Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
300 à 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet is voor mijn vriendin. Zij wil graag een tablet om lekker wat series te kunnen kijken, YouTube opzetten, oefenen voor het zangkoor (dus met audio en tekst erbij) en de tablet gebruiken tijdens haar creatieve uitspattingen (haken etc) dus om het voorbeeld op te hebben enzo.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uiteraard heb ik zelf onderzoek gedaan naar mogelijke tablets binnen deze prijsklasse. Daarbij kom ik uit op modellen van Samsung, Lenovo en Apple. Ik vind het lastig in te schatten welke nu echt de betere is binnen deze klasse. Reviews zijn soms tegenstrijdig en ik kan ook niet echt goede vergelijkingen vinden tussen de modellen.

Het gaat om de:
- Lenovo Tab P11 Plus 128 GB voor 259 euro
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 128GB voor 349 euro of 64GB voor 299 euro
- Apple Ipad 2021 10.2 voor 359 euro (bij Wehkamp heb ik nog een kortingsbon voor 40 euro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn jullie ervaringen met deze tablets? Je hoort veel positieve verhalen uiteraard over Apple, maar wij hebben zelf verder geen apparaten van Apple. Er is dan ook geen noodzaak om per sé een Apple te hebben. Ik zou graag de beste keuze willen maken binnen het segment en het budget.

Ik vraag dan ook ervaringen met name rondom de snelheid, de kwaliteit van het beeld en het gebruiksgemak. Welke werkt gewoon lekker, heeft een goed (genoeg) scherm en werkt lekker vlot. Het is uiteraard een budget tablet, dus ik verwacht geen wereldwonderen.

Wie o wie? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
Zelf heb ik de lenovo P11 en ik moet zeggen een geweldig mooie tablet heel snel erg mooi en scherp beeldscherm de accuduur is ook uitstekend en de tablet heeft een update gehad naar Android 11. En ik ben bang dat deze niet naar Android 12 gaat want het update beleid bij lenovo is echt slecht. Maar ik heb toch hiervoor gekozen omdat deze zo mooi is.
Maar de meeste Apps worden toch regelmatig geüpdatet vandaar dat ik het aandurfde.
En tot op heden nog geen spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Zijn er bepaalde apps die ze wil gebruiken, bijvoorbeeld voor het zangkoor, of voor het haken, waarvoor er geen tablet versies zijn op Android? De Apple winkel is voor tablets een stukje beter bedeeld met apps specifiek voor tablet schermen en input is mijn ervaring, maar moet eerlijk zeggen, 5 jaar geleden mijn laatste iPad aangeschaft, en die doet het nog steeds, dus niet opnieuw hierna gekeken. Telefoon is overigens een Samsung, dus ben niet per se van het moet Apple zijn, maar is/was altijd voor tablets de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:40
Ik heb de S6 Lite.
Ik zou wel kunnen zeggen: "geweldig", "heel erg snel", "erg mooi", maar dat soort woorden gebruik ik meestal niet.
Ik vind de tablet een goede compromis in prijs/prestatie.
Zeker geen spijt van de koop.
Meest irritante, is dat opstarten van de tablet niet zo snel is.
Als in, je hebt al beeld, je kan al unlocken en een app opstarten, maar op de achtergrond draaien er nog allemaal opstartprocessen waarmee dit allemaal erg stroperig is.
Wacht je een minuutje en zijn alle opstartprocessen afgerond, dan is het een goede tablet met goede prestaties tegen een schappelijke prijs.

Volgens mij krijgt de S6 lite wel een upgrade naar Android 12.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nando1991
Dank voor jullie reacties! Ik heb inderdaad gelezen dat Lenovo niet heel erg lang updates geeft aan zijn producten of in ieder geval aan tablets. Dat is wel een minpunt.

Wat betreft de apps: op dit moment hoor ik haar niet over apps die ze gebruikt. Ze zit meestal met haar keyboard en speelt muziek af op een laptop. Bladmuziek heeft ze op papier geloof ik. Denk dus niet dat er apps gemist zullen worden. In het algemeen heeft ze een goedkope Motorola telefoon, dus heel veel snelheid of bijzonderheden is ze niet gewend en dat hoeft ook helemaal niet

Goed om te horen dat de S6 Lite goed bevalt. Vandaag heb ik deze Samsung en ook de Ipad 2021 kunnen testen bij de Mediamarkt. Het stroperige gevoel van de Samsung merkte ik ook wel, maar vond het ook niet erg storend. De Ipad liep in alles een stuk vloeiender en dat is wel lekker, maar geen breekpunt om de Samsung af te kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nando1991
Zelf vond ik de toestellen de volgende pluspunten en minpunten hebben. @GarBaGe kun jij je hier wat betreft de S6 Lite in vinden? Ik heb het maar even in de winkel getest. En hoe is het afspelen van Netflix/Ziggo/films?

Apple Ipad 2021:

Voordelen:
- Mooie vorm/scherm
- Regelmatige updates
- Vloeiend. Alles loopt zonder hapering.
- Heldere kleuren met grote helderheid

Nadelen:
- Kijk randen bij video's, veel zwarte balken.
- Maar 64GB opslaggeheugen
- Geen SD kaart mogelijk.
- Misschien wat groot in de hand voor Lies?
- Wat blikkerig geluid uit speakers.

S6 Lite:

Voordelen:
- Compacte vorm.
- 128 GB opslaggeheugen
- SD kaart mogelijkheid.
- Beeldvulling bij video's groter, minder zwarte balken.
- Goed geluid uit speakers

Nadelen:
- Loopt af en toe wat stroperiger. Laden duurt langer.
- Is al een wat ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:40
Nando1991 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:45:
Zelf vond ik de toestellen de volgende pluspunten en minpunten hebben. @GarBaGe kun jij je hier wat betreft de S6 Lite in vinden? Ik heb het maar even in de winkel getest. En hoe is het afspelen van Netflix/Ziggo/films?
Ja, precies dat.
Het opstarten (ook van Netflix, Ziggo, films, Disney) kan soms wel wat stroperiger zijn....
Maar ls de film eenmaal draait, lijkt ie verder soepel te draaien.

Ik had liever een iets zwaardere processor gezien, zoals de Snapdragon 8xx serie, maar deze zit alleen in de reguliere S-series tablet, zoals de S7 en S8.
Maar hun prijs is gelijk weer flink hoger en dat heb ik er dan weer niet voor over.

Zelf vind ik de tablet een goed compromis tussen de hele goedkopere A series en de hele dure S series.
Kwa performance en prijs een leuke middenmoter.

Edit: Samsung lijkt zelfs gestopt te zijn met de S lite series.
Ik zie alleen nog maar A tablets van 150-200 euro (zoals de A8) of S series van 800+ (zoals de S8)
Het hele middensegment van 300-400 euro tablet, daar hebben ze nu geen aanbod meer in.

[ Voor 12% gewijzigd door GarBaGe op 15-04-2022 10:37 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 08:43
Weet niet of u de Xiaomi pad 5 hebt gezien, Android 11 , Snapdragon 860 , resolutie 2560×1600 , 128 GB ,11inch , werkgeheugen 6 GB ,120 refresh rate ,274 ppi , op dit moment 305,00 euro bij GoBoo.com
Pagina: 1