Zijn er ook goede ervaringen met Fiber NL ?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-05 12:34
Hey Tweakers!

Hier in de Hoeksche Waard is al een poosje bekend dat e-fiber glasvezel gaat leggen. Het bekende, alleen de kabel naar binnen als je een abbo afsluit voor een jaar is hier van toepassing. Als ik dan later nog eens zou willen moet ik 650 betalen, je kent hem ondertussen wel...

Ik heb lang zitten kijken, maar hier bieden ze alleen vage "onbekende" providers aan. Ik heb uiteindelijk door keuze stress niet de doorslag gegeven tot dat zojuist de e-fiber meneer voor de deur stond. Leuke praat gehad en uiteindelijk toch toegezegd op een abonnement bij Fiber Nederland, want als ik krijg wat er gezegd word, dan ben ik voor een tientje minder dan mijn huidige Ziggo abonnement, voorzien van iets beters.

Nu tik ik net toch weer in Google Fiber Nederland in en zie ik me toch weer een hoop ellendige verhalen. Ik heb nog 14 dagen bedenktijd, dus bij deze de vraag, zijn er mensen die ook gewoon een goede ervaring hebben?

Ik had mede door die slechte reviews de knoop niet doorgehakt, maar de e-fiber meneer zei (terecht) ook dat je online vaak alleen het slechte leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:18
Fiber.nl is inmiddels een paar keer overgenomen. Ooit zijn een groot deel van de klanten overgezet naar Online.nl, veel klachten komen volgens mij uit die periode.

Inmiddels leveren ze volgens mij wel stabiele diensten. Televisie komt van Canal Digitaal, daar zijn soms wel problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Canal Digitaal? Daar zou ik nog eens goed over nadenken. Freedom doet ook Canal Digitaal, en daar zijn eindeloze threads over wat er allemaal niet of niet goed werkt. Als je je TV graag uitgebreid gebruikt, opnemen, terugkijken etc. zou ik toch twijfelen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Wij kijken vooral streaming diensten ( Videoland, Netflix, NPO+ ) en heel zelden live tv. Ik dacht eerst aan NL Ziet, maar schijnt dat je bij Canal Digital, wat ook gewoon via een app te gebruiken is, meer krijgt voor het zelfde bedrag (NLZiet is sinds kort ook 15 eu).

Al met al is dus netwerk belangrijker dan tv!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb ik wat gemist? @Devindegroot waar ergens haal je dat NLziet 15 euro is?
Wat kost NLZIET?
De eerste maand kun je NLZIET uitproberen voor €0,01. Ben je overtuigd door het enorme reclamevrije aanbod en de vrijheid om tv te kijken waar en wanneer jij wilt? Dan blijf je van NLZIET genieten voor maar €7,95 per maand. Je kunt uiteraard op ieder moment online opzeggen, dus je zit nergens aan vast!
Ik had Canal Digitaal via Tweak (reviews Tweak ook 1 grote ramp als je leest, ik heb internet Only voor 1 jaar mij hoor je niet klagen). Alles in 1 was een klein drama, voor de tv Mediabox was een drama (blokjes). Maar ook de app vond ik matig zelfs daar blokjes, zat in de stream waren elke keer op hetzelfde moment met uitzending gemist.

Met NLziet ben ik meer tevreden, geen blokjes. De extra zenders die Canal digitaal had keek ik toch niet.

Kortom data Only + streaming dik tevreden.

Een vriend van mij heeft Fiber hoor weinig klachten van hem, die is best kritisch :).

Maar klagen doen mensen nogal snel.

Check voor de lol maar eens reviews van Tweak, Trined, Fiber en T-Mobile (trustpilot) het is wonder dat die bedrijven klanten hebben het is één en al kommer en kwel als je de reviews leest :p.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Devindegroot schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:44:
Wij kijken vooral streaming diensten ( Videoland, Netflix, NPO+ ) en heel zelden live tv. Ik dacht eerst aan NL Ziet, maar schijnt dat je bij Canal Digital, wat ook gewoon via een app te gebruiken is, meer krijgt voor het zelfde bedrag (NLZiet is sinds kort ook 15 eu).

Al met al is dus netwerk belangrijker dan tv!
Mocht je, an sich, tevreden zijn met Ziggo en het alleen om de knaken gaan. Kan je misschien ook nog downgraden naar Ziggo internet-only (met dan nog gratis DVB-C TV, wat sinds kort nog meer HD zenders heeft) hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Krijg nou jullie hebben gelijk, ik dacht te lezen eerste drie maanden 7,50 en dus 50% korting. Maar heb net nog eens gekeken en ze adverteren nog steeds met 7,50 de maand. Excuus!

