"herrie" door CPU en SYS header moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:48
Mijn vraag

Sinds Black Friday heb ik met een aantal nieuwe onderdelen een nieuwe pc in elkaar gezet. Mijn Case, een R9 270 (inmiddels vervangen) en Mugen 4 zijn mee verhuist.
Sindsdien krijg ik een raar lage "pulserend" geluiden op momenten dat de pc ook harder werkt, wat enorm storend is zeker als ik bezig ben met m'n muziek.
Ik had dit met m'n oude processor en moederbord helemaal niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 239,50€ 239,50
1MoederbordenGigabyte B450M S2H V2€ 59,95€ 59,95
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 4€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 75,90€ 75,90
1VoedingenEVGA SuperNOVA 550 G3€ 69,95€ 69,95
Totaal€ 445,30

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Als eerste vermoeden ik de CPU fan, die dus vervangen maar probleem blijft al is het iets minder nadrukkelijk aanwezig. Uiteindelijk heb ik beide fans aangesloten op de sys fans en daar is het probleem ook daarna op de headers van m'n oude moederbord en daar hoor ik helemaal niks.

Kan het dus zijn dat de headers van moederbord de oorzaak zijn van het geluid en wat kan ik er nog aandoen? (Buiten het moederbord vervangen)

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
BIOS van het moederbord up to date?

Windows opnieuw geïnstalleerd met het nieuwe moederbord of draai je nog op een oude installatie?

Hoe zijn de fanprofielen opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaSlash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:48
BIOS van het moederbord up to date?
Oke, ik was ergens in de veronderstelling dat die redelijk up to date was, toch ff gecontroleerd, blijkt niet het geval te zijn. Dus dat ga ik maar proberen, ik heb dat nog nooit gedaan dus ga daar ff de tijd voor nemen.
Windows opnieuw geïnstalleerd met het nieuwe moederbord of draai je nog op een oude installatie?
Een hele nieuwe installatie.
Hoe zijn de fanprofielen opgebouwd?
Heb zowel de "normal" als "silence" mode gebruikt, silence hielp wel iets maar tijdens load eigenlijk verwaarloosbaar.

Update: Bios update gelukt, vervolgens ook d fan profiel wat aangepast. Het lawaai is nu een stuk minder, echter tijdens bijvoorbeeld opstarten van een game hoor je het helaas nog wel, al kan het zijn dat ik er nu meer op gefocust ben.

[ Voor 16% gewijzigd door SebaSlash op 15-04-2022 20:26 . Reden: Update ]