TuneIn Talpa zenders in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 09:23
Sinds enkele weken is het niet meer mogelijk om in het buitenland (België in mijn geval) naar de verschillende Talpa zenders te luistenen via TuneIn. De melding dat het station niet beschikbaar is in mijn regio verschijnt op het scherm of via de Heos app krijg je deze melding te horen.

Wanneer ik het internet afstruin zie ik enkele meldingen dat meer mensen hier last van hebben maar ik zie nergens een rede van TuneIn waarom geoblocking ineens is ingeschakeld. Sterker nog, ik zie dat Talpa en TuneIn een samenwerkingsverband onlangs zijn aangaan:
“Talpa Network en TuneIn kondigen een strategisch partnerschap aan om TuneIn-luisteraars van over de hele wereld te verbinden met de radiozenders van Talpa Network: Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica”

Wat er nu gebeurd is het tegenovergestelde.

Wanneer ik dit issue test om mijn telefoon (T-Mobile NL):
- Wifi = Edpnet (Belgische ISP) -> TuneIn Geoblocking
- Mobiel internet (Orange, roaming) -> TuneIn werkt wel

Weet iemand wat er aan de hand is en dit kan verklaren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Roaming werkt wat raar. Heel simpel uitgelegd loopt je verbinding via je eigen provider. Ondanks dat je gebruik maakt van Orange ga je alsnog via T-Mobile NL het internet op waardoor het voor TuneIn lijkt alsof je gewoon in Nederland zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_
Janoz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:38:
Roaming werkt wat raar. Heel simpel uitgelegd loopt je verbinding via je eigen provider. Ondanks dat je gebruik maakt van Orange ga je alsnog via T-Mobile NL het internet op waardoor het voor TuneIn lijkt alsof je gewoon in Nederland zit.
Dank je voor je antwoord, dat verklaard inderdaad zoals het nu op mijn telefoon werkt. Blijft de vraag nog over waarom TunIn ineens geoblocking heeft ingeschakeld voor de Talpa zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:30
Gok omdat ze een partnership aangegaan zijn, dat talpa meer eisen stelt.

https://www.broadcastmaga...t-partnership-met-tunein/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_
corporalnl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:43:
Gok omdat ze een partnership aangegaan zijn, dat talpa meer eisen stelt.

https://www.broadcastmaga...t-partnership-met-tunein/
Deze zag ik ook maar de opmerking in het bericht: over de hele wereld te verbinden is het tegenovergestelde van geoblocking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ervaar dit probleem ook (ik woon in het buitenland). Via VPN werkt het (vanzelfsprekend) prima.
Pagina: 1