Op zoek naar een 65+ inch TV onder de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 17:51
Ik zoek een?
TV vanaf 65 inch of groter

Wat is je budget?
Ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk film kijken. Ik heb sinds kort een nieuwe bank dus waarschijnlijk wil ik meer gaan gamen op de TV. Aangezien dit een vrij grote stap is en grote prijsverschillen zijn zit ook ook te kijken naar verschillende soort technologieen zoals QLED, OLED, Nano etc. Wat ik echt van een TV verwacht is mooi kleuren. Ik weet dat dit misschien te subjectief klinkt maar ik heb momenteel een goedkope 43 inch TV waar de kleuren door elkaar heen lopen. Mijn volgende upgrade moet dit iedergeval niet hebben. Nu heb je ook TVs met 60hz vs 120hz, maar de vraag is hoeveel ga ik hiervan in realiteit merken? Volgens mij werk je er weinig van in kwa films. Kwa gaming speel ik vrijwel alleen 3rd person RPGs, ARPGs zoals Diablo en Path of Exile. Ik speel bijna nooit race games of FPS dus 120hz heb ik vrij weinig aan als ik het goed begrijp?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een Tweakers pricewatch search gedaan maar misschien komen gebruikers met wat anders waar ik nog niet aan gedacht had?
https://tweakers.net/tele...3UrJCd9HF2CcPc0fT6RaPnPMX

Goedkoopste TV die ik heb gevonden is rond de 1000 euro. Nu is de vraag heb ik echt een OLED nodig? Hoe zit het met Samsung's QLED? Het fijne van OLED lijkt mij de diepe zwarte kleuren. Zijn er ook andere panelen met ook diepe zwarte kleuren?

[ Voor 10% gewijzigd door seph32 op 14-04-2022 12:46 ]

Specs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Niets zal zo zwart zijn als OLED. Echter is OLED niet altijd de beste keuze, als bijv. de kamer veel zonlicht binnen krijgt. QLED geeft je een feller beeld. Keuze is persoonlijk, maar ik zou mij niet blind staren op OLED.

Al eens een winkel binnengestapt om wat te vergelijken?

1000 euro en 65" levert per definitie concessies op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een lcd met degelijke fald zal diep zwart halen, maar altijd met een enige vorm van blooming. Met name in het donker en onder een hoek zal dat zichtbaar zijn. Verder kan een lcd zeer fel blijven op kleine en grote gebieden; denk aan felle koplampen of een schermvullend verlichte hemel. Een oled geeft je uniform zwart door per pixel dimming met breder kijkhoeken en een instant pixel reactietijd.

Een lcd alternatief is de Hisense 65U8QF .Trede lager kom je bij de Samsung Q80A en Sony X90J waarbij Samsung kiest voor diepzwart ten koste van wat zwartdetail en Sony voor meer zwartdetail ten koste van ietwat zwartuniformiteit. Local dimming is een 'balancing act' dus het zal nooit perfect zijn (voor het kritische oog).