Advies gevraagd: speakers voor Harman Kardon HK3700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudje
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07 20:02
Mijn vraag
Voor mijn nieuwe (2e hands) HK3700 versterker zoek ik passende passieve speakers, formaat boekenkastspeaker. Waarbij het budget maximaal €200 a €250 is.
De set zal in eerste instantie alleen bedoelt zijn op mijn platencollectie met een vol geluid af te kunnen spelen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Versterker: Harman Kardon HK3700
Platenspeler: GPO PR100

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van belang is – op basis van wat ik aan informatie op internet kon vinden – dat het aantal/hoeveelheid Ohm op elkaar afgestemd is. De HK3700 heeft waarde 8Ohm, dus het beste is dan denk ik om ook speakers met waarde 8 aan te sluiten?
Qua Wattage moet de versterker een hogere waarde hebben dan de speakers. De HK3700 heeft RMS van 85W op frontspeakervermogen. Dan moeten de speaker dus minder hoog RMS vermogen hebben?

Zelf denk ik - zeker qua uiterlijk - aan Klipsch R-41M of Jamo S801

Wat zou jullie advies zijn?

Beste antwoord (via Oudje op 21-04-2022 21:10)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:10

Major_ton

Shoot!

Het fijne is dat je in dit segment niet echt naar specificaties hoeft te kijken en al helemaal niet naar de impedantie. Dat komt pas om de hoek kijken wanner je met obscure (en vaak te dure) high-end apparatuur aan de gang gaat.

Maak een keuze met je portemonnee, je ogen en je oren. Wat wil je betalen, welke luidsprekers vind je mooi genoeg om thuis te plaatsen en wat vind je goed klinken? Met je gestelde budget is Marktplaats ook een hele leuke plek om te gaan zoeken, want veel mensen verkopen hun mooie luidsprekers omdat soundbars helemaal de bomb zijn. Merken waar je aan kan denken zijn Kef, Mission, Tannoy, Epos, Elac, Monitor Audio etc...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
De versterker kan waarschijnlijk zonder problemen luidsprekers van 4 Ohm aansturen op een normaal volume.

Het is niet zo dat de versterker krachtiger moet zijn dan de luidsprekers. Bij een normaal volume in een huiskamer kom je met 10 a 30 watt een heel eind. In jouw budget zijn alle gangbare luidsprekers geschikt.

Er is relatief veel te koop, is het ook een mogelijkheid om tweedehands luidsprekers aan te schaffen ?

https://www.whathifi.com/...est-budget-hi-fi-speakers

https://www.audiorumble.c...shelf-speakers/under-300/

https://www.soundmanual.c...shelf-speakers-under-300/

De budget luidsprekers van Elac schijnen erg goed te zijn. Allicht is het een optie om verschillende luidsprekers uit te proberen in een HiFi zaak.

[ Voor 27% gewijzigd door Roderiktweaker op 14-04-2022 21:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Het fijne is dat je in dit segment niet echt naar specificaties hoeft te kijken en al helemaal niet naar de impedantie. Dat komt pas om de hoek kijken wanner je met obscure (en vaak te dure) high-end apparatuur aan de gang gaat.

Maak een keuze met je portemonnee, je ogen en je oren. Wat wil je betalen, welke luidsprekers vind je mooi genoeg om thuis te plaatsen en wat vind je goed klinken? Met je gestelde budget is Marktplaats ook een hele leuke plek om te gaan zoeken, want veel mensen verkopen hun mooie luidsprekers omdat soundbars helemaal de bomb zijn. Merken waar je aan kan denken zijn Kef, Mission, Tannoy, Epos, Elac, Monitor Audio etc...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oudje
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07 20:02
Dank jullie voor de reacties. Inmiddels een setje Wharfedale Diamond 220 in bestelling. Had goede pers en was ruim binnen budget. We gaan het beleven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Die wharfedales zijn goed , vooral voor die prijs. Daar kan geen soundbar aan tippen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Oudje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:09:
Dank jullie voor de reacties. Inmiddels een setje Wharfedale Diamond 220 in bestelling. Had goede pers en was ruim binnen budget. We gaan het beleven!
Top! Kan je weer lekker van de muziek gaan genieten.

Pagina: 1