Chrome OS - Whatsapp Desktop app alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Topicstarter
Ik heb al vanaf bijna het begin der Chrome OS tijden een chromebook "erbij" als banksurfer, internetapparaat, lange/lichte accuduur etc.

Er is echter een irritatie overgebleven aan de verder perfecte ervaring met ChromeOS - Whatsapp.

Ik heb regelmatig videogesprekken, en het is veel fijner om die vanaf de tablet/chromebook te doen. (ik heb een Lenovo Duet chromebook) dan vanaf de telefoon. Dat lijkt echter niet mogelijk.

Op mijn Windows laptop kan dat wel, met de Whatsapp Desktop app. Die bestaat helaas niet voor Chrome OS. Ik heb al een aantal alternatieven geprobeerd, whatsapp web wrappers allemaal eigenlijk, en die bieden helaas enkel de chatfunctie, geen van allen geeft mij de mogelijkheid om ook te videobellen vanaf ChromeOS.

Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt, en een oplossing gevonden?

Wat geen oplossing is:
-Whatsapp web (geen call opties, terwijl er wel toegang is tot camera en mic)
-Wine installeren met de Windows app (want ARM processor)
-Whatsapp installeren uit de playstore (want kan maar op 1 device tegelijk, en het moet ook op mijn telefoon blijven)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja geen WhatsApp ervoor gebruiken?

Maar het vat wel mijn ervaring met Chromebook samen. Ik mis elke keer nét weer dat ene dingetje waardoor ik mijn gewone laptop erbij wil pakken.

Een Chromebook werkt het beste als je het Google ecosysteem gebruikt. Videobellen met Google Meet zal geen probleem zijn :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-05 20:14
Kan je je telefoon niet casten op het chromebook?

https://support.google.com/chromebook/answer/9094445?hl=en