Geen HDR op Denon AVR X1600h + Philips 50PUS7304

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-10 18:22
Goedenavond allemaal,

Ik heb de volgende setup;

- Philips 50PUS7304
- Denon AVR X1600H
- Gaming PC met Ryzen 5900X & RTX 3080

De gaming PC zit uiteraard aangesloten op mijn versterker en dan gaat het signaal via de versterker naar mijn scherm. Ik gebruik hiervoor HDMI 2.1 kabels van 1.8m.

Ik probeer nu al meerdere dagen in Windows 11 de HDR functie aan te zetten. Maar ik blijf de melding krijgen dat het niet kan. En als je hem aan wilt zetten knippert het scherm even en gaat hij weer uit.

Zie ik iets over het hoofd?

Dit is mijn weergave in de Windows settings;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPtOwg4quvmcphwF-4KDocahm8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2HRLFXETCihakljCGzgYZnno.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ArjanOskam97 op 14-04-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:31
Waarschijnlijk is het makkelijker om de pc op de tv aan te sluiten en het geluid via eARC weer terug te sturen naar de receiver?

Of een Nvidia Shield kopen, werkt erg goed moet ik zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 14-04-2022 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Nopheros schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:18:
Waarschijnlijk is het makkelijker om de pc op de tv aan te sluiten en het geluid via eARC weer terug te sturen naar de receiver?

Of een Nvidia Shield kopen, werkt erg goed moet ik zeggen.
Dat dacht ik eerst ook. Toen kwam ik erachter dat mijn scherm geen eARC heeft maar ARC. En dat is natuurlijk zonde van mijn speakerset.

Een Nvidia Shield? Best een dure oplossing. Het is bijna goedkoper om mijn scherm te verkopen en een nieuwer model te kopen in dit geval... Maar hoe zie ik dit voor me? PC -> Versterker -> Nvidia Shield -> Scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

Heb je al geprobeerd HDR binnen Windows te selecteren als de PC niet via de Denon loopt? Werkt het dan wel dan moet het probleem in de Denon worden gezocht, werkt het dan nog niet is de Philips mogelijk het issue.

Als ik zoek op iets als "HDR Windows" en "Denon" kwam ik tegen dat er in de Denon ingesteld kan worden dat het 4K signaal niet "Standard" is maar "Enhanced", die nagekeken?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:31
Een Nvidia shield is meer een workaround mocht je helemaal niet uitkomen. Draait op Android TV, ondersteund voor zover ik weet alle streaming services (gebruik er zelf veel) op 4k. Je kunt media streamen vanaf je PC/NAS met kodi/plex en zelfs games i.c.m. Steam.

Voordeel is dat je pc dan niet meer direct naast je TV hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
FeaR schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:29:
[...]

Heb je al geprobeerd HDR binnen Windows te selecteren als de PC niet via de Denon loopt? Werkt het dan wel dan moet het probleem in de Denon worden gezocht, werkt het dan nog niet is de Philips mogelijk het issue.

Als ik zoek op iets als "HDR Windows" en "Denon" kwam ik tegen dat er in de Denon ingesteld kan worden dat het 4K signaal niet "Standard" is maar "Enhanced", die nagekeken?
Dat ga ik vanmiddag even proberen. Maar het na Googlen werkte dat wel bij iedereen.

Klopt, dat is de eerste setting die ik heb aangepast. :) Helaas deed dat helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Nopheros schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:41:
Een Nvidia shield is meer een workaround mocht je helemaal niet uitkomen. Draait op Android TV, ondersteund voor zover ik weet alle streaming services (gebruik er zelf veel) op 4k. Je kunt media streamen vanaf je PC/NAS met kodi/plex en zelfs games i.c.m. Steam.

Voordeel is dat je pc dan niet meer direct naast je TV hoeft te staan.
Ah oké. Dan koop ik liever een nieuwe Philips The One. Dat is een goedkopere oplossing en dan heb ik een 10 bit scherm met een kleinere rand. Aangezien mijn PC permanent aan mijn TV hangt voor bijvoorbeeld CEMU (Wii U Emulator) Ubisoft Connect (Assassins Creed), Videoediting (Premiere Pro) etc. Dus de Nvidia shield zou bij mij niet de goede oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Beste allen,

Ik heb een nieuwe TV gekocht; Philips 48OLED806. Deze heeft eArc en kan daarom op de versterker aangesloten worden.

De problemen van dit topic zijn inmiddels verholpen door deze wissel, wel tegen een hoop nieuwe problemen aangelopen, daar heb ik een nieuwe topic voor gestart
Pagina: 1