Toon posts:

@Home IP troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het IP dynamisch ingesteld. Internet doet het goed. Alleen het ip dat ik krijg via DHCP is gekoppeld aan een ander cc*****-*.groni1.gr.nl.home.com nummer dan dat van mij. Hoe ken dit?

Het is trouwens niet de eerste keer dat dit soort ongein gebeurt. Nu heb ik nog mazzel want het internet doet het nu tenminste nog..

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:31 schreef Felysium het volgende:
Ik heb het IP dynamisch ingesteld. Internet doet het goed. Alleen het ip dat ik krijg via DHCP is gekoppeld aan een ander cc*****-*.groni1.gr.nl.home.com nummer dan dat van mij. Hoe ken dit?

Het is trouwens niet de eerste keer dat dit soort ongein gebeurt. Nu heb ik nog mazzel want het internet doet het nu tenminste nog..
Dit probleem heb ik ook gehad, mijn ip was gekoppeld aan nog een andere host, en om de 10 min. had ik geen verbinding meer. @home gebeld , die konden nix vinden. 2 dagen later belden ze weer dat ze een andere hostnaam hadden aangemaakt voor me. Nu geen probs meer

Verwijderd

Topicstarter
dat kan wel kloppen, ik krijg soms ook in de firewall logs, packets voor andere ip's binnen. Op de 1 of andere vage manier worden die dan naar mij gerouted. Dikke puinzooi daar. Ik ga zo es bellen naar de gratis wachtdesk.

Verwijderd

Succes met bellen, je wordt dan waarschijnlijk doorverbonden met een andere helpdesk en die hebben het nogal druk. Heb hetzelfde probleem.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Kettrick

Rantmeister!

Ik zit nu op mijn werk, ik kan mijn eigen server ook niet meer benaderen. ;(

Mijn ipje is vast ingesteld dus dat kan wel eens een probleem gaan geven >:)

Ik hoop dus niet dat ik een nieuw IP heb :(

Edit : ik had helemaal geen @home trouble, mijn schijf was iets te warm geworden :(

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmm kwma net inet ook niet op met opstarten fout melding dat ip al ingebruikt was door andere pc oid. toen ff op nieuwe opgestart naar win2k (ipv ME) en toen zag ik dat ik ander ip had gekregen :(

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

@home Groningen heeft tijden kapotte DNS gehad, vb:

HOSTA -> IPA, IPA -> HOSTB, HOSTB->IPB, IPB->HOSTC

Doe je verder weinig aan, moeten zij daar fixen. Je kunt hooguit eens proberen het wat hogerop te zoeken als de helpdesk je niet helpt.
role: AtHome Benelux Network Operations Centre
address: Gyroscoopweg 90-92
address: 1042 AX Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 885 5544
fax-no: +31 20 885 5525
e-mail: noc@corp.nl.home.com
trouble: reports of network abuse, pls. contact
trouble: abuse@corp.nl.home.com
admin-c: JVV19-RIPE
tech-c: JH4485-RIPE
tech-c: RCE3-RIPE
nic-hdl: ABNO1-RIPE
notify: ipmgmt@corp.nl.home.com
changed: judithh@excitehome.net 20010503
source: RIPE
En brakke routers hebben ze hier ook, toch maar eens kijken wat voor interessante dingen langskomen van mijn stadgenoten :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Yoooooo hier nog een ontevreden @Home-klant (Zwolle)

sinds februari 2000 heb ik kabelaansluiting van @home. Ik ben toen begonnen met een statisch IP-nummer.

30 mei 2001 zijn er werkzaamheden geweest. Toen heb ik een mailtje gehad dat ik de boel -vanwege die werkzaamheden- dynamisch moest zetten.
Omdat de handel nog goed draaide in de statische toestand, heb ik dat mailtje genegeerd en ben lekker met m'n vaste IP-adresje door gegaan.

Een paar weken geleden kreeg ik toch problemen. Toen heb ik de handel op dynamisch gezet. (achteraf leek het probleem trouwens te zitten in case-sensitive gevalletje in de workgroup-naam... wel vreemd want ik heb niets aan de instellingen gewijzigd)

Gistermorgen (vrijdag 24-8-2001) kroop ik achter m'n pc en zag een leuke foutmelding met iets over de DHCP-server in beeld staan... geen internetverbinding dus :(

Ik gebeld met @home. Die hebben bevestigd dat er problemen waren met de DHCP-server.
Vanmorgen werkte de boel nog steeds niet... dus maar weer gebeld met @home. Ik ben doorverbonden met de Technische Dienst... (lees wachtstand :X ).
Flink aan het klooien geweest... tijd wachten... geen effect.
Weer een telefoontje naar de helpdesk... weer een t*ringtijd in die wachtstand met dat irri muziekje...
Opnieuw dingen proberen... bleek dat iemand anders op mijn IP-adres bezig was.

Dus mocht ik weer een uur wachten terwijl zij de IP-dief aan het traceren waren. Na een uur werkte de verbinding nog steeds niet...

Ik heb nog een paar keer gebeld... iedere keer lang wachten in die wachtstand... Had ik eindelijk verbinding. Zegt die gast op een gegeven moment "Dan moet u het IP-adres nu weer op stati....... [tuut-tuut-tuut-tuut]"

Daar zakt je de broek toch vanaf.... Eerst een enorme tijd in de wachtstand hangen om daarna na 2 zinnen een verbroken verbinding te krijgen |:(

Dus ik WEEEEEER bellen... WEEEEEER in de wachtstand.... Eindelijk weer verbinding... Dus die gast z'n verhaal afsteken.... op een gegeven moment [tuut-tuut-tuut-tuut] :X
Weer verbinding verbroken... Maar de telefoon ging... Hij belde mij op... (goh.. toch nog een attente mederwerker daar) Dus wij weer aan de gang.
Helaas wederom zonder vruchten af te werpen... Geen verbinding.

Ik dus Weeeeer aan de telefoon hangen... Eindelijk verbinding, hoor ik alleen iemand ademen/hijgen en op een gegeven moment helemaal niets meer. Verbinding was niet verbroken.... (ik wordt echt doodziek van dit verhaal... snap je waarom?)

Weeeeeeeeeeeeer bellen... weer wachtstand... nja.. je kent het verhaal wel....
Heeft die @home-medewerker iets gedaan... ik moest gedurende een uur de handel weer statisch instellen en dan na een uur weer proberen de handel op dynamisch te zetten... als dat niet werkte, moest ik het weer statisch zetten.... en dat heb ik dus maar gedaan want het werkt nog steeds niet....

Morgen heb ik geen tijd om te bellen dus kan ik maandag weer "genieten" van die waardeloze jazz-achtige-@home-wacht-stand-muziek

Ik :r inmiddels behoorlijk van @sloom....

Neh.... dit is geen troll.... zoals je ziet is het een uitgebreid onderbouwde mening....
Pagina: 1