Mijn vraag
Sinds Black Friday heb ik met een aantal nieuwe onderdelen een nieuwe pc in elkaar gezet. Mijn Case, een R9 270 (inmiddels vervangen) en Mugen 4 zijn mee verhuist.
Sindsdien krijg ik een raar lage "pulserend" geluiden op momenten dat de pc ook harder werkt, wat enorm storend is zeker als ik bezig ben met m'n muziek.
Ik had dit met m'n oude processor en moederbord helemaal niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als eerste vermoeden ik de CPU fan, die dus vervangen maar probleem blijft al is het iets minder nadrukkelijk aanwezig. Uiteindelijk heb ik beide fans aangesloten op de sys fans en daar is het probleem ook daarna op de headers van m'n oude moederbord en daar hoor ik helemaal niks.
Kan het dus zijn dat de headers van moederbord de oorzaak zijn van het geluid en wat kan ik er nog aandoen? (Buiten het moederbord vervangen)
Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds Black Friday heb ik met een aantal nieuwe onderdelen een nieuwe pc in elkaar gezet. Mijn Case, een R9 270 (inmiddels vervangen) en Mugen 4 zijn mee verhuist.
Sindsdien krijg ik een raar lage "pulserend" geluiden op momenten dat de pc ook harder werkt, wat enorm storend is zeker als ik bezig ben met m'n muziek.
Ik had dit met m'n oude processor en moederbord helemaal niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 239,50 | € 239,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M S2H V2 | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Voedingen | EVGA SuperNOVA 550 G3 | € 69,95 | € 69,95 |
| Totaal | € 445,30 | |||
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als eerste vermoeden ik de CPU fan, die dus vervangen maar probleem blijft al is het iets minder nadrukkelijk aanwezig. Uiteindelijk heb ik beide fans aangesloten op de sys fans en daar is het probleem ook daarna op de headers van m'n oude moederbord en daar hoor ik helemaal niks.
Kan het dus zijn dat de headers van moederbord de oorzaak zijn van het geluid en wat kan ik er nog aandoen? (Buiten het moederbord vervangen)
Alvast bedankt voor de hulp!