeel is dat we jarenlang "gratis" vakanties hebben gehad. We zijn niet veeleisend dus een goedkope zonvakantie is ook perfect, kunnen we volgend jaar misschien wel hetzelfde doen.

Als ik even snel google op Antalya zie ik ook dat dit niet per se goedkoop is.
Even het eerste wat ik kon vinden:
https://www.corendon.be/t...ab=price-calculation-tab#[filters]BEL/BRU-NLD/AMS-NLD/EIN-NLD/GRQ-NLD/MST-NLD/RTM.X.DZI-DZL-FZ..0|||427.ANMIR.AMSAYT.220722.9-10-9.DZL-X.AMSAYT5C.AYTAMS7C|||true

22 juli voor 10 dagen met 4 personen 5400 euro.
Dat kan *veel* goedkoper.

Kijk bijvoorbeeld op D-reizen:
https://www.d-reizen.nl/v...maand=202207&transport=fl

Nog niet eens de halve prijs voor een goed beoordeelde hotel vlakbij strand in Alanya. Kan met vertrek op 20 ipv 22 nog wat goedkoper zelfs.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 01-05-2022 01:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
@dion_b Ik verwacht dat het gezeik met vaccinaties alleen maar erger gaat worden dus deze reis is eigenlijk nog wel iets wat me mee willen pikken voordat het nog erger wordt. Maar we zullen zien.

Bedankt voor je reactie.
Ook al is het in een app en met alleen logies (en evt ontbijt) kun je wel zien dat het een stuk goedkoper kan.
Ik neig ook een beetje naar niet-Allin omdat je dan 's avonds een beetje kan rondwandelen en een restaurantje kan kiezen zodat je niet iedere avond dezelfde hap hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

All-in is vooral interessant als je ver buiten bewoonde wereld zit, of gewoon alleen maar wilt zuipen. Heb het een keer in Belek gedaan, maar goed ook, want al was het dorp (en de strand) hemelsbreed maar paar honderd meter weg, er zat een golfbaan tussen waardoor je 6km om moest lopen om er te komen :X

Keuze was toen op all-in gevallen omdat ik er na afhandelen overlijden ouder helemaal doorheen was en me samen met vriendin helemaal wilde terugtrekken en me nergens druk om wilde maken. Keuze voor die stek in Belek was simpel: goedkoopste all-in op de data dat wij konden. Laagseizoen, EUR 211pp voor een week :P

Linkje hierboven zit gewoon in de stad Alanya zelf, alles is op loopafstand en met huidige stand van YTL kost uit eten geen drol.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:41
Wij reizen met onze kinderen de wereld over sinds ze een half jaar waren. We regelen altijd zelf de tickets en verblijf. Booking.com, Airbnb, Google etc.
De meest kosten efficiënte reizen zijn veelal Azië, bv Thailand, Sri Lanka (al is dat land nu wat tricky qua economie). Rugzakken mee en go. Voor de kinderen is het fantastisch, ze maken van alles mee, tis avontuurlijk maar ook zon/zee/strand. Als je er eenmaal bent kost het vrijwel niets qua eten en verblijf, in verhouding met “westerse” vakanties dan.

Eten doe je waar de locals eten, vaak fantastisch streetfood, zeker in Thailand. Voor een paar euro eet en drink je met je hele gezin beter dan in elk Aziatisch restaurant in NL (of Europa). Ga in ieder geval niet in “touristen restaurants” eten, of op plekken waar het niet druk is. Follow the crowd.

Rondreizen doen we daar met bus, taxi, (slaap)trein etc. Werkt allemaal perfect en ook niet duur. En vrijwel iedereen spreekt (genoeg) Engels, zeker als je beetje je best doet om zelf een paar woordjes te leren van de lokale taal.

Is zeker iets om in gedachten te houden. Op deze manier hebben we zelfs een fantastische vakantie in Japan gehad, die goedkoper uitpakte dan 2 weekjes Kroatie. Sushi haal je daar in de supermarkt, vers, metrokaart voor reizen in steden, en treinen gaan perfect. Vergelijk dat met een huurauto in Kroatië en overprized restaurants vol Duitsers ;)

[ Voor 28% gewijzigd door olafmol op 01-05-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 14:45
Ik reis zelf ook redelijk veel, zowel verre reizen als zonvakanties. Alleen de kant en klare zonreisjes doen we via een (online) reisbureau omdat je daar weinig op kan besparen en het makkelijk is. De verre reizen boeken we allemaal zelf omdat je daarmee, in tegenstelling tot wat je zou denken gewoon veel flexibeler bent dan via een reisbureau. Vroeger hebben we dit ook wel eens via een reisbureau geboekt omdat we het toch wat lastig vonden zo'n grote reis zelf te plannen maar uiteindelijk ben je gewoon veel beter uit met zelf boeken. Bij een reisbureau is het handig dat je een aanspreekpunt in NL hebt maar als er een calamiteit is die niet binnen door voorwaarden valt (en dat is al heel snel) dan laten ze je gewoon vallen hoor. Als je rechtstreeks boekt bij een airline, hotel of autohuur heb je grote kans dat je alles gratis kan annuleren tot een dag van tevoren. Daarnaast heeft een reisbureau natuurlijk niet de kennis in huis om in een ver land uitgebreid een lange rondreis voor je uit te zoeken. Dat zeggen ze wel, je hebt ook reisbureaus die gespecialiseerd zijn in bepaalde landen maar uiteindelijk krijg je toch een standaard kant en klaar reisje waarbij veel hoogtepunten vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Die jongens overleven de vliegreis wel, ze zijn 11 en 13 ;) Of vind jij het misschien spannend om met de kinderen te vliegen?

