Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-04 16:47
Goed, ik heb nu al een tijdje een Dell XPS 15 en daar ben ik prima tevreden mee, maar er is wel één euvel, namelijk dat mijn randapparatuur zonder oorzaak ineens niet meer werken.

Als toetsenbord gebruik ik een Razer Blackwidow Chroma V2 en voor mijn muis maak ik gebruik van een Razer Mamba Elite.

Het gekke is dat wanneer ze vastlopen, ze dat soms apart van elkaar doen en soms beide tegelijk. Het apparaat ontkoppelen en direcrt weer inpluggen zorgt ervoor dat het meteen weer werkt alsof er niks is gebeurd. Ook hoor ik regelmatig 'connectiegeluiden', dus de melding dat je een apparaat hebt losgekoppeld en weer hebt aangesloten, wanneer dit dus niet is gebeurd.

Omdat de randapparaten een USB-A aansluiting hebben en de laptop enkel USB-C aansluitingen heeft, gebruik ik een dongel. In het begin gebruikte ik een dongel meegeleverd bij de laptop zelf, een met 1 USB-A aansluiting en 1 HDMI aansluiting. Deze kan ik helaas niet vinden online maar deze lijkt er heel veel op: https://www.dell.com/nl-n...d/470-aegy/pc-accessoires, enkel dan met een extra Displayport aansluiting.

Met deze had ik geen problemen, alleen kon er maar 1 USB-A randapparaat op aangesloten worden terwijl ik er 2 heb. Oftewel, een andere dongel aangeschaft en dat is deze: https://www.coolblue.nl/p...hernet-adapter-grijs.html. Hierna dus de problemen zoals bovenstaand genoemd, vastlopen en ontkoppel geluiden.

Al veel Gegoogled en geprobeerd en daarna besloten om een docking station van Dell zelf te kopen (de dongle van Dell werkte, dus misschien lag het hieraan, dacht ik). Het docking station wat ik nu gebruik is deze: https://www.coolblue.nl/product/892432/dell-wd19s-180w.html. Echter, ook met dit docking station helaas nog dezelfde problemen.

Nu maak ik gebruik van Windows 11 en dacht ik dat dit misschien uitmaakte, maar er is helaas bar weinig over te vinden online. Vandaar een roep naar de kennis van de Tweakers hier :)

Iemand die enig idee heeft of wellicht een aantal tips wat ik kan proberen om dingen uit te sluiten?

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Ander docking station
  • Andere poort gebruiken
  • Verlichting van de randapparatuur uitschakelen :+
  • Controleren of er Windows updates zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke XPS 15 heb je ? Ik heb op mijn 7590 zowel een DA300 als WDTB19 in gebruik zonder problemen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-04 16:47
DukeBox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:38:
Welke XPS 15 heb je ? Ik heb op mijn 7590 zowel een DA300 als WDTB19 in gebruik zonder problemen.
Een Dell XPS 15 9510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb je het ook als je zonder hub (portreplicator/dongle) werkt ? Dus native met een USB-A naar USB-C verloop ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.