Aansluiten rj11 telefoon op experiabox - verlengen kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:28
Hi,

De casus is simpel, echter zijn de antwoorden elke keer anders door een medewerker van KPN.

Situatie;
Internet (adsl) dmv experiabox
Telefonie, pstn, belbasis abbo

Gewenste oplossing;
Minder kosten, omzetting telefonie naar voip. Dit kan kpn prima regelen.

Kpn geeft aan dat ze een telefoon aangesloten verwachten op de phone 1 of phone 2 poort van de experiabox.

Naast de pc met vaste ethernet aansluiting staat een telefoon. Deze gaat middels een snoerte naar een wandcontactdoos de muur in, 15 meter kabel ertussen, komt uit in de meterkast waar het modem ook staat met denk ik een wandcontact doos(kan ik morgen bevestigen), waarna deze naar verbonden is met het isra punt (gok ik).

Vraag;
Mevrouw geeft aan dat het een rechtstreekse kabel MOET zijn, zonder wcd of verlengstukjes. Is dit echt zo? De telefoon met alle verloopstukjes werkt nu gewoon prima, dan is het toch gewoon aansluiten op het modem, ipv dat via diverse vertakkingen naar het israpunt gaat?

Zie ik iets over het hoofd, of wil kpn gewoon borgen dat er geen mankementen in de verschillende stukken zitten?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Beste antwoord (via enira op 15-04-2022 12:47)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 21:53
@enira
Je wilt minder kosten. Het goedkoopste is gewoon de vaste telefoon eruit doen. Bijna iedereen heeft ook al een mobiele telefoon en daar kan je erg goedkoop al vaak onbeperkt bellen.
Daarnaast is het erg makkelijk om via WhatsApp of andere diensten te "bellen" via die app met enkel een dataverbinding.

Inhoudelijk antwoord op je vraag. Je experiabox moet je aansluiten met zo min mogelijk lengte kabel en blokjes ertussen. Hoe korter de afstand tussen je ISRA-punt en je experiabox, hoe beter.
Van de experiabox naar je losse telefoon maakt al een stuk minder uit. Wil je toch nog de vaste telefoon blijven gebruiken, pak dan een dect-telefoon met draadloze units. Basisstation naast je experiabox, de rest door het huis.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 21:53
@enira
Je wilt minder kosten. Het goedkoopste is gewoon de vaste telefoon eruit doen. Bijna iedereen heeft ook al een mobiele telefoon en daar kan je erg goedkoop al vaak onbeperkt bellen.
Daarnaast is het erg makkelijk om via WhatsApp of andere diensten te "bellen" via die app met enkel een dataverbinding.

Inhoudelijk antwoord op je vraag. Je experiabox moet je aansluiten met zo min mogelijk lengte kabel en blokjes ertussen. Hoe korter de afstand tussen je ISRA-punt en je experiabox, hoe beter.
Van de experiabox naar je losse telefoon maakt al een stuk minder uit. Wil je toch nog de vaste telefoon blijven gebruiken, pak dan een dect-telefoon met draadloze units. Basisstation naast je experiabox, de rest door het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:07
Voor de telefoon aansluiting vanaf de experiabox zijn lange snoeren en wcd's ertussen geen enkel probleem.
De experiabox zelf moet wel dicht bij het AOP staan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:28
chrisborst schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:29:
@enira
Het is niet voor mijzelf, maar voor mijn vader. Heeft een mobiel met onbeperkt bellen, maar de vaste lijn wordt gebruikt om nog nummers te bellen voor boekhoudzaken met een voice response system met keuze en invoermenuutjes, wat erg lastig is met mobiel (voor hem!)
Check, dat is nu ook al het geval, die afstand is direct, en niet meer dan 50cm draad.
Van de experiabox naar je losse telefoon maakt al een stuk minder uit.
Daar was ik naar opzoek. ;)
Ben(V) schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:43:
Voor de telefoon aansluiting vanaf de experiabox zijn lange snoeren en wcd's ertussen geen enkel probleem.
Dat dacht ik inderdaad al, maar ze bleef stug volhouden. :D
De experiabox zelf moet wel dicht bij het AOP staan.
Zie hierboven :)

Dan ben er ik uit, I guess. Enorm bedankt voor de snelle antwoorden O+

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character