In dat geval ga ik eens bellen om toch nog om te zetten naar internet only. Gewoon de NL Ziet app voldoet en on demand is dan ook meteen gefixed voor de standaard zenders.

Als nog heerst de angst dat ik dalijk aan me lot word overgelaten wat betreft netwerk. Ik lees berichten van mensen die elke maand wel 1 a 2 keer 24 uur geen internet hebben. Moet ik een (ik kan Fiber nog cancelen) Freedom overwegen, omdat die een betere klantenservice schijnen te hebben of kan iemand mij nog wat positiviteit over Fiber geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Chris.nl schreef op donderdag 14 april 2022 @ 00:23:
[...]

Mocht je, an sich, tevreden zijn met Ziggo en het alleen om de knaken gaan. Kan je misschien ook nog downgraden naar Ziggo internet-only (met dan nog gratis DVB-C TV, wat sinds kort nog meer HD zenders heeft) hé?
Thanks voor je reactie! Ik ben best tevreden met mijn huidige Ziggo pakket, maar ik wil glas voornamelijk om het feit dat die kabel dan gratis in het huis ligt. Met oog op de toekomst (waarin ook al word gesproken over andere providers over die kabel) scheelt het mij dan dat die kabel er al ligt !

Ik stream ook op Twitch, dus de glas snelheden zijn ook wel prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Devindegroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:33:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik ben best tevreden met mijn huidige Ziggo pakket, maar ik wil glas voornamelijk om het feit dat die kabel dan gratis in het huis ligt. Met oog op de toekomst (waarin ook al word gesproken over andere providers over die kabel) scheelt het mij dan dat die kabel er al ligt !

Ik stream ook op Twitch, dus de glas snelheden zijn ook wel prettig!
En mocht het glasvezelnetwerk ellende zijn. Dan heb je hem in elk geval gratis binnen liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Devindegroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:30:
Moet ik een (ik kan Fiber nog cancelen) Freedom overwegen, omdat die een betere klantenservice schijnen te hebben of kan iemand mij nog wat positiviteit over Fiber geven?
Freedom zou ik zeker overwegen, niet noodzakelijkerwijs voor de klantenservice, maar voor de mentaliteit. Het is goed dat er een provider als Freedom is. En over de snelheid ben ik zeer tevreden.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb sinds oktober/november vorig jaar internet vanuit Fiber NL. Er zou een monteur komen om e.e.a. te installeren (lees router/modem inprikken), die is de eerste keer niet op komen dagen.
Een nieuwe afspraak maken was een hele uitdaging, de klantenservice bereiken was nog erger..

Uiteindelijk werkt nu alles goed en stabiel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Conteaster schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:23:
Ik heb sinds oktober/november vorig jaar internet vanuit Fiber NL. Er zou een monteur komen om e.e.a. te installeren (lees router/modem inprikken), die is de eerste keer niet op komen dagen.
Een nieuwe afspraak maken was een hele uitdaging, de klantenservice bereiken was nog erger..

Uiteindelijk werkt nu alles goed en stabiel gelukkig.
Oei dat klinkt dan naar mijn mening meteen alweer niet best en in lijn met die reviews. Ik had het met de verkoper nog bewust over dat ik een vloeiende overgang wilt. Hij zei ja ze sluiten het twee weken voor je Ziggo stopt minimaal al aan zodat het draai klaar is. Als dat dan zo zou lopen als bij jouw en je kunt al moeilijk iemand bereiken, dan zou ik denk ik al gek worden. Ik vind wel dat je dan ergens makkelijk terecht moet kunnen om zo snel mogelijk het werkend te hebben... Niet dan ook nog eens moeten strijden om iemand te kunnen bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
thunder7 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:21:
[...]

Freedom zou ik zeker overwegen, niet noodzakelijkerwijs voor de klantenservice, maar voor de mentaliteit. Het is goed dat er een provider als Freedom is. En over de snelheid ben ik zeer tevreden.
Wat maakt ze zo bijzonder dan? Ik lees iets over veiligheid ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Vooralsnog lees ik dan nu betere dingen over Freedom. Misschien van de week een bellen om Fiber NL te cancelen en Freedom internet only te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
E-fiber is hier ook bezig in OBL, Glasnet genomen 1000/1000Mbit voor slechts 37,50 Euro d:)b
Dag Ziggo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Devindegroot Geen idee als je ook naar Tweak hebt gekeken?

Bij mij (ook E-Fiber) kan ik ook Freedom kiezen echter gaan die over de Tweak lijn dus Tweak dikke storing dan heeft Freedom ook. Enige verschil is bij Freedom ben ik 15 euro per maand meer kwijt ben dan bij Tweak (jaar betaling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devindegroot
RobbyTown schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:53:
@Devindegroot Geen idee als je ook naar Tweak hebt gekeken?