Met dat budget zou ik ook buiten Europa gaan zoeken. Van de andere kant, waarom buiten Europa als het voornamelijk om zon, zee en strand en een dagtrip gaat. Dan vind ik het zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joris748 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Die jongens overleven de vliegreis wel, ze zijn 11 en 13 ;) Of vind jij het misschien spannend om met de kinderen te vliegen?
Idd. Ben met mijn jongste twee (nu 6 en 9) nooit buiten Europa geweest, maar puur omdat het niet uitkwam (80e verjaardagsfeest van m'n tante in Zuidafrika gepland voor zomer 2020 ging omwille van Covid niet door :X ). We zijn afgelopen oud&nieuw wel op een veerboot 29u enkele reis heen en weer gegaan. Vonden ze geweldig.

Met m'n oudste toen die 7 was naar Zuidafrika gegaan en m'n ex is er paar jaar later mee naar Australie gegaan. Exact nul problemen met die vluchten. Kinderen vinden het reuze interessant en spannend, zeker de eerste keer. Maar zoals @Joris748 zegt, ze nemen haarfijn zorgen van ouders over. Was met m'n jongste bij de eerste keer vliegen afgelopen najaar heel uitgebreid aan het uitleggen hoe het werkte met drukverschillen en je oren, dat het pijn kon doen als je niets deed, maar door simpelweg te slikken los je dat op. Hij heeft zich helemaal vastgeklampt aan dat eerste stuk en was doodsbang voor die pijn. Dat ging pas voorbij nadat we daadwerkelijk opstegen en hij afgeleid werd door het opeens onverwacht zien van de Alpen. Moraal: realiteit is meestal minder erg dan fantasie, en als ouder kun je het bovenal verprutsen door die laatste teveel aan te wakkeren :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:21

Bob Popcorn

Plop!

Ondanks alle veel te stoere mensen in dit topic zou ik je toch aanraden een pakketreis te boeken. Je geeft zelf al aan dat je niet heel ervaren bent en dat je kinderen nog nooit gevlogen hebben. Het moet wel vakantie blijven voor iedereen natuurlijk, je gaat een puist geld verbranden en dat moet wel opleveren waar het voor dient: genieten.

Mijn tip is dan ook wat er al eerder gezegd werd in dit topic, Griekenland of Turkije zijn prima aan te reizen (4 uur vliegen) en gewoon goed ingesteld op toeristen (dus goede bustransfer, engels sprekend personeel) en avontuurlijk genoeg voor mensen die niet alles al 100x hebben meegemaakt. Als ik dan een concrete tip mag geven, Molyvos op het eiland Lesbos. Ligt aan de noordkant van het eiland, ver buiten de rijen witte hotels die met name rondom de hoofdstad Mitilini liggen. Molyvos is een erg charmant stadje, en met een huurauto kun je hele leuke dagtripjes maken. Laat je vanaf de luchthaven lekker met de bus brengen, dat is namelijk nogal ver (2 uur) en het eiland is 's avonds laat stikdonker. :X Ik kom er praktisch jaarlijks omdat m'n schoonfamilie er een huis heeft, maar slaap vaak wel in een hotel met m'n kinderen.

Als dit bevalt kun je altijd nog kiezen om volgend jaar een maand bij een Amazonestam te gaan wonen of te integreren in een troep Gorilla's in Rwanda. Of geblinddoekt te liften naar een andere planeet met een vijfling pasgeboren babies.

[ Voor 23% gewijzigd door Bob Popcorn op 03-05-2022 10:35 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lesbos is een leuk eiland. Nadeel van Molyvos is idd de lange transfer (en de vluchttijden die meestal bagger zijn). Genoeg plaatsen in .GR die ook leuk zijn. Ik ben er pas 15x geweest, dus AMA :)
Persoonlijke toppers waren Zakynthos, Tasos en Rhodos. Wel gemerkt dat er veel valt of staat met de accomodatie en de fit met jou en je vakantiegezelschap. Gezien je kids zou ik Rhodos adviseren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kunnen we het aub over kinderen hebben ipv 'kids'? Echt...

Kijk ook eens naar een land als Kroatië. Niet duur een een enorme prachtige kuststrook waar voor iedereen wel wat te doen en zien is. Auto huren en de hort op.

Corsica en Malta zijn ook heerlijke landen om te vertoeven. Op Malta kun je zelfs de fiets pakken (of bus als je geen zin hebt) en zo'n beetje gaan en staan waar je wil.

