Water over toetsenbord Masterkeys S PBT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb water laten vallen over mijn toetsenbord en nu doet die het niet meer goed, en ik vraag mij af of die nog te redden valt.

In principe werkt typen gewoon goed, ik typ dit bericht vlekkeloos voor zover mijn typmogelijkheden dat toelaten, maar als ik een spel speel dan merk ik heel veel kuren.

Zo kan ik niet spatiebalk ingedrukt houden, want hij verlies constant kort de aanslag, dus het is constant wel/niet/wel/niet ipv constant wel. Ook met shooters kan ik niet vooruit rennen en sprinten tegelijkertijd. Dan stopt die met rennen.

Eerst had ik het keyboard eigenlijk direct al afgeschreven, maar omdat het een mechanisch keyboard is werd mij aangeraden om nog een klein beetje moeite te doen.

Dus ik heb dat ding volledig uit elkaar gehaald, voor zover mijn vaardigheden dat toelieten. Toetsen eraf, behuizing eraf, totdat ik eigenlijk alleen nog het PCB board en de toetsen zelf had. Ik ben niet verder gegaan omdat het leek alsof ik alle individule toetsen uit het PCB board moest slopen. Dat leek mij ietsjes te ver gaan.

Ik heb het tobo 5 dagen op de verwarming laten drogen, als die aanstond. Echter ik ervaar helaas nog hetzelfde probleem. Moet ik maar gewoon een nieuwe kopen of is deze toch nog te redden?

Zou wel jammer zijn als ik hem moet wegdoen want het is een vrij lekker toetsenbord. Anders maar een Ducky kopen.

https://imgur.com/gallery/uvFRb

De laatste foto's laten zien tot hoe ver ik ben gegaan... Ik weet niet precies hoe het eronder uit ziet maar kan het dat er nog water tussen bepaalde lagen zit ofzo? Of is er gewoon kortsluiting geweest en werkt het nu gewoon niet meer (te snel weer aangesloten oid)

[ Voor 10% gewijzigd door sassymousasi op 13-04-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Het kan kortsluiting zijn maar ook dat er sluiting of vocht in de switches zit.

Die kun je vrij eenvoudig desolderen en vervangen voor andere/nieuwe/betere exemplaren die overigens ook de wereld niet kosten.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:21
Is het alleen de spatiebalk die voor problemen zorgt? Je zou eens kunnen proberen om wat switches te wisselen om uit te sluiten dat het in de switches zit.
Wissel bijvoorbeeld de switch van de ESC toetst eens met de spatiebalk.
Kijk dan of het fenomeen zich voor blijft doen. Zo ja dan is de kans groot dat je PCB sleuting maakt. Gezien de foto's zou je deze nog wel eens kunnen proberen schoon te maken met (pure) alcohol.
Als het probleem dan wel verholpen lijkt (voor de spatiebalk) dan zou ik gewoon een aantal nieuwe switches kopen in plaats van een heel nieuw toetsenbord.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
sapphire schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:16:
Het kan kortsluiting zijn maar ook dat er sluiting of vocht in de switches zit.

Die kun je vrij eenvoudig desolderen en vervangen voor andere/nieuwe/betere exemplaren die overigens ook de wereld niet kosten.
Ok dank. Solderen zit ik niet echt op te wachten dus ik kijk het even aan.
DonJunior schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:22:
Is het alleen de spatiebalk die voor problemen zorgt? Je zou eens kunnen proberen om wat switches te wisselen om uit te sluiten dat het in de switches zit.
Wissel bijvoorbeeld de switch van de ESC toetst eens met de spatiebalk.
Kijk dan of het fenomeen zich voor blijft doen. Zo ja dan is de kans groot dat je PCB sleuting maakt. Gezien de foto's zou je deze nog wel eens kunnen proberen schoon te maken met (pure) alcohol.
Als het probleem dan wel verholpen lijkt (voor de spatiebalk) dan zou ik gewoon een aantal nieuwe switches kopen in plaats van een heel nieuw toetsenbord.
Zijn overigens niet mijn foto's maar alas.

Nee het zijn ook Shift en W, die lijken allemaal aan/uit/aan/uit te gaan qua contact, vooruit lopen in games en de knop ingedrukt houden werkt simpelweg niet. Hij stopt gewoon met lopen.
Hm ik zal even kijken of ik het handmatig los kan krijgen. Gaan lopen klooien met solderen is mij ook wat dat betreft niet echt de moeite waard.

Vermoedelijk moet ik dus gewoon een nieuw toetsenbord kopen. Jammer maar het is niet anders. Dank voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

sassymousasi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:52:
[...]

Ok dank. Solderen zit ik niet echt op te wachten dus ik kijk het even aan.

[...]

Zijn overigens niet mijn foto's maar alas.

Nee het zijn ook Shift en W, die lijken allemaal aan/uit/aan/uit te gaan qua contact, vooruit lopen in games en de knop ingedrukt houden werkt simpelweg niet. Hij stopt gewoon met lopen.
Hm ik zal even kijken of ik het handmatig los kan krijgen. Gaan lopen klooien met solderen is mij ook wat dat betreft niet echt de moeite waard.

Vermoedelijk moet ik dus gewoon een nieuw toetsenbord kopen. Jammer maar het is niet anders. Dank voor de reacties!
Als je hem toch al als dood beschouwd zou je nog die specifieke switches ondersteboven kunnen uitspuiten met alcohol om eventueel residu er uit te spoelen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
Ja dat kan ik zeker proberen. Heb je een tutorial oid?
Pagina: 1