Deze acculader/omvormer te gebruiken als voeding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Mijn vraag
Kan ik deze omvormer/accu lader ook gebruiken als 12 volt voeding boor bijvoorbeeld een compressor?
Het gaat om de Dactron AT 400.
Want als ik het goed begrijp kan ik hier mee 12 volt omvormen naar 220volt en andersom. En hij kan ook nog een accu laden. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUPv7EQkSBtFX8Z8WJdZP0jsxgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfkNkNhFvguNPz9dFXTgWHXf.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via roodwinkel op 13-04-2022 14:23)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Ah, dat is zo niet te zeggen.

Dat zal in ieder geval afhankelijk zijn van de stroom die het laadcircuit kan leveren (dat staat in ieder geval niet op de voorkant).
Daarnaast, ook weer afhankelijk van de techniek, is het de vraag of hij het ook (goed) doet zonder dat er een accu is aangesloten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Bedoel je dat je een 12v voeding (accu?) wil gebruiken om een 230v compressor te voeden?

Zo te zien kan dat ja. Maar wel 400W max, dus daar ga je snel tegen beperkingen aanlopen. Afhankelijk van de exacte techniek zal de aanloopstroom van de compressor snel een probleem zijn.

Wat voor compressor praten we over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
12 volt compressor bedoel ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ah, dat is zo niet te zeggen.

Dat zal in ieder geval afhankelijk zijn van de stroom die het laadcircuit kan leveren (dat staat in ieder geval niet op de voorkant).
Daarnaast, ook weer afhankelijk van de techniek, is het de vraag of hij het ook (goed) doet zonder dat er een accu is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
Ok, bedankt.

[ Voor 87% gewijzigd door roodwinkel op 17-04-2022 12:59 ]