Ik zou in het hoogseizoen de geijkte (en veel te dure) toeristische vallen mijden. Maar dat ben ik. Misschien dat jullie dat juist leuk vinden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eens vwb Kroatië, als is mijn ervaring wel dat op de Griekse eilanden beter Engels gesproken wordt, er veel meer oude meuk om te zien is, het eten goedkoper, en meer keuze qua locaties dan Kroatië. En in HR kennen ze geen frappé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:41:
Eens vwb Kroatië, als is mijn ervaring wel dat op de Griekse eilanden beter Engels gesproken wordt, er veel meer oude meuk om te zien is, het eten goedkoper, en meer keuze qua locaties dan Kroatië. En in HR kennen ze geen frappé :9
Meer oude meuk? Als er een ding is waar HR echt ster in is, is het dat. Split, tweede stad van het land aan de Adriatische kust, is nota bene grotendeels binnen een nog steeds overeind staande Romeinse paleis gebouwd. Dubrovnik was episch genoeg om Game of Thrones decor te mogen worden, en dan heb je Pula met stadhuis-in-een-verbouwde-tempel, Romeinse triomfboog en iets verderop amfitheater, met tussen die drie door ook nog parels in elke baai (trouwens, niet alleen in overdrachtelijke zin).

Maar het is inderdaad duurder, en de all-in / packet holiday bestemmingen zijn vaak wat minder interessant. Als het echt puur zon-zee-strand is en cultuur/geschiedenis niets boeit, dan zit je in GR/TR goedkoper.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Rhodos trekt ons ook wel erg. Mijn vrouw ging er vroeger vaak heen en ik ben ook eens met mijn vrouw (toen nog vriendin want 17 of 18 jaar :) ) en haar moeder geweest.
Haar moeder is enkele jaren geleden overleden en Rhodos is wel een speciaal plekje. Heeft dus wel een grote kans.

Griekenland trekt ons meer dan bijvoorbeeld Turkije. Daar zijn we met 2 ook weleens geweest. Was overigens ook wel erg leuk, maar niet super speciaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:20
Bizar dat de Algarve in Portugal hier nog niet voorbij is gekomen.
Prachtige regio en voldoet aan al je wensen. En ook nog een spotgoedkoop qua eten bijvoorbeeld.

Vorig jaar voor het eerst er geweest en helemaal verliefd geworden op deze streek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
The Eagle schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:15:
Lesbos is een leuk eiland. Nadeel van Molyvos is idd de lange transfer (en de vluchttijden die meestal bagger zijn). Genoeg plaatsen in .GR die ook leuk zijn. Ik ben er pas 15x geweest, dus AMA :)
Persoonlijke toppers waren Zakynthos, Tasos en Rhodos. Wel gemerkt dat er veel valt of staat met de accomodatie en de fit met jou en je vakantiegezelschap. Gezien je kids zou ik Rhodos adviseren :)
De meer noordelijke eilanden zijn ook mooi, Skopelos, Alonissos etc. Veel groener dan die obligate droge klont stenen die het immer populaire Kreta is. Idem het schiereiland Evia trouwens, ook erg mooi, maar mild onbekend bij grotere publiek.

Kreta heeft wel speciaal plekje in mijn hart, maar dat zijn dan meer de mensen die er wonen, en jeugdsentiment van toen het nog niet zo massaal was. Maar met een goed gekozen locatie, is ook dat nog prima authentiek te beleven.

Voor TS is denk ik iets rondom de Middellandse zee een goede optie, geboekt via een touroperator. Dan heb je een leuke vliegreis, wat de eerste keer best een belevenis is, maar niet zo lang dat het vervelend kan worden, mooi weer, voor het budget plenty opties, en rugdekking door de touroperator bij calamiteiten.

Met dit budget zou iets via Eliza was Here ook prima kunnen. Daar hadden we voor best nette prijs, een lel van een huis met privézwembad op Zakynthos.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
sNielz123 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:04:
Rhodos trekt ons ook wel erg. Mijn vrouw ging er vroeger vaak heen en ik ben ook eens met mijn vrouw (toen nog vriendin want 17 of 18 jaar :) ) en haar moeder geweest.
Haar moeder is enkele jaren geleden overleden en Rhodos is wel een speciaal plekje. Heeft dus wel een grote kans.

Griekenland trekt ons meer dan bijvoorbeeld Turkije. Daar zijn we met 2 ook weleens geweest. Was overigens ook wel erg leuk, maar niet super speciaal.
Vaak is het zo dat men of fan van Griekenland is, of van Turkije. Ik val, zoals te lezen is in mijn posts, ook in die eerste categorie. Ben ook wel es in Turkije geweest, maar in één van de toeristische hotspots, dus in hoeverre dat representatief is voor het "echte" Turkije is ook nog maar de vraag.

Ultra all-inclusive smeren en keren doen ze in Turkije dan wel weer het beste rond de Middellandse zee, maar dat moet wel "je ding" zijn zal ik maar zeggen.

uncle_sjohie

Pagina: 1