Opzoek naar ene werk laptop voor cad en rendersoftware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J97B30A
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:15
Beste mede tweakers,

Na heel wat research kom ik er toch niet echt uit welke laptop nou een goede keuze is. Ik ben opzoek naar een laptop welke veel al gebruikt zal worden voor software als Archicad en render software als Lumion en Twinmotion (unreal engine). Wat mooi meegenomen zou zijn is het gebruik van VR in samenwerking met Twinmotion. Daarnaast misschien af en toe wat gamen.

Ik werk op 2 verschillende locaties en daarom is het voor mij handig om een laptop aan te schaffen, thuis heb ik een vast systeem. Op locatie sluit ik 9 van de 10 keer mijn laptop aan op een groter beeldscherm, daarom gaat mijn keuze uit naar 15.6 inch (makkelijk mee te nemen etc). Mijn budget is rond de 2000 euro en heb eigenlijk 2 laptops van MSI gevonden welke hier net onder en boven zitten. Waarom MSI? heb nu ook 1 van dit merk welke al 6 jaar mee gaat en ben er altijd tevreden mee geweest.

De onderste 2 laptops heb ik voor nu voor mijzelf geselecteerd alleen welke is nou de verstandigste keuze? of zijn er zelfs nog betere opties?

Nummer 1
pricewatch: MSI GE66 Raider 11UG-205NL
Is de goedkoopste van de 2 met 1900 eu. Deze heeft een 1440p 240hz scherm met een i7-11800h, 16gb ddr4 ram en een rtx 3070 8gb vram.

Nummer 2
pricewatch: MSI GE66 Raider 12UGS-017NL
Is de wat duurdere variant en komt met een 360hz scherm maar heeft de nieuwere intel chip; i7-12700h, 16gb ram welke ddr5 is en een rtx 3070ti videokaart.

Wat is de juiste keuze? Is nummer 2 de 400 euro extra waard? Scherm van nummer 1 is scherper (HZ is voor mij niet zo belangrijk) maar daarentegen komt nummer 2 weer met een betere processor, ddr5 ram en een ti kaart.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de keuze te maken of eventueel met een beter voorstel te komen. 8) 8)