Yoooooo hier nog een ontevreden @Home-klant (Zwolle)
sinds februari 2000 heb ik kabelaansluiting van @home. Ik ben toen begonnen met een
statisch IP-nummer.
30 mei 2001 zijn er werkzaamheden geweest. Toen heb ik een mailtje gehad dat ik de boel -vanwege die werkzaamheden-
dynamisch moest zetten.
Omdat de handel nog goed draaide in de
statische toestand, heb ik dat mailtje genegeerd en ben lekker met m'n vaste IP-adresje door gegaan.
Een paar weken geleden kreeg ik toch problemen. Toen heb ik de handel op
dynamisch gezet. (achteraf leek het probleem trouwens te zitten in case-sensitive gevalletje in de workgroup-naam... wel vreemd want ik heb niets aan de instellingen gewijzigd)
Gistermorgen (vrijdag 24-8-2001) kroop ik achter m'n pc en zag een leuke foutmelding met iets over de DHCP-server in beeld staan... geen internetverbinding dus
Ik gebeld met @home. Die hebben bevestigd dat er problemen waren met de DHCP-server.
Vanmorgen werkte de boel nog steeds niet... dus maar weer gebeld met @home. Ik ben doorverbonden met de Technische Dienst... (lees wachtstand

).
Flink aan het klooien geweest... tijd wachten... geen effect.
Weer een telefoontje naar de helpdesk... weer een t*ringtijd in die wachtstand met dat irri muziekje...
Opnieuw dingen proberen... bleek dat iemand anders op mijn IP-adres bezig was.
Dus mocht ik weer een uur wachten terwijl zij de IP-dief aan het traceren waren. Na een uur werkte de verbinding nog steeds niet...
Ik heb nog een paar keer gebeld... iedere keer lang wachten in die wachtstand... Had ik eindelijk verbinding. Zegt die gast op een gegeven moment "Dan moet u het IP-adres nu weer op stati....... [tuut-tuut-tuut-tuut]"
Daar zakt je de broek toch vanaf.... Eerst een enorme tijd in de wachtstand hangen om daarna na 2 zinnen een verbroken verbinding te krijgen
Dus ik WEEEEEER bellen... WEEEEEER in de wachtstand.... Eindelijk weer verbinding... Dus die gast z'n verhaal afsteken.... op een gegeven moment [tuut-tuut-tuut-tuut]

Weer verbinding verbroken... Maar de telefoon ging... Hij belde mij op... (goh.. toch nog een attente mederwerker daar) Dus wij weer aan de gang.
Helaas wederom zonder vruchten af te werpen... Geen verbinding.
Ik dus Weeeeer aan de telefoon hangen... Eindelijk verbinding, hoor ik alleen iemand ademen/hijgen en op een gegeven moment helemaal niets meer. Verbinding was niet verbroken.... (ik wordt echt doodziek van dit verhaal... snap je waarom?)
Weeeeeeeeeeeeer bellen... weer wachtstand... nja.. je kent het verhaal wel....
Heeft die @home-medewerker iets gedaan... ik moest gedurende een uur de handel weer
statisch instellen en dan na een uur weer proberen de handel op
dynamisch te zetten... als dat niet werkte, moest ik het weer
statisch zetten.... en dat heb ik dus maar gedaan want het werkt nog steeds niet....
Morgen heb ik geen tijd om te bellen dus kan ik maandag weer "genieten" van die waardeloze jazz-achtige-@home-wacht-stand-muziek
Ik

inmiddels behoorlijk van @sloom....
Neh.... dit is geen troll.... zoals je ziet is het een uitgebreid onderbouwde mening....