Lekkage VEKA Softline 82 kunststof kozijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasteland
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06-2022
Wij wonen nu ongeveer twee jaar in een nieuwbouw woning. Ik blijf problemen houden met de VEKA Softline 82 kunststof kozijnen. Ze zijn door de leverancier al twee maal opnieuw afgesteld. Nu laat hij het afweten.
Bij regen loopt er water vanuit de hoek aan de binnenzijde op de vensterbank in een kamer. Daarnaast zie ik water sporen tussen de kunststof latten aan de binnenzijde (onderzijde, liggend deel). Er staat na regenval geen water in de goot van het draai/kiep raam en er zijn geen sporen zichtbaar van water wat van boven komt. Het gootje voor de waterafvoer loopt door naar de kozijnen die vast zijn. Zouden daar misschien gootjes verstopt zitten aangezien ik water sporen zie tussen de latten? Zie foto 2.

Zie onderstaande foto's. Ik hoor graag jullie visie/reactie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y3bs1a-43fMfbbkXkm0rvOJTsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z7NHlbKnOh0dgO8yXfGEmAM0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCirzjqeiLzep2fJ4ajqK775p_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WlYntuxGj9DuzgTLfTCZhKb1.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een Woningborgcertificaat? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-04 09:44
Heb je dit altijd? Of alleen onder zeer winderige condities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiorcGeal
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:16
Dit altijd via de aannemer laten lopen. Hij is verantwoordelijk voor de bouw en ook voor de gebreken die erna ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasteland
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06-2022
Voorheen bij zeer winderige condities inderdaad. Ineens nu bij een standaard regenbui zonder dat er iets is verandert of aangepast.

Ik zal de aannemer er inderdaad nog eens bij betrekken. Ik heb de neiging om dit soort dingen zelf op de juiste manier op te lossen. Ik heb helaas weinig ervaring met kozijnen....

[ Voor 41% gewijzigd door Wasteland op 15-04-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 23:03
Kan er water van boven komen? Keralit delen of iets anders waar het onder kan regenen?

Wij hadden dit ook bij 1 kozijn. Water bleek zich boven het kozijn te verzamelen, binnen in een weg te zoeken naar beneden en kwam er onder in een hoek weer uit.
Probeer anders eens te kijken wanneer het lekt. Zet het raam dan ook eens open om te zien of je een spoor kunt ontdekken.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyanide82
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 10:57
Heb dezelfde kozijnen, sinds 2 jaar. Geen enkel probleem met deze kozijn, ook niet bij harde regenval met of zonder wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy53
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-01-2023
Beste,

Ik was van plan om deze PVC Veka Softline 82 MD 7 kamerprofielen te laten plaatsen.
Is uw water probleem ondertussen opgelost?

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:36
Kozijn loopt waarschijnlijk af naar het vaste deel. Hierdoor stuwing in de hoek met als gevolg overlopen gootje.

In hoek nog extra gaatje/sleuf toevoegen of kozijn waterpas monteren
Pagina: 1