DAB+ op Marantz SR7015 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 09:16
Goedendag
Vraagje
Ik heb Marantz 7015 versterker daar zit geen dab+ op.
Ik heb nog een versterker met dab+ liggen kan ik die aansluiten op de Marantz 7015 om dab+ te luisteren of is dat niet mogelijk.
Zie wel dat de oude versterker geen out uitgangen heeft alleen in of kan het geluid ook via hdmi naar de hdmi van de Marantz 7015.
Of weten jullie een oplossing en ja ik weet dat er op de Marantz internet radio op zit.

Gr
Kees
Bewerk bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 21:19
krijg je uberhaupt het dab+ signaal binnen? In mijn woning kan ik echt helemaal niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
107mb schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:39:
krijg je uberhaupt het dab+ signaal binnen? In mijn woning kan ik echt helemaal niets ontvangen.
Mijn Dab signaal is heel goed heb een buiten antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:02

FeaR

In GoT we trust

keeskloon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:17:
Zie wel dat de oude versterker geen out uitgangen heeft alleen in of kan het geluid ook via hdmi naar de hdmi van de Marantz 7015.
Het zou makkelijker zijn als je merk en type van het DAB+ device noemt. Puur afgaande op de informatie die er nu is zeg ik dat het niet mogelijk is. HDMI kan wel audio retour zenden maar dat is niet om een bron op een receiver aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
FeaR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:15:
[...]

Het zou makkelijker zijn als je merk en type van het DAB+ device noemt. Puur afgaande op de informatie die er nu is zeg ik dat het niet mogelijk is. HDMI kan wel audio retour zenden maar dat is niet om een bron op een receiver aan te sluiten.
Ik heb nog een Denon x1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:02

FeaR

In GoT we trust

keeskloon schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb nog een Denon x1600
Je zou op de X1600 in kunnen stellen dat de audio output niet de AVR is maar Monitor. Dan wordt beeld en geluid naar HDMI Out gestuurd. HDMI Out van de X1600 sluit je dan weer aan op de Marantz. Of dat werkt, geen idee. Voor mijn gevoel werkt dat dat alleen op bronnen die via HDMI In worden gevoed op de Denon. Diensten als DAB+, Spotify Connect, etc op een receiver zal niet naar de HDMI Out worden gestuurd maar direct af worden gespeeld. Maar dat is gevoel, kwestie van testen.

Andere optie is een 6,3 mm jack naar RCA. Daarmee de Headphone Out van de Denon naar een ingang op de Marantz aansluiten.

Laatste optie zou zijn door middel van High to Low Level Converters de Denon te voorzien van een soort Pre Out.

Er zijn wel wat opties om te proberen. Persoonlijk zou ik eerder de X1600 verkopen en van dat geld een losse DAB+ ontvanger kopen met uitgangen waar je direct iets mee kan op de Marantz.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 15-04-2022 11:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1