Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 22:07
Ik ben op zoek naar een zwarte uitvoering van de Magsafe iPhone oplader. De originele is natuurlijk alleen in wit beschikbaar, maar ik wil deze oplader graag in de auto gebruiken (in Brodit autohouder) waarvan het dashboard zwart is. Het witte (de Magsafe zelf maar ook de kabel) staat mij dan niet netjes in het interieur.

Nu zie ik dat er best wat zwarte Magsafe laders zijn van andere merken, maar de maat moet exact gelijk zijn om te passen in de Brodit autohouder. Heeft/kent iemand misschien toevallig een merk die de Magsafe in zwart heeft, met dezelfde afmetingen als origineel?

Heb al contact gezocht met Brodit, maar zij adviseren gewoon de originele te gebruiken, en bijv. appelhoes.nl heeft verschillende zwarte laders, maar na contact kom ik ook niet verder dan 'afmetingen kunnen afwijken van origineel'. Heb de Magsafe van Decoded al geprobeerd maar die is echt een stuk groter in omtrek, dus die past al niet.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

En met een skin? Onderstaande doet ook de randen.

https://nl.easyskinz.com/...ea-435d-86e1-6d99a73d08df

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
Thanks voor de tip, dat lost op zich het probleem van de lader wel op, maar de witte kabel is dan nog steeds een doorn in het oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 15:28
Geen echte oplossing voor jou probleem, maar ik gebruik in de bus deze: https://www.bol.com/nl/nl...ZCrw_0_14.17.ProductTitle

Geplakt op een brodithouder, werkt goed. Komt niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Er zijn naar twee officiële MagSafe laders: die van Apple en Belkin. De rest zijn Qi laders die met maximaal 5W opladen.

https://www.apple.com/nl/shop/product/HPT72ZM/A/belkin-boost

[ Voor 42% gewijzigd door GeforceAA op 16-04-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jerpsx schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:27:
Thanks voor de tip, dat lost op zich het probleem van de lader wel op, maar de witte kabel is dan nog steeds een doorn in het oog ;)
Daar zou ik iets als deze voor gebruiken. Voordeel is ook dat je dat spul vrij stevig oprolt (als je dat wil tenminste) en daardoor zijn vorm goed houdt, wat bij wegwerken dan weer een voordeel kan zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:58
Herkenbaar probleem. Hier ook al gedacht aan een skin van easyskin ofzo. En dan de kabel weg werken of een zwarte krimpkous eromheen maken. (Dit hoeft maar een klein deel te zijn wat eventueel zichtbaar is.)

[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 16-04-2022 10:40 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
GeforceAA schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:40:
Er zijn naar twee officiële MagSafe laders: die van Apple en Belkin. De rest zijn Qi laders die met maximaal 5W opladen.

Dat is vreemd, want met m’n Anker Qi-magsafe lader zie ik de iPhone duidelijk met een hoger vermogen dan dat laden :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is vreemd, want met m’n Anker Qi-magsafe lader zie ik de iPhone duidelijk met een hoger vermogen dan dat laden :P
Oké deze heeft 7,5W maar is toch de helft van de 15W bij de officiële. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:26
7,5W is inderdaad de snelste niet Apple lader. Voor 14/15W moet je die Belkin boost of de Magsafelader gebruiken van Apple zelf.

Past die Belkin niet idd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49
GeforceAA schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:23:
[...]

Oké deze heeft 7,5W maar is toch de helft van de 15W bij de officiële. :)
Is dat niet genoeg om op te laden tijdens het rijden?
Mooi dat de officiële lader 15W is, maar helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 27-04 21:56

Onzin.
Er zijn genoeg andere MagSafe-laders, alleen laden die inderdaad met een lager vermogen dan de officiële Apple-lader.
De aanduiding 'MagSafe' gaat puur om de magnetische eigenschappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marco op 16-04-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jerpsx Belkin Draagbaar draadloos laadstation met MagSafe (15 W)
In wit, Blauw en zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hackus schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:13:
@jerpsx Belkin Draagbaar draadloos laadstation met MagSafe (15 W)
In wit, Blauw en zwart
Die past niet zomaar in een brodit houder… Maar met dubbel zijde tape wel ergens te plakken. Dat geldt echter voor de meeste MagSafe opladers.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 16-04-2022 17:04 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nielsn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:23:
[...]

Is dat niet genoeg om op te laden tijdens het rijden?
Mooi dat de officiële lader 15W is, maar helemaal niet nodig.
Voor kleine stukjes lijkt mij 15 t.o.v. 5/7,5 juist heel nuttig.

Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit “helemaal niet nodig” is?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:13:
[...]

Juist wel. Mijn ervaring met scherm aan voor navigatie, helderheid 100% ivm cabrio dus open dak. En daarnaast nog muziek streaken via BT naar de autoradio. Dat het dan zelfs met de 15W krap is.

Dus soms geen overbodige luxe. En idd sneller opladen op korte afstanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:29:
[...]

