LG 32UL950: Kleur verandert bij scrollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 22:13
TLDR: de kleur van mijn hele scherm verandert als ik in splitscreen van een wit naar een gekleurd deel van een site scroll. Wat zou dit kunnen zijn en hoe los ik het op?

Hi allemaal,

Ik heb een LG 32UL950 gekocht. Vandaag heb ik hem neergezet en gebruikt zoals ik anders ook zou doen. Ik scroll redelijk snel door pagina’s, en er viel me iets op: de kleur van het scherm verandert tijdens het scrollen. Dat heb ik opgenomen: http://riccardo.nu/upload/RPReplay_Final1650046248.MP4

Ik gebruik een Mac Studio, met de laatste versie van MacOS, aangesloten op een Thunderbolt-kabel op de 32UL950.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle settings in de OSD resetten;
- Andere kleurmodi gebruiken;
- Local Dimming aan en uitzetten;
- Power LED aan en uitzetten;
- Mac restarten.

Dit had ik al gevonden:
https://origin-discussion.../thread/252106534?page=10

https://www.reddit.com/r/...ng_bad_on_the_lg_32ul950/.

Waar zou dit mee te maken kunnen hebben? Backlight probleem? Mogelijk PWM flickering? Wat zou ik hier aan kunnen doen? Ik heb ook contact opgenomen met de verkoper.

Riccardo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:24
Dat is misschien een effect van Black equaliser / stabilizer of hoe het ook heet bij LG, eventueel iets als dynamisch contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
Almerian schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:06:
Dat is misschien een effect van Black equaliser / stabilizer of hoe het ook heet bij LG, eventueel iets als dynamisch contrast.
Dynamisch contrast zit er niet in. Black Stabilizer wel. Die helemaal op 0 zetten verhelpt het probleem ook niet. Ik kwam er net ook achter dat het scherm een enorm backlight bleeding/IPS glow probleem heeft.

Oh, en hij kan dus niet in stand-by. Gaat dan steeds weer aan en uit :+. Denk dat ik hem dan weer terug ga sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Lijkt een beetje op de True Tone setting die op alle MacBooks te vinden is, gok alleen niet dat dit ook op een Mac Studio is te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
-Eco stand

-Kan zijn dat er een sensor in zit die licht meet (wat je scrolled is niet te zien maar van licht naar donker of anderom kan dan effect hebben)

-DFC voor auto backlight control in het monitor menu uitzetten

-refresh rate niet goed gezet. er kunnen problemen optreden als je een scherm niet op zijn native refresh rate heb draaien.

Testen op een (andere) pc om de mac book uit te sluiten of je tv op de mac aansluiten om de monitor uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
computerjunky schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:22:
-Eco stand

-Kan zijn dat er een sensor in zit die licht meet (wat je scrolled is niet te zien maar van licht naar donker of anderom kan dan effect hebben)

-DFC voor auto backlight control in het monitor menu uitzetten

-refresh rate niet goed gezet. er kunnen problemen optreden als je een scherm niet op zijn native refresh rate heb draaien.

Testen op een (andere) pc om de mac book uit te sluiten of je tv op de mac aansluiten om de monitor uit te sluiten.
Ik ben even langs de CoolBlue in Groningen geweest. Daar stond ook een LG-scherm als display. Daar hetzelfde getest en hetzelfde verhaal: scrollen veroorzaakt kleurveranderingen. Hetzelfde getest met andere schermen daar, en die hadden er geen last van. Lijkt dus een LG UN/UL-series ding. Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
RiccardoNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:35:
[...]

Ik ben even langs de CoolBlue in Groningen geweest. Daar stond ook een LG-scherm als display. Daar hetzelfde getest en hetzelfde verhaal: scrollen veroorzaakt kleurveranderingen. Hetzelfde getest met andere schermen daar, en die hadden er geen last van. Lijkt dus een LG UN/UL-series ding. Jammer!
Of een LG feature die problemen veroorzaakt.
Pagina: 1