Gezocht: VPS voor een Laravel CRUD applicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Hallo Tweakers!

TLDR: Ik zoek een goede, schaalbare VPS voor een hobbyproject geschreven in Laravel, en misschien ook voor een paar Wordpress docker images, omdat ik Strato beu ben.

Ik zit in een stadium waarin ik bijna klaar ben om een project waar ik al een tijd mee bezig ben op een productieomgeving wil zetten. Het gaat hier momenteel om een Laravel applicatie, verbonden aan een MySQL database. Als dev omgeving gebruik ik een docker LEMP stack wat prima lijkt te werken. Ik ben alleen nog een beetje onzeker over hoe ik dit nu daadwerkelijk in productie ga gooien.

De applicatie zelf is dus een Laravel CRUD applicatie, waar veel data in gekoppeld wordt, waardoor er vaak per page load meerdere requests behandeld moeten worden. Ik spreek gelukkig niet over gigantische hoeveelheden data, maar PHP is niet de meest efficiente taal dus ik wil daar wel een beetje op voorbereid zijn. Ik heb momenteel geen idee hoeveel performance ik nodig heb, omdat ik niet weet hoe zwaar de applicatie draait, en hoeveel gebruikers ik ga hebben. Als er tips zijn over hoe ik daar een beetje een schatting van kan maken, hoor ik dat graag.

Ik heb momenteel een VPS bij Strato met 4 shared vCores en 8gb aan RAM. Ik draai daar momenteel ook docker met traefik die mijn verkeer doorverwijst naar een groepje containers die voornamelijk Wordpress draaien. Ik merk al dat de performance soms ver te zoeken is, zelfs al worden mijn resources nauwelijks gebruikt volgens Netdata. Gezien de specs van de server, en de kosten daarvan vergeleken met andere providers, is het allemaal ook wat te mooi om waar te zijn. Meerdere keren heb ik een onzichtbaar proceslimiet bereikt, of vliegt mijn hele server eruit terwijl ik ervan overtuigd ben dat ik zelf niet de oorzaak ben. (misschien een andere server op mijn shared host?)

Ik ben dus naar alternatieven aan het kijken om ervoor te zorgen dat ik iets meer performance en stabiliteit kan leveren voor mijn webcluster. Ik ben er nog niet helemaal over uit om alle sites over te zetten, of een extra VPS voor de Laravel applicatie te huren, maar daarom ben ik op zoek naar advies. Zelf heb ik al wat potentiele partijen gevonden.

DigitalOcean klinkt als een hele goede optie, omdat het wel een enorm Dev Centered partij blijkt te zijn, met een hoop tools die ik hiervoor kan gebruiken. Ook zijn ze enorm schaalbaar als ik meer resources nodig heb. Maar het is een amerikaanse partij, dus dat wordt lastig met het opslaan van persoonsgegevens. (ik heb emailadressen van gebruikers nodig).

Dan heb ik ook nog naar TransIP gekeken, waar ik dedicated cores kan krijgen voor een redelijke prijs, maar de vraag is of ik dedicated cores nodig heb. Ook vind ik een nederlandse partij wel handig in het geval van support, en mogelijke regelgevingen rondom persoonsgegevens.

Dan hebben we nog OVHCloud, die weer een hele schappelijke prijs biedt voor een VPS. Maar ik wil voorkomen dat ik dezelfde performance krijg als bij Strato, en het is een buitenlandse partij.

Ten slotte leek Hetzner ook een enorm goede partij vanwege schaalbaarheid, en ook dedicated cores zijn redelijk betaalbaar. Plus ik heb er goede verhalen over gehoord. Maar het is wel wederom een buitenlandse partij.

Heeft iemand advies voor mij over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik "denk" dat mijn applicatie niet al te zwaar is, maar ik besef me ook dat ik niet altijd mijn applicaties niet altijd 100% optimaal geschreven zijn. Alvast bedankt voor jullie advies! :)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 10:26
Is het Virtual Datacenter van TransIP dan niet iets? Daar kun je de resources ieder moment van aanpassen en betaal je per uur. Dan kun je laag beginnen en ieder moment opschalen indien nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik maak al jaren tevreden gebruik van contabo. Maar ook dit zijn shared resources voor de VPS. Echter, de dimensionering is bizar ruim voor het geld dat het maandelijks kost.
Zelf gebruik ik de Cloud VPS M. EUR8,99 voor 6 Vcores,16GB geheugen, 400GB SSD en 400Mbit up/down.
Je kan bij het bestellen kiezen in welk datacenter de vps wordt opgeleverd. Ik heb de mijne in .de

[ Voor 15% gewijzigd door michielRB op 14-04-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:12
Zelf goede ervaringen met Tilaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
michielRB schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:12:
Ik maak al jaren tevreden gebruik van contabo. Maar ook dit zijn shared resources voor de VPS. Echter, de dimensionering is bizar ruim voor het geld dat het maandelijks kost.
Zelf gebruik ik de Cloud VPS M. EUR8,99 voor 6 Vcores,16GB geheugen, 400GB SSD en 400Mbit up/down.
Je kan bij het bestellen kiezen in welk datacenter de vps wordt opgeleverd. Ik heb de mijne in .de
Dit klinkt goed! Moet natuurlijk wel denken aan wat ik aangaf, dat strato naar mijn idee al heel wat aanbood voor die prijs, en dit qua performance per euro nog veel beter is. Dus ik wil wel oppassen voor soortgelijke problemen aan hun kant. Maar dit klinkt voor nu als de beste keuze. Ik sta nog steeds open voor suggesties!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
IIsnickerII schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:52:
Ten slotte leek Hetzner ook een enorm goede partij vanwege schaalbaarheid, en ook dedicated cores zijn redelijk betaalbaar. Plus ik heb er goede verhalen over gehoord. Maar het is wel wederom een buitenlandse partij.
Hier goede ervaringen met Hetzner sinds enkele jaren. Fijn control panel, goede support (wel Engels of Duits natuurlijk) en goede kwaliteit. Bij veel providers kun je per uur betalen (ook bij Hetzner) dus ik denk dat je het beste wat providers kunt uittesten voor een paar dagen en en dan een keuze maken wat het beste bij je past. :) Het is wel een buitenlandse partij, maar van alle buitenlandse bedrijven kun je naar mijn mening je diensten het beste bij de Duitsers onderbrengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Erulezz op 18-04-2022 16:56 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-10 15:24
Ik heb zowel bij Transip, Tilaa, Hetzner en Netcup.de goeie ervaringen.
Pagina: 1