Toon posts:

Upgrade; welk moederbord voor dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik wil me comp nu wel eens wat sneller maken, dus vroeg ik mij af welk mobo ik nu zo'n beetje het best kan kopen. Advies gevraagd dus. Graag met motivatie. Proc zal wel n AMD 1500 worden. (draait die trouwens op 266FSB?) Handig zou ook wel n mobo zijn dat zowel SDRAM al DDRAM ondersteunt.

Oh ja, aangezien de videokaarten tegenwoordig het duurste component zijn, wacht ik daar nog ff mee. Het gaat mij voornamelijk op het moment toch meer om de systeemsnelheid dan om de framerate. (Unreal2 is nl. nog niet uit:))

Huidige config: P3 500 512Kb Boxed, 384 MB 133 Mhz RAM (Dane Elec en Infineon), Creative GeForce1 Pro 32MB, SB Live! 1024, Aopen AX6BC mobo, Adaptec 2940 U2W SCSI Controller, Plexwriter 12x4x32, UltraPlex 40 Max, IBM DNES 9,1 GB u2W HD. En randapparatuur. (Hele zooi USB shit).

Eisen aan het bord: Moet 133Mhz aan kunnen, minimaal 5 PCI sloten, AGP4x, ISA niet nodig, OC'en is leuk, maar is geen absolute must, stabiliteit en compatibiliteit zijn voor mij het belangrijkst. RAID heb ik ook niet nodig en ook geen onboard troep.

Gaarne zie ik jullie reakties tegemoet.

-BORG-

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 10:08
Tsk Tsk ... daar is toch een search voor uitgevonden ... |:(
Maar je, probeer de Epox 8k7a eens.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Hebbie daar ook een motivatie voor? Wat kan ik er allemaal mee? Je hebt er zelf ook 1, dus licht het ff toe.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

als je een zeer goedkoop bordje wilt de Eagletec AliA17. Die zijn werkelijk zeer goedkoop, geen superperformers, OC is ook niet echt aan te raden, zit onboard audio op, chipset is ook geen weergaloos geval, maar je hebt keuze tussen DDR en gewoon SDRAM, hij is aardig stabiel, een netwerkkaartje erbij, maar verwacht geen wonderen.
Bij meer budget zou je idd die Epox kunnen checken

Forza Mucca!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

http://www.chillblast.com/reviews/8k7a.htm

hmmm. alleen DDR zie ik. Je wilde ook SDR-SDRAM...

Forza Mucca!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Misschien is een ECS K7S5A wat voor je? Heeft weliswaar onboard sound & LAN, maar dat kan je uitzetten. Voor de prijs hoef je het niet te laten (ca. 200 piek). Heeft een SiS735 chipset, is een van de snelsten op de markt. Stabiliteit goed, 2x SDR en 2x DDR slots, AGP 4x, 100-133Mhz FSB. Niet veel overklokmogelijkheden trouwens, maar dat was ook geen vereiste, toch?

Ik heb de mijne binnengekregen, ga hem dit weekend inbouwen...

http://www.tweakers.net/nieuws/18101

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, voor de duidelijkheid: 4 tot 5 meijers voor n bordje is ingecalculeerd.
Pagina: 1