Brandoverslag voorschriften en dakkoepels?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 13:36
Familie heeft een uitbouw aan de achterkant van het huis. Op de opbouw zijn 2 dakkoepels geplaatst van circa 80x80. Deze uitbouw en koepels zijn 15+ jaren geleden geplaatst. Bij de inspectie door de gemeente destijds werd aangegeven dat er 2 gewapende glasplaten onder/in de koepels geplaatst moesten worden i.v.m. brand(overslag).

De zomer dient zich weer aan en het wordt erg warm in die aanbouw. En die koepels kunnen open. Dus het zou mooi zijn als je zonder officieel in overtreding te zijn dat glas weg kan halen.
Ik kom er niet achter welke maten aangehouden worden voordat je met brandvertragende dakramen moet gaan werken t.o.v. de buren / andere brandcompartimenten.

Ik vind alleen nogal technische artikelen en een bureau inhuren voor een advies is misschien iets teveel van het goede. Heeft iemand raad?

https://www.vector-brandveiligheid.nl › ...
Nieuwe NEN 6068 2016: nu ook brandoverslag dakopeningen - Vector Brandveiligheid

https://www.brandveilig.c...kenen-brandoverslag-68321

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
Betreft het een woning waarbij de verdieping boven de koepels gewoon ook in eigendom is begrijp ik niet waar het verschillende brandcompartimenten-verhaal vandaan komt maar 20 jaar geleden was het ook normaal om brandwerende deuren in de slaapkamers te hebben hangen. Deze regels zijn volledig losgelaten en men ziet de woning als 1 compartiment.
Zijn er andere gebruikers (bovenburen) dan heb je inderdaad een ander compartiment en dien je rekening te houden met brand overslag.
Wil je er echt het fijne van weten is het raadzaam om een adviseur te raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 13:36
De hele woning is in eigendom, het zou alleen gaan om de woningen links en rechts. Het is een rijtjeswoning.
Ik ga inderdaad van de week eens proberen wat rond te bellen.