Harde schijf vervangen/uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 17:27
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe laptop en weet dat ik een tamelijk lichtgewicht Windows laptop wil met veel opslag.
Nu vraag ik me af, of ik ergens aan kan zien of de harde schijf te vervangen is, of dat er een 2e bijgeplaatst kan worden. Via de prijswatch zie ik in ieder geval geen hints, maar ik zou denken dat ik als ik naar de specificaties per laptop ga, ik ergens aan moet kunnen zien of dit mogelijk is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:45
Dat kan je vaak prima zien bij de site van de fabrikant zelf.

Of YouTube/reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenk
corporalnl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:18:
Dat kan je vaak prima zien bij de site van de fabrikant zelf.

Of YouTube/reviews.
Dank je.
Voor mijn duidelijkheid: Als er bij bv Lenovo "storage support" en bij MSI "storage capability" staat, betekent dat, dat de harde schijf te vervangen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
@Eindhovenk Waarschijnlijk wel, daarvoor moet je even de handleiding of reviews in duiken. Heb je een specifiek model waarvan je het wilt weten?

Vaak kan je ook kijken naar hoeveel SATA of M.2 sloten in de specificatie worden weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenk
Balance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:37:
@Eindhovenk Waarschijnlijk wel, daarvoor moet je even de handleiding of reviews in duiken. Heb je een specifiek model waarvan je het wilt weten?

Vaak kan je ook kijken naar hoeveel SATA of M.2 sloten in de specificatie worden weergeven.
Nee, ik heb juist nog niet een specifiek model, maar dacht dat ik mijn mogelijkheden kon uitbreiden als ik weet, hoe ik kan zien of een model met meer opslag te maken is.
bv. https://psref.lenovo.com/...5_Pro_14ACN6?M=82L7006VMH
Dit is een model, die volgens de pricewatch 1TB opslag heeft en volgens de specs van de fabrikant ook max. 1TB kan hebben?

Ik weet ook niet of het überhaupt een stom idee is, maar ik zou het liefst tussen de 1.5 en 2 TB totale opslag hebben en die zie ik onder de 1.5 kg (en rond de 1.000 Euro) niet. Daarom dacht ik uit te kijken naar een laptop die aan de prijs en gewichtsvoorwaarden voldoet en er dan meer opslag in te stoppen.