Bij mij (ook E-Fiber) kan ik ook Freedom kiezen echter gaan die over de Tweak lijn dus Tweak dikke storing dan heeft Freedom ook. Enige verschil is bij Freedom ben ik 15 euro per maand meer kwijt ben dan bij Tweak (jaar betaling).
Ik heb ze allemaal bekeken (Tweak, Fiber, Freedom, SNLR, ONVI, Glasnet, noem maar op). Ik verloor totaal het overzicht, ze hebben vrijwel allemaal dezelfde pages vol slechte reviews, ze bieden ongeveer het zelfde, alleen de huisstijl is anders. Vandaar dat ik ook de beslissing nog niet gemaakt had tot die vriendelijke meneer voor de deur stond.

Ik had een goed gevoel bij Glasnet en Freedom, maar ik hoor van alles dat ik het echt oprecht gewoon niet meer weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
iMode schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:43:
E-fiber is hier ook bezig in OBL, Glasnet genomen 1000/1000Mbit voor slechts 37,50 Euro d:)b
Dag Ziggo *O*
Hoe is de keus op Glasnet gevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Devindegroot schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:37:
[...]
Hoe is de keus op Glasnet gevallen?
Ervaring en prijs, zelf 15 jaar in de glasvezeltechniek gewerkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ach weet je wat het is. Van elk bedrijf en elke provider zijn klachten te vinden. Elke internet provider heeft weleens een storing.
Zoek maar eens op Ziggo ervaringen, waar je nu blijkbaar tevreden over bent.

Er zijn nu eenmaal geen websites waar je je jubel ervaringen kwijt kunt, alleen klachten sites.

[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 14-04-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devindegroot
Whoopsie, lekker eigenwijs toch Fiber gebeld om te annuleren. Vond het toch opvallend hoe gemakkelijk en droog ze er over deden. "Wat is uw postcode en huisnummer?" ... "oke, hij is geannuleerd, dag!".

Ergens goed dat ze niet tegenstribbelen, maar er was geen interesse naar de reden haha.

Ik heb overigens nu Freedom aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:02
Als het zo gemakkelijk gaat hoop ik dat je een schriftelijk bewijs van ze hebt, ik heb altijd graag bevestiging van dat soort zaken per brief/e-mail oid om discussies achteraf te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Andros schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:10:
Als het zo gemakkelijk gaat hoop ik dat je een schriftelijk bewijs van ze hebt, ik heb altijd graag bevestiging van dat soort zaken per brief/e-mail oid om discussies achteraf te voorkomen.
Ja zeker, de annulering is per mail bevestigd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Devindegroot schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:13:
[...]

Ja zeker, de annulering is per mail bevestigd!
Hiermee heb je dus zelf een goede/positieve ervaring met Fiber NL ;)
(om het topic te sluiten met antwoord op je eigen vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
jongetje schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:35:
[...]

Hiermee heb je dus zelf een goede/positieve ervaring met Fiber NL ;)
(om het topic te sluiten met antwoord op je eigen vraag)
Haha wat een verhaal, naar helemaal waar.

Morgen open ik het Topic "Zijn er ook goede ervaringen met Freedom?" 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54
Devindegroot schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:54:
[...]

Haha wat een verhaal, naar helemaal waar.

Morgen open ik het Topic "Zijn er ook goede ervaringen met Freedom?" 😂
Die hoeft niet. Freedom heeft een compleet eigen topic hier op Tweakers en Tweak trouwens ook.
Tweak en Freedom zijn beiden goede providers met veel ervaring. Dat jij ze niet kent komt omdat ze beiden mikken op een andere doelgroep dan de massa. Vooral op Tweaker-achtige klanten.
Beiden hebben helaas wel hetzelfde TV product van Canal Digitaal dat over het algemeen wordt ervaren als "minder". Niet in beeldkwaliteit maar in gebruiksgemak en prestaties. Zeker ten opzichte van de grote jongens KPN en Ziggo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devindegroot
Barre73 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:31:
[...]

