Beste,
Ik zou het erg op prijs stellen om advies te krijgen voor ons vorm te geven zonnepanelenproject.
Gezien ik enige bouwkundige ervaring heb opgedaan in het begin van mijn carrière, en om financiële redenen, heb ik de vrijheid om de installatie zelf samen te stellen.
Het jaar verbruik is momenteel slechts 2200Kwh, al gaat dit een stuk meer worden als we in de toekomst van het gas af willen en als budget toestaat er een elektrische auto komt.
De achterkant van het huis staat op het zuid-oosten. En voorkant op het Noordwesten.
Schaduw heb ik denk niet zo veel last van. Foto van achterkant is genomen op 9 Oktober, 9:00 s ochtends. Schaduwlijn te zien van nok overburen zit dan al op de helft van onze gevel.
In de verbouwing was ik al van plan om de schoorsteen op de hoek, en ook de dakdoorvoer te verwijderen. Zo ontstaan er flinke vlakke oppervlakken, en geen schaduw.
--
relevante gegevens:
Boompje aan de voorzijde wordt niet hoger dan meter of 4, geen schaduw.
Huis jaren60, Dakhelling is 38 Graden, dakbeschot nog bijzonder goede staat.
Afmetingen beschikbare oppervlaktes:
1:Beschikbare ruimte achterzijde ( zijkant dakkapel)
270cm breed ( van trespa zijkant dakkapel tot rand dak )
468cm hoog ( van rand onderste dakpan tot rand nokpan )
*Onder dakkapel nog een vlak van:
214cm lang
145cm hoog
2:Beschikbare ruimte voorzijde
6.63cm breed ( vanaf rand dakpan tot erfgrens )
—
Nu ben ik benieuwd wat prijs/kwaliteit technisch een goede setup zou kunnen zijn. Na wat rondbellen begreep ik dat JASOLAR en Canadian Solar interessante opties zijn met goede kwaliteit. Hoe zien jullie dit?
Dan heb ik het over:
JA Solar 455W Mono PERC half cell (zilver frame/ small) MC4
afmeting: 1052mm x 2112mm.
Als ik 2 rijen maak, dan houd ik onder en boven zo’n 22.5 cm ruimte over. Is dat voldoende als ik extra beugels toepas? Windgebied is 2, 4km van de kust.
Ik zou dan 10 panelen kwijt kunnen aan de voorkant en 5 aan de achterkant.
Wat zou prijs/kwaliteit in verhouding een geschikte omvormer zijn voor de 6825WP?
Ik heb opgezocht dat we 3x25A aansluiting hebben met max 17kw vermogen.
En betreft het montage systeem. Kiezen voor clickfit evo?
Excuus voor de simpele photoshop
Ik laat me graag verrassen met adviezen.
Ik zou het erg op prijs stellen om advies te krijgen voor ons vorm te geven zonnepanelenproject.
Gezien ik enige bouwkundige ervaring heb opgedaan in het begin van mijn carrière, en om financiële redenen, heb ik de vrijheid om de installatie zelf samen te stellen.
Het jaar verbruik is momenteel slechts 2200Kwh, al gaat dit een stuk meer worden als we in de toekomst van het gas af willen en als budget toestaat er een elektrische auto komt.
De achterkant van het huis staat op het zuid-oosten. En voorkant op het Noordwesten.
Schaduw heb ik denk niet zo veel last van. Foto van achterkant is genomen op 9 Oktober, 9:00 s ochtends. Schaduwlijn te zien van nok overburen zit dan al op de helft van onze gevel.
In de verbouwing was ik al van plan om de schoorsteen op de hoek, en ook de dakdoorvoer te verwijderen. Zo ontstaan er flinke vlakke oppervlakken, en geen schaduw.
--
relevante gegevens:
Boompje aan de voorzijde wordt niet hoger dan meter of 4, geen schaduw.
Huis jaren60, Dakhelling is 38 Graden, dakbeschot nog bijzonder goede staat.
Afmetingen beschikbare oppervlaktes:
1:Beschikbare ruimte achterzijde ( zijkant dakkapel)
270cm breed ( van trespa zijkant dakkapel tot rand dak )
*Onder dakkapel nog een vlak van:
214cm lang
145cm hoog
2:Beschikbare ruimte voorzijde
6.63cm breed ( vanaf rand dakpan tot erfgrens )
—
Nu ben ik benieuwd wat prijs/kwaliteit technisch een goede setup zou kunnen zijn. Na wat rondbellen begreep ik dat JASOLAR en Canadian Solar interessante opties zijn met goede kwaliteit. Hoe zien jullie dit?
Dan heb ik het over:
JA Solar 455W Mono PERC half cell (zilver frame/ small) MC4
afmeting: 1052mm x 2112mm.
Als ik 2 rijen maak, dan houd ik onder en boven zo’n 22.5 cm ruimte over. Is dat voldoende als ik extra beugels toepas? Windgebied is 2, 4km van de kust.
Ik zou dan 10 panelen kwijt kunnen aan de voorkant en 5 aan de achterkant.
Wat zou prijs/kwaliteit in verhouding een geschikte omvormer zijn voor de 6825WP?
Ik heb opgezocht dat we 3x25A aansluiting hebben met max 17kw vermogen.
En betreft het montage systeem. Kiezen voor clickfit evo?
Excuus voor de simpele photoshop
Ik laat me graag verrassen met adviezen.
:strip_exif()/f/image/R3MAaPTAm4Xg7YSJ7gAmkPhD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Rogerrrr op 24-04-2022 13:26 ]