Soundbar springt over naar TV luidsprekers Philips 50PUS8536

Pagina: 1
Acties:
  • 4.183 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09-2022
Beste mensen.

Sinds een klein jaar ben ik in het bezit van de Samsung HW-Q950T soundbar.

Deze soundbar had ik voorheen aangesloten op mijn Philips Ambilight 43PUS6401 met een hdmi-kabel in de hdmi to tv (ARC/eARC) poort van de sb naar de hdmi 1 (ARC) poort van de tv. Op deze tv had ik in hdmi 2 poort de NEXTbox van Ziggo aangesloten, op de hdmi 3 poort zat de PlayStation 5 en op hdmi 4 zat de Amiko A9Z mediaplayer. Op de andere hdmi-poorten van de sb heb ik nooit iets aangesloten gehad. Alles werkte perfect. Zo sprong de sb, tv en NEXTbox alle drie aan met de Ziggo afstandsbediening en zodra ik de PS5 aanzette, sprong deze netjes naar de goeie source en sprong ook weer terug als ik de PS5 uitzetten hdmi 2.

Nu waren we toe aan een nieuwe tv en heb ik vorige week een nieuwe Philips 50PUS8536 (The One) aangeschaft. Ik was nog aan het twijfelen of ik niet naar een Samsung tv zou gaan switchen, maar aangezien ik heel graag Ambilght op de tv wil en daar ook enkele Philips HUE producten heb aangesloten die met de Ambilght mee lichten vond ik het beter om dus voor deze tv te gaan. Zo waren er geen complicaties in combinatie met de Samsung sb, dus ging ik er vanuit dat dit met een nieuwere tv van Philips ook helemaal geen probleem zou geven.

Nadat ik alles had aangesloten zoals ik dat ook op de oude Philips tv had gedaan, zette ik alles aan en was alles in het begin prima. Totdat er na enkele minuten het geluid uitviel van de sb, even een zwart beeld kreeg van ongeveer 2 seconde en daarna het beeld weer terug kwam, maar het geluid alleen te horen was via de tv-speaker, waar de tv dat ook onder in beeld aangaf dat tv-speaker was ingeschakeld. Na ongeveer 10 a 20 seconden viel het geluid (van de tv-speakers) weer weg, kreeg weer even een zwart beeld en schakelde het geluid weer terug naar de sb, waar de tv dit ook weer aangaf onder in beeld. En dit probleem blijft zich herhalen, soms na een half uur, soms wat langer of wat korter. Ook tijdens het gamen met PS5 gebeurt ditzelfde en ook met gebruik van de Amiko mediaplayer.
Nu heb ik eigenlijk naar mijn weten alles geprobeerd wat ik kon vinden op internet om dit te verhelpen, maar het is tot nu toe nog niet gelukt.

Wat ik allemaal gedaan heb:

Tv naar de laatste firmware-versie ge-update.
Soundbar ge-update naar de laatste firmware-versie.
4 nieuwe Premium hdmi 2.1 kabels gekocht met 4K,8K, Dolby Vision, Dolby Atmos, eARC,HDR10,HDCP 2.2 & 2.3, 48Gbps van zo'n €17,- per stuk.
Deze kabels heb ik vervolgens aangesloten als volgt: PS5 op hdmi 1 (ARC/VRR)van tv, Soundbar (hdmi to tv (ARC/eARC)) op hdmi 2 (eARC)van tv, NEXTbox op hdmi 3 (ARC)van tv en de Amiko op hdmi 4 (ARC)van de tv.
Aantal instellingen van de tv veranderd en geprobeerd, denk hieraan bv; eARC uitschakelen, hdmi poorten op bypass gezet, tv speakers uitschakelen e.d.
Mocht allemaal niet baten.
Toen ben ik helemaal from scratch begonnen.
Dus eerst de soundbar een reset gegeven d.m.v. de plus en min knop ingedrukt houden totdat er 'INIT" op het display verschijnt, hierna de stekker eruit gehaald, vervolgens de hdmi kabel eruit gehaald.
Dit heb ik ook bij de tv gedaan, dus terug naar fabrieksinstellingen, reset gedaan, stroom er van gehaald en alle hdmi-kabels eruit gehaald. Hierna ook alle stroom en ander kabels uit de PS5, NEXTbox en Amiko gedaan.

Hierna heb ik een dik half uur gewacht en ben toen van voor af aan begonnen met 1 voor 1 alles weer te installeren en aan te sluiten.
Begonnen met de tv en de NEXTbox, dus hdmi erin daarna stroom er 1 voor 1 op tot dat werkte en ge-update. Daarna weer alles uit gezet, gewacht en de PS5 aangesloten op de tv, getest, weer alles uitgezet, gewacht en hetzelfde weer gedaan met de Amiko. Dit werkte allemaal perfect. Ik heb dus ook een uur tv gekeken, nog even een spel gedaan op de PS5 en de Amiko gebruikt voordat ik de Samsung HW-950T soundbar aan heb gesloten en totaal geen last gehad van zwart beeld en geluid dat wegviel.

Toen kwam het moment dat ik de soundbar ging aansluiten. Alles uitgezet, hdmi-kabel aangesloten in de hdmi to tv (ARC/eARC) poort van de sb naar de hdmi 2 poort (eARC) van de tv.
Het begin leek het goed te gaan, maar na een paar minuten sprong het beeld weer even 2 seconde op zwart, viel het geluid uit, kwam het beeld weer terug met geluid via de tv-speakers en na een 20 seconden sprong het beeld weer op zwart voor enkele seconden en schakelde daarna weer terug naar het geluid van de soundbar met weer even een zwart beeld zonder geluid.

