Schade aan stucwerk na heiwerkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-09 21:09
Beste mensen,

Afgelopen januari heeft onze nieuwe buurman zijn project gestart en zijn er flinke diameters palen de grond in gegaan. Je raadt het al, als gevolg heb ik nu 26 scheuren in plafond en wanden.

Het gaan om scheuren die gewoon opvallen. Ik heb 4 scheuren in het plafond en 22 aan m'n wanden, welke zich bijna allemaal bevinden rondom kozijnen. Ergste schade bevind zich op de laatste etage, daar voelde de trillingen ook het heftigst.

Nu heb ik de buurman erop aangesproken en hij heeft netjes de gegevens van zijn aannemer toegestuurd. Lang verhaal kort, verzekering vind de schade te gering om iets uit te keren. Scheuren open krassen en vullen met flexibele pasta en sauzen die hap. Dat is hun advies

Mijn wanden en plafond zijn allemaal gespoten, en naar mijn weten kan je niet selectief iets gaan repareren i.v.m. kleurverschil.

Maar het volgende:
  • Er is geen trillingsmeting gedaan, dus geen rapport
  • Ze hebben vooraf onze woningen niet na gelopen en de boel gedocumenteerd.
Ik ben van plan om in bezwaar te gaan, want uit de toegestuurde brief zijn er vooral aannames gedaan, zo denken ze dat het stucwerk dun is en denken ze dat de kozijnen niet goed zijn geplaatst.

Iemand enig advies? Heb ik een poot om op te staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je een idee wat de schade is qua kosten ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

ianal, maar is de verzekering van de aannemer voor jou een partij? Volgens mij moet je bij de buurman zijn.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:18
De aannemer is de fout ingegaan door niet in de buurt alle woningen van binnen te documenteren/fotograferen. ( niet verplicht maar wel groot advies )

Interessante informatie

Klik

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 13-04-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Betreft het nieuwbouw (gezien je posthistorie)?

Bij nieuwbouw is algemeen bekend dat je eigenlijk nog niet alles dicht moet stuccen (want dat breekt toch door de werking) en vooral niet moet stuccen als er nog geheid moet worden in de nabijheid.

Als bovenstaande het geval is is de verzekering van de buurman eigenlijk ook geen partij, dan gooit die verzekering het (rechtsgeldig) op bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
@pagani Normaal gesproken bij nieuwbouw wordt er binnen de woning juist gekeken omdat er veel gebouwd wordt. Dat geadviseerd wordt om niet te stuccen ivm werking van de woningen heeft hier niks mee te maken.

Als er 2 jaar later niks aan de hand is, en een buurman gaat laten heien er schade ontstaat dan is het toch aan de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je toevallig geen recente foto's van je huis aan de binnenkant waar de muren te zien zijn zonder schade? Het wordt al snel woord tegen woord omdat er geen voor-opname gebeurd is, maar als je toevallig een foto van je kat hebt met een muur zonder scheuren op de achtergrond dan wordt het toch een ander verhaal zou ik denken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DeepM schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:31:
Nu heb ik de buurman erop aangesproken en hij heeft netjes de gegevens van zijn aannemer toegestuurd. Lang verhaal kort, verzekering vind de schade te gering om iets uit te keren. Scheuren open krassen en vullen met flexibele pasta en sauzen die hap. Dat is hun advies
Dan stuur je hen de offerte van een vakman die dat komt doen voor jou. Lijkt mij geen geringe schade te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
corporalnl schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:48:
@pagani Normaal gesproken bij nieuwbouw wordt er binnen de woning juist gekeken omdat er veel gebouwd wordt. Dat geadviseerd wordt om niet te stuccen ivm werking van de woningen heeft hier niks mee te maken.

Als er 2 jaar later niks aan de hand is, en een buurman gaat laten heien er schade ontstaat dan is het toch aan de aannemer.
"Eigen" ervaring (enkele buren in onze vorige nieuwbouwwijk): Na bijna een jaar werd de volgende fase op zo'n 20-80 meter afstand van de voorgaande fase geheid, letterlijk álle naden sprongen open en met name het gestucte plafond ging netjes op alle ribbels open en lag op de vloer. De verzekering van de tegenpartij (en de aannemer) hoefden niets te vergoeden. Er stond dan ook in de documentatie (ik meen het TO) vermeld dat met stucwerk gewacht moest worden tot 2-3 jaar ná oplevering om in aanmerking te komen voor garantie of aansprakelijkheid jegens wederpartijen.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 13-04-2022 11:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:25
Dat verzekeraar het afdoet als niet uitkeringswaardig wil natuurlijk niet zeggen dat de aannemer daarmee niet aansprakelijk is. Jij laat herstelwerkzaamheden beramen en stuurt de offerte/factuur naar de aannemer. Mag die het met zijn verzekeraar uitvechten.