Die hoeft niet. Freedom heeft een compleet eigen topic hier op Tweakers en Tweak trouwens ook.
Tweak en Freedom zijn beiden goede providers met veel ervaring. Dat jij ze niet kent komt omdat ze beiden mikken op een andere doelgroep dan de massa. Vooral op Tweaker-achtige klanten.
Beiden hebben helaas wel hetzelfde TV product van Canal Digitaal dat over het algemeen wordt ervaren als "minder". Niet in beeldkwaliteit maar in gebruiksgemak en prestaties. Zeker ten opzichte van de grote jongens KPN en Ziggo.
Gelukkig sluit ik de internet only af 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:16
Zoals ik FiberNL ken (en dan vooral onder de vorige eigenaren en in die tijd ook nog actief op het Reggefiber netwerk) is het echt een partij die zo'n beetje alles inkoopt bij andere partijen en daar een mooi sausje overheen gooien. Grootste nadeel daarvan is dan dan ook als het niet direct werkt ze de mooie praatjes niet direct kunnen waarmaken. Partij a(monteur) kan het een niet oplossen en daar moet partij b weer voor opdraven. Tickets gaan heen en weer en jij als klant bent de klos. Voordeel als het wel werkt (en dat zal het zeker bij een redelijk aantal klanten zo zijn) dan heb je voor een schappelijk bedrag een leuke dienst in huis.

In dit verhaal kan je vaak FiberNL ook vervangen voor een andere naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 17:00

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben ontzettend blij voor je dat je het geannuleerd hebt. Mijn ervaring met FiberNL - een jaar of zes geleden - is niets minder dan een ware nachtmerrie. Gelukkig heb ik na drie maanden het contract eenzijdig weten te
beëindigen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Devindegroot schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:05:
[...]

Gelukkig sluit ik de internet only af 🤗
Maak je toevallig inmiddels al gebruik hier van?

Ik heb tot 1 juni om te beslissen en twijfel tussen Tweak, Freedom en voordat ik dit topic last Fiber nl. Ik wil graag wel tv er bij afsluiten. Nu heb ik Ziggo en ik ben eigenlijk aan het twijfelen waarom ik überhaupt zou overstappen. Ik heb nagenoeg niets te melden over de internet verbinding en de TV app van ziggo is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
itaalol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Maak je toevallig inmiddels al gebruik hier van?

Ik heb tot 1 juni om te beslissen en twijfel tussen Tweak, Freedom en voordat ik dit topic last Fiber nl. Ik wil graag wel tv er bij afsluiten. Nu heb ik Ziggo en ik ben eigenlijk aan het twijfelen waarom ik überhaupt zou overstappen. Ik heb nagenoeg niets te melden over de internet verbinding en de TV app van ziggo is super.
Niemand verplicht je tot een compleet pakket he. Je kunt perfect internet en telefonie via glasvezel nemen en tv gewoon bij Ziggo op de kabel laten. Beste van beide werelden en kwa kosten verschilt het weinig terwijl je internet er op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
@Andros Hoe heb ik daar nog helemaal niet aan gedacht? Wat dom van me! Dat is inderdaad een hele goede optie! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
itaalol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:45:
@Andros Hoe heb ik daar nog helemaal niet aan gedacht? Wat dom van me! Dat is inderdaad een hele goede optie! Thanks :)
En zo zijn er nog legio opties. Genoeg tweakers hier die laaiend enthousiast zijn over NLziet, Digitenne is ook een optie of hang een schotelantenne voor Canal Digitaal. Mocht je bv enkel de NPO willen zien voor het nieuws dan ben je klaar met een android tv boxje met de NPO app er op. Alles hangt af van wat je nog van tv verwacht en hoe veel je kijkt. Voor steeds meer mensen is dit minder en minder belangrijk en een goede tv dienst is bij veel kleinere providers toch een probleem. Splits het gewoon en bekijk wat voor jou de beste optie is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-04 19:40
Ziggo alleen tv en internet elders is bij Ziggo niet mogelijk. Dus overstappen naar glasvezel betekent vaak ook dat gebruik moet worden gemaakt van Canaldigitaal. Ervaringen hierover zijn vreselijk verschillend. Via de app en smarttv lees ik vaak dat er geen problemen zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
edklavertje schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:02:
Ziggo alleen tv en internet elders is bij Ziggo niet mogelijk. Dus overstappen naar glasvezel betekent vaak ook dat gebruik moet worden gemaakt van Canaldigitaal. Ervaringen hierover zijn vreselijk verschillend. Via de app en smarttv lees ik vaak dat er geen problemen zijn. :?
Hoezo niet?

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Coax (eventueel CI+ module en smartcard) in je tv en gaan. Simpeler ga je niet vinden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:54
Andros schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Hoezo niet?

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Coax (eventueel CI+ module en smartcard) in je tv en gaan. Simpeler ga je niet vinden :) .
Wel even erbij zeggen dat dit alleen kabeltv is. Dus geen opnemen, geen pauzeren en geen terug kijken. Tenzij je daar dan weer een eigen DVB-C apparaat aan hangt met opnamefunctie of zoiets.

Wil je al die genoemde dingen wel dan zit je vast aan een abonnement van Ziggo met internet erbij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
edklavertje schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:02:
Goed bedoeld, maar een reactie na ruim 6 maanden voegt over het algemeen niet meer zoveel toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.