Nu heb ik op dit moment de soundbar aangesloten met een optische (Toslink) kabel naar de tv en de (dure) hdmi-kabel er tussenuit gehaald.
Dit werkt uitstekend en ook het geluid is prima. Ook totaal geen last meer gehad van dit probleem.

Het enige wat ik nu jammer vind, is dat ik de soundbar apart moet uitzetten en inschakelen met z'n eigen afstandsbediening. Dit terwijl dit voorheen door ARC allemaal tegelijk ging met de Ziggo-afstandsbediening, waar nu dus alleen de tv en de NEXTbox aan en uit schakelt.

Allemaal niet zo erg natuurlijk, maar ik kan er toch niet goed tegen, dat dit niet gewoon kan werken met een hdmi-kabel tussen sb en tv.
Misschien zijn er toch mensen die hetzelfde probleem hebben, of misschien toch een oplossing hier voor hebben.

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudcom
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Hallo, ik heb inmiddels eenzelfde ervaring.

Hoewel ik een ander type Philips TV heb (wel Ambilight) en een JBL soundbar ervaar ik hetzelfde probleem. Ik heb ongeveer een half jaar kunnen genieten van de configuratie en nu heb ik 'ineens' dit probleem.

Vandaag is er een monteur geweest die het moederboard van de televisie vervangen heeft.

Helaas heeft dit het probleem nog niet opgelost.

Nu bij JBL aan de bel trekken om te kijken of daar het probleem zit.

Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackel
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-01-2023
Zelf de philips 43pus7607 en heb het zelfde probleem bij mij zet die alles aan de ps5 midden in de nacht de sounbar aan uit die tv van philips die deugen niet , ik heb de stekker eruit probleem op gelost.
Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbwrmgr
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-05-2023
Ik heb het zelfde, maar dan met een versterker ook met EArc op een Philips 43PUS8506 aangesloten, paar keer per avond 10 to 20 seconden het geluid uit, een andere versterker geprobeerd blijft het zelfde, er is iets niet goed met de Philips TV denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle102
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-06-2023
Iemand al een oplossing?
Tv springt regelmatig van luidspreker naar eigen geluid van tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud73
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik herken dit probleem. Philips OLED en JBL soundbar 5.1 lijken te vloeken. Al 2 keer moederboard van de Philips laten vervangen omdat de hdmi poorten stuk gaan door de JBL. JBL is ook al eens vervangen. Het leek de laatste keer goed te gaan; zeker een maand kunnen kijken zonder veel problemen. Heel af en toe springt de jbl op mute. Ook af en toe kort zwart beeld zoals boven door anderen is imschreven. Eergisteren sloeg de tv en jbl uit en kreeg ik jbl niet meer aan de praat. Na stroom eraf gehaald te hebben en gewacht, opnieuw aangesloten doet jbl het weer, maar krijg geen tv geluid meer over audiosysteem. Wel speelt jbl muziek af via Bluetooth op mijn telefoon. Ik kan alles bedienen, ook het volume van jbl via de afstandsbediening van de tv, maar geen tv geluid meer op de jbl. Ik denk te kunnen concluderen dat de hdmi- poort van de Philips wederom defect is geraakt door de jbl. Het is echt heel teleurstellend ondat je toch flink geld uitgeeft voor een combinatie die niet werkt. Ook begint het bellen, mailen en regelen naar zowel Philips als JBL vervelend te worden. Hoe goed ze tot nu toe ook helpen. En de vraag is: welk apparaat is schuldig? Ik denk dat ik ook via de optische kabel moet gaan werken, maar op die manier krijg ik dus niet waar ik voor betaald heb. Ik baal nu dat ik niet voor doorsparen voor een Sonos heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noldus
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-04-2024
Probeer een CEC killer tussen je ziggo next box en de hdmi poort.
Dat heeft bij mij geholpen, de ziggo next box / CEC kan problematisch zijn.
Google maar eens, ziggo en CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVerm
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-03 07:03
Heb hier helaas na 1,5 jaar kijk plezier ook last van Philips OLED Philips 55OLED706 met Denon DHT-S316 en toevallig net een next mini gehad. Gelijk dat mooie ziggo kastje de schuld geven. Zoeken op internet uit gekomen op een mooie cec killer en je probleem is opgelost, maar helaas nu blijft de soundbar wel aan alleen nu gaan ze om de zoveel tijd stotteren. En nu zat ik van de week via een app van me tv ergens naar te kijken ziggo stond uit en krijg het zelfde probleem. Nu heeft de TV ook onlangs rond dit zelfde tijdstip van nieuwe ziggo mini ook nog een een update gedaan. Mijn vermoeden is zeer duidelijk dat dit TV gerelateerd is omdat ik er ook last van heb als ik niet via ziggo kijk. Dus ja denk dat de firma Philips toch eens wat meer aandacht er aan mag geven aangezien na 1,5 jaar al me scherm vervangen is omdat die de geest gaf. Vond ik ook al redelijk snel, heb een Philips van 15 jaar oud die nog nooit problemen heeft geven. Dat was ook de reden dat ik weer een Philips kocht aangezien ik bij familie slechte ervaring hoort met Samsung. Maar als dit zo door gaat is het wel de laatste Philips tv die ik ooit gekocht heb, dus we gaan de monteur maar weer laten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29

FeaR

In GoT we trust

Recente posts verplaatst naar Philips OLED - geluid valt weg.

TS hier is meer dan een jaar niet op Tweakers geweest en dit topic is vooral een "ik ook" topic zonder discussiewaarde.

Dit topic heeft mijns inziens geen bestaansrecht in deze vorm.

[ Voor 107% gewijzigd door FeaR op 02-09-2023 14:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.