Na vervanging ruiten en voor ik ga schilderen wil ik graag 3 kleine panelen als hieronder in houten kozijnen vervangen en naisoleren waar mogelijk. Het gaat om 3 paneeltjes van totaal 8 m2, eentje van Trespa, 1 met verticaal geplaatste rabat, 1 met houten plaat zoals hieronder. Aan de binnenkant van het kozijn is een gemetseld muurtje.
:strip_exif()/f/image/aQ9klnw1DxtuAhKjxubwpIyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag:
Kan ik het er allemaal afhalen, en isoleren met PIR-platen (ik verwacht weinig ruimte, dus dan is PIR het effectiefst)? Waar moet ik aan denken (dampopen, etc.)
En qua nieuwe bedekking zat ik te denken aan halfhouts rabat (dat hebben de buren en ziet er wat meer uit zoals het ooit geweest is waarschijnlijk). Zou zoiets dan een goede keuze zijn? Ik vind qua duurzaamheid gethermiseerd namelijk interessant. Maar ik zou het wel gewoon willen lakken:
:strip_exif()/f/image/aQ9klnw1DxtuAhKjxubwpIyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag:
Kan ik het er allemaal afhalen, en isoleren met PIR-platen (ik verwacht weinig ruimte, dus dan is PIR het effectiefst)? Waar moet ik aan denken (dampopen, etc.)
En qua nieuwe bedekking zat ik te denken aan halfhouts rabat (dat hebben de buren en ziet er wat meer uit zoals het ooit geweest is waarschijnlijk). Zou zoiets dan een goede keuze zijn? Ik vind qua duurzaamheid gethermiseerd namelijk interessant. Maar ik zou het wel gewoon willen lakken: