Ben op zoek naar een nieuw systeem om op te gamen, maar toch ook het serieuzere developmentwerk op te doen. Ben hiervoor vertrokken van de best buy van maart met een aantal aanpassingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een scherm. Op dit moment gebruik ik een laptop waarop gaming uiteraard heel minimaal is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur buiten een videokaart uit de RTX 3000 reeks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dacht zelf richting ATX formaat, maar zeker geen harde voorwaarde. Belangrijk dat het een stil systeem is dat voldoende gekoeld is. Als er weinig prijsverschil is neig ik naar de componenten met een lager energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
* Ik heb enkele aanpassingen gemaakt t.o.v. de best buy guide. Werken deze mooi samen?
* Is dit het juiste moederbord? Ben hier zelf geen expert in.
* Is de voeding voldoende?
* Nog extra feedback op dit systeem t.o.v. de vereisten?
* Zijn er betere deals op vlak van geheugen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Casual gamen (voornamelijk MSFS 2020, af en toe een shooter) - wil toch wel zeker richting 1440p gaan.
- Development (incl. trainen AI modellen met pytorch - gebruik momenteel cloud maar lokaal testen heeft toch zijn voordelen, hierdoor liefst Nvidia)
- Occasional rendering
- Browsen
Rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een scherm. Op dit moment gebruik ik een laptop waarop gaming uiteraard heel minimaal is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 235,- | € 235,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 107,90 | € 107,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 796,95 | € 796,95 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BBK2/32 | € 154,17 | € 154,17 |
1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 217,96 | € 217,96 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.742,78 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur buiten een videokaart uit de RTX 3000 reeks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dacht zelf richting ATX formaat, maar zeker geen harde voorwaarde. Belangrijk dat het een stil systeem is dat voldoende gekoeld is. Als er weinig prijsverschil is neig ik naar de componenten met een lager energieverbruik.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
* Ik heb enkele aanpassingen gemaakt t.o.v. de best buy guide. Werken deze mooi samen?
* Is dit het juiste moederbord? Ben hier zelf geen expert in.
* Is de voeding voldoende?
* Nog extra feedback op dit systeem t.o.v. de vereisten?
* Zijn er betere deals op vlak van geheugen?