Juist wel. Mijn ervaring met scherm aan voor navigatie, helderheid 100% ivm cabrio dus open dak. En daarnaast nog muziek streaken via BT naar de autoradio. Dat het dan zelfs met de 15W krap is.

Ja leek mij ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
Thanks voor alle reacties!

Werd even enthousiast van die Belkin lader, maar op de laatste foto zie ik duidelijk dat het een veel groter ding is helaas.

Voor mij maakt het laadvermogen eerlijk gezegd niet super veel uit. Vooral belangrijk dat het er netjes uitziet. Als het accu niveau ongeveer gelijk blijft tijdens navigeren ben ik al tevreden. Vertrek meestal met volle accu, en als hij echt leeg is is het niet erg om een keer een kabel in te pluggen.

Cable sleeve is misschien wel een optie. Of misschien de kabel gewoon zwart verven/spuiten, al weet ik niet of dat er echt netjes uit komt te zien :)

Ik zoek nog even door/wacht de reacties af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:45

Nee hoor, die van iSetchi is ook een snellader en dat red je niet met 5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:29:
[...]

Is dat dan een Pro ofzo? Want mijn 15W Qi-autolader met 13 Mini (cap 7.5W) geeft echt geen enkel probleem met hoge belasting. Hij laadt gewoon bij, zelfs als het scherm aanstaat. (Al heb ik persoonlijk het liefst dat die uitgaat als er geen instructies zijn, al heeft de iPhone er een handje in om bij elke instructie toch weer aan te blijven staan ipv weer uit te gaan - bloedirritant.) Met het scherm aan op maximale helderheid op WiFi vreet ie zo'n 3.5W. Op 5G met I/O (streaming) én tegelijkertijd het scherm aan pakt ie zo'n 4.5-5W. BLE vreet echt geen reet dus dat kon ik niet meten, belasting bleef tussen de 4.5 en 5W schommelen.

Dus met én het scherm aan, én streamen via 5G én die stream afspelen over BLE laadt ie alsnog bij. Bij een Pro zal hij dan misschien niet tot nauwelijks bijladen, maar zou ook geen charge moeten verliezen. Laden bij mij weliswaar langzaam (~2-3W), maar hij doet het wel. Als het scherm uitgaat laadt ie met zo'n 4 a 5W bij wat ik helemaal prima vind onderweg. (En over het algemeen zal ie met meer dan dat opladen bij mij, want m'n complete Apple Music-library staat op m'n 13 Mini :P Ik stream eigenlijk nooit.) Zeker omdat ik vaak toch meer dan 1 tot 1.5 uur in de auto zit, komt er toch een procentje of 30 bij ondanks navigatie. (Zonder navigatie laadt ie gewoon snel op.) Bij korte ritjes stop ik hem liever helemaal niet in de lader, want dat soort korte stints aan trickle-charging is kut voor de accu.

Afijn. :) Het is wel wat krap inderdaad dus misschien dat 15W je dan meer aanstaat, maar aan de andere kant... Als dat echt significant duurder is, ruk modellen of wat dan ook: met die 7.5 gaan de meeste mensen het over het algemeen wel prima redden in de auto denk ik. :P Ik kan me in ieder geval absoluut niet voorstellen dat je 15W lader "te krap is" tenzij je wilt dat ie alles tegelijk kan doen én dan ook nog eens heel snel moet opladen alsof ie aan de snellader hangt. Maarja, dan kan je imho sowieso beter een kabeltje kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 19-04-2022 15:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
iPhone 12 Pro met scenic navigatie app voor de leukere routes. Gisteren een rit gemaakt grotendeels in België van een uur of 4. Steeds op de MagSafe lader gehad. Geen BT of WiFi gebruik. Eind van de rit was de de accu gedaald van 95% naar 20%. Wel vaak geen of slecht bereik gehad. Dus waarschijnlijk kost dat veel batterij.

Of de scenic app is niet zo efficiënt, dat kan ook. Binnenkort maar eens een CarPlay autoradio installeren, dan kan de iPhone aan de kabel in een vak.

Let wel; dit is mijn ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 19-04-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49
Donstil schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:13:
[...]

In mijn geval maak ik gebruik van CarPlay waardoor het scherm niet aan staat, in mijn geval is het genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
nielsn schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:31:
[...]

In mijn geval maak ik gebruik van CarPlay waardoor het scherm niet aan staat, in mijn geval is het genoeg.
Nah ik heb draadloze CarPlay en dat gaat soms best wel hard merk ik op mijn 13 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@jerpsx In hoeverre is de brodit houder een eis? Aangezien er ook MagSafe houders zijn die op ventilatieroosters passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 15:20

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb goede ervaringen met het kleuren van wit plastic met RIT dye kledingverf.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to dye plastic with RIT DYE

Misschien is dat een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 15:54
Dan zou ik zelf voor Plastidip gaan, spuitbaar rubber coating. niet heel krasgevoelig, al moet je het in minstens 5 lagen spuiten...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1