Overigens begrijp ik dat aannemer al aansprakelijk is omdat hij geen vooronderzoek heeft laten uitvoeren (=onrechtmatig handelen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:36
pagani schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:02:
[...]

"Eigen" ervaring (enkele buren in onze vorige nieuwbouwwijk): Na bijna een jaar werd de volgende fase op zo'n 20-80 meter afstand van de voorgaande fase geheid, letterlijk álle naden sprongen open en met name het gestucte plafond ging netjes op alle ribbels open en lag op de vloer. De verzekering van de tegenpartij (en de aannemer) hoefden niets te vergoeden. Er stond dan ook in de documentatie (ik meen het TO) vermeld dat met stucwerk gewacht moest worden tot 2-3 jaar ná oplevering om in aanmerking te komen voor garantie of aansprakelijkheid jegens wederpartijen.
Pfff, dat ze daarmee weg komen.

Na opleveringen 2 tot 3 jaar wachten met stucwerk is toch geen reëele eis? Daar mag wel wat jurisprudentie over komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44
Mavamaarten schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:53:
Heb je toevallig geen recente foto's van je huis aan de binnenkant waar de muren te zien zijn zonder schade? Het wordt al snel woord tegen woord omdat er geen voor-opname gebeurd is, maar als je toevallig een foto van je kat hebt met een muur zonder scheuren op de achtergrond dan wordt het toch een ander verhaal zou ik denken.
Dat is toch niet relevant? De aannemer had een nulmeting moeten doen, dat hebben ze nagelaten.

Voor de TS is het denk ik goed om even in gesprek te blijven met de juiste partijen.
In dit geval moet je (volgens mij) bij je buurman zijn, die zal dan zelf met de aannemer in de weer gaan (die mogelijk weer met een verzekeraar op de proppen komt).
TS heeft dus niets met de verzekeraar van de aannemer te schaften, dat is allemaal hun pakkie an.

Ik zou een rapport laten maken van de scheuren (waarin duidelijk staat dat dit allemaal door de heiwerkzaamheden komt), daarbij een offerte voor de reparatie kosten op laten stellen (incl. kosten voor afdekken / verwijderen meubels, etc). Dit dien je in bij de buurman met de mededeling dat je graag dit vergoed ziet worden of dat de buurman met een tegen voorstel komt.

Uiteraard kan dit gewoon heel vriendelijk en netjes blijven, hoeft allemaal geen zware kost te worden. De informele tip van TS aan de buurman kan dan zijn dat hij de aannemer vraagt om het te herstellen (met duidelijke afspraken hoe en met welke kwaliteit), dat zal meestal goedkoper zijn dan een 3e partij in schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De specifieke situatie ken ik niet, maar zelfs als er geschilderd moet worden is dat gewoon verzekeringswerk. Verzekering van de buurman, de aannemer, of het project moet gewoon een stucadoor en schilderploeg langssturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
Gertjuhjan schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:34:
ianal, maar is de verzekering van de aannemer voor jou een partij? Volgens mij moet je bij de buurman zijn.
De aannemer heeft zijn verzekering ingeschakeld. Zij hebben een verzekering voor dit soort gevallen
DukeBox schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:34:
Heb je een idee wat de schade is qua kosten ?
Kosten heb ik nog geen idee. Als ik alleen mijn plafond van mn woonkamer moet laten herstellen, dat is 1 scheur maar mn plafond is 89m² in oppervlakte. Even als op de laatste etage 60m².

Enkel spuitwerk heb ik 12 euro per m² betaald. Lijkt me geen goedkope kosten om de boel weer te herstellen.
pagani schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:42:
Betreft het nieuwbouw (gezien je posthistorie)?

Bij nieuwbouw is algemeen bekend dat je eigenlijk nog niet alles dicht moet stuccen (want dat breekt toch door de werking) en vooral niet moet stuccen als er nog geheid moet worden in de nabijheid.

Als bovenstaande het geval is is de verzekering van de buurman eigenlijk ook geen partij, dan gooit die verzekering het (rechtsgeldig) op bovenstaande.
Betreft een nieuwbouw waar wij al 2 jaar wonen. Moet wel zeggen dat het droogbouw is, onze constructie is voornamelijk hout en staal (zeecontainers).
Mavamaarten schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:53:
Nee ik heb geen recente foto's gemaakt van muren en wanden binnen m'n huis.
[...]

20 - 80 meter is wel een flinke afstand. Bij mij was dit slechts 7 ~ 16 meter.
Oon schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:25:
De specifieke situatie ken ik niet, maar zelfs als er geschilderd moet worden is dat gewoon verzekeringswerk. Verzekering van de buurman, de aannemer, of het project moet gewoon een stucadoor en schilderploeg langssturen.
Ik ga eens opzoek naar een stucadoor en schilder om een offerte op te laten stellen op korte termijn.

