Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Vraag
Alle reacties
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede thermostaat icm met een warmtepomp. Wat ik van de Panasonic begreep is dat die een hysteriese van 1 graden heeft. Dat betekent dat de warmtepomp aanslaat bij 19 of 21 graden als je hem op 20 graden hebt ingesteld. Je wil eigenlijk een kleinere hysterese, van 0,1 of 0,3 of iets dergelijks. Ik kan het ook nog niet vinden...
De Tado zou misschien kunnen, maar dan mis je de optie om te koelen volgens mij...
Kortom, ik zit met dezelfde vraag...
De Tado zou misschien kunnen, maar dan mis je de optie om te koelen volgens mij...
Kortom, ik zit met dezelfde vraag...
Plugwise Adam HA praat opentherm met de ketel/warmtepomp, en kan een opentherm thermostaat als aansturing ontvangen.
In HA is een integratie die alle gegevens uitleest en de temperatuur settings, schema etc kan aansturen.
In HA is een integratie die alle gegevens uitleest en de temperatuur settings, schema etc kan aansturen.
Panasonic PAW-A2W: die is er in een bedrade of draadloze versie.Burnd schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:41:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede thermostaat icm met een warmtepomp. Wat ik van de Panasonic begreep is dat die een hysteriese van 1 graden heeft. Dat betekent dat de warmtepomp aanslaat bij 19 of 21 graden als je hem op 20 graden hebt ingesteld. Je wil eigenlijk een kleinere hysterese, van 0,1 of 0,3 of iets dergelijks. Ik kan het ook nog niet vinden...
Temp sensor correctie instelbaar van -4 t/m +4 per 0,1 graad.
Hysteresis instelbaar van 0,2 t/m 2,0 per 0,1 graad.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Ik begreep juist dat die hysteresis daar 1 graad is, maar die is dus instelbaar?
Van de standaard remote met thermostaat functie die bij Panasonic monoblocs wordt geleverd is de hysteresis 1 graad en daarmee praktisch lastig in te zetten. De genoemde remote Panasonic PAW-A2W is veel beter en heeft instelbare hysteresis. Zoek specificaties maar op.Burnd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:58:
Ik begreep juist dat die hysteresis daar 1 graad is, maar die is dus instelbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 15-11-2022 09:03 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Van wat ik begrijp is die panasonic 220v levert en ik heb potentiaal vrij contact nodig (No/nc). Ik heb een Airwell warmtepomp.
Wat ik dus zoek:
- vrij potentiaal contact (NO / NC)
- verwarmen en koelen
- smart (aan te sturen met home assistant)
Wat ik dus zoek:
- verwarmen en koelen
[ Voor 36% gewijzigd door Burnd op 15-11-2022 09:48 ]
En welke is het geworden ? ben nl ook op zoek naar een thermostaat de max 1 keer per uur schakelt
Burnd schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:46:
Van wat ik begrijp is die panasonic 220v levert en ik heb potentiaal vrij contact nodig (No/nc). Ik heb een Airwell warmtepomp.
Wat ik dus zoek:
- verwarmen en koelen
Ik ben voor deze gegaan:
https://www.bol.com/nl/nl...1CEA.4_14.15.ProductImage
Werkt tot nu toe prima. Maar ik moet zeggen, ik woon er nog niet, maar de warmtepomp draait al wel een tijdje. Dus ik kan je er nog niet veel over vertellen
https://www.bol.com/nl/nl...1CEA.4_14.15.ProductImage
Werkt tot nu toe prima. Maar ik moet zeggen, ik woon er nog niet, maar de warmtepomp draait al wel een tijdje. Dus ik kan je er nog niet veel over vertellen
Zal kijken denk zelf aan de Tado, die kun je speciaal voor de wp instellen zodat hij niet zovaak schakelt wat goed is voor de levensduur van de warmtepomp
In een ander topic las ik dat de Tado standaard modulerend gedrag blijft houden, en daardoor niet geschikt voor de Ecodan.
Het zou via de support wel aan te passen zijn, maar zelf kun je dit dus niet.
Klopt zal de support vragen hoe dit is aante passen, wil er ook een tijdvertrager relais tussen zetten zodat de wp zo min mogelijk schakeld (aan en uit gaat).
alberthakvoort schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:53:
In een ander topic las ik dat de Tado standaard modulerend gedrag blijft houden, en daardoor niet geschikt voor de Ecodan.
Onderstaand van de Tado support
Bericht van Tado, hij kan dus niet koelen, jammer
Beste Robert,
De tado° Slimme Thermostaat kan alleen verwarmen, als u met de pomp ook wilt koelen is tado° niet compatibel.
Hoeveel keer per uur tado° zal schakelen hangt af van de warmtevraag, dit kunnen wij niet van tevoren weten.
De speciale instellingen zorgen er voor dat tado° alleen schakelt vanaf een bepaald percentage warmtevraag, dus kleine warmteverschillen in setting en kamertermperatuur zullen genergeerd worden.
In de tado° app kunt u de temperatuur instellen per 0,5°C, de optie om stappen van 0,1 graden in te stellen is beschikbaar is in het Slimme Schema.
Indien u nog vragen heeft hoor ik het graag.
Ik wens u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Bericht van Tado, hij kan dus niet koelen, jammer
Beste Robert,
De tado° Slimme Thermostaat kan alleen verwarmen, als u met de pomp ook wilt koelen is tado° niet compatibel.
Hoeveel keer per uur tado° zal schakelen hangt af van de warmtevraag, dit kunnen wij niet van tevoren weten.
De speciale instellingen zorgen er voor dat tado° alleen schakelt vanaf een bepaald percentage warmtevraag, dus kleine warmteverschillen in setting en kamertermperatuur zullen genergeerd worden.
In de tado° app kunt u de temperatuur instellen per 0,5°C, de optie om stappen van 0,1 graden in te stellen is beschikbaar is in het Slimme Schema.
Indien u nog vragen heeft hoor ik het graag.
Ik wens u nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Ja ik heb voorheen ook tado gehad. Heel fijn systeem, maar vanwege het koelen gaat dat dus niet en was ik gedwongen verder te zoeken
Pagina: 1