Ik heb maar 2 weken om te reageren, en ga vandaag dan mijn bezwaar opsturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
Smobbo schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:22:
[...]
Voor de TS is het denk ik goed om even in gesprek te blijven met de juiste partijen.
In dit geval moet je (volgens mij) bij je buurman zijn, die zal dan zelf met de aannemer in de weer gaan (die mogelijk weer met een verzekeraar op de proppen komt).
TS heeft dus niets met de verzekeraar van de aannemer te schaften, dat is allemaal hun pakkie an.
De buurman is opdrachtgever en de aannemer is uitvoerder, die heeft de schade veroorzaakt. Zoals ik het begrijp moet je dan de aannemer aansprakelijk stellen.
Maar dit kan je eigen verzekeraar ook doen. Ik zou het melden bij mijn verzekering, die het vervolgens gaat uitvechten met de verzekering van de aannemer. Dan krijg je ook geen gezeur met je buren en dat is wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:19:
[...]

Pfff, dat ze daarmee weg komen.

Na opleveringen 2 tot 3 jaar wachten met stucwerk is toch geen reëele eis? Daar mag wel wat jurisprudentie over komen.
Dat is een hele reële eis, als bij 80% van de huizen die direct gestuct worden het stucwerk binnen twee jaar schade krijgt door werking (ik vermoed eerder dat het 95%+ zal zijn) is het vrij logisch om daar géén aansprakelijkheid voor te aanvaarden. Hoe logisch is het dat als je stucwerk strak gaat toepassen op iets wat nog tot een centimeter of twee gaat bewegen over de gehele lengte door zetten dat stucwerk stuk gaat?

Idem geldt voor bijvoorbeeld trapbekleding van een nieuwe trap, daar wacht je ook minimaal een half jaar mee, anders kan het over twee jaar weer.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 13-04-2022 11:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Oftewel je koopt een huis, maar kunt er de eerstkomende 3 jaar niet in wonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
pagani schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:43:
[...]
Dat is een hele reële eis, als bij 80% van de huizen die direct gestuct worden het stucwerk binnen twee jaar schade krijgt door werking
Nogmaals, heb je een bron of jurispedentie ipv alleen 'eigen ervaring"?

Ik had geen schade, tegenpartij doet "iets" en nu heb ik wel schade. Of ik nu wel of niet schade van verwachten over x jaar doet niet ter zake.
Verder zijn gewone krimpscheuren waarschijnlijk stukken minder en minder ernstig dan schade door b.v. heien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
vassago schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:01:
[...]

Nogmaals, heb je een bron of jurispedentie ipv alleen 'eigen ervaring"?

Ik had geen schade, tegenpartij doet "iets" en nu heb ik wel schade. Of ik nu wel of niet schade van verwachten over x jaar doet niet ter zake.
Verder zijn gewone krimpscheuren waarschijnlijk stukken minder en minder ernstig dan schade door b.v. heien.
Vandaar dat de meeste goede stucadoors weigeren om een plafond van een nieuwbouwwoning te stuccen... Ervaring van veel (niet één) buren en netwerk van mensen met nieuwbouw, véél samenwerken met diverse stucadoors in >5 grote projecten.
servies schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:46:
[...]

Er zijn gelukkig nog legio andere opties naast alles strak stuccen. Het stond letterlijk in het Technisch Ontwerp en de overige verkoopdocumentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
@pagani fijn dat je hier een stelling neerplempt en hem vervolgens weigert te onderbouwen.
Alles wat jij noemt zijn of drogredenen of nergens op gestoeld.

"De meeste goede stucadoors weigeren", so what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Is het sowieso niet wat vreemd om op een afstand van <20 m te gaan heien? Hier aan de overkant is een blok woningen gebouwd 2 jaar na het onze en daar zijn de palen geboord ipv geheid, juist om schade te voorkomen. (Overigens zijn daar bij een voorschouw wel foto’s gemaakt bij onze huizen (buiten en binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Controleer ook de SBR-grenzen. Hier heeft de aannemer volgens mij ook geen rekening mee gehouden.

Binnen 20 meter mag, maar dan is het zeer aangeraden om de trillingen te meten.

TS heeft zeker een punt, dat een verzekering niet vergoed is niet TS zijn probleem maar die van de aannemer. Handje contantje, tikkie of zelf een stucadoor/schilder regelen voor de reparatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
DeepM schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:32:
[...]

De aannemer heeft zijn verzekering ingeschakeld. Zij hebben een verzekering voor dit soort gevallen

[...]

Kosten heb ik nog geen idee. Als ik alleen mijn plafond van mn woonkamer moet laten herstellen, dat is 1 scheur maar mn plafond is 89m² in oppervlakte. Even als op de laatste etage 60m².

Enkel spuitwerk heb ik 12 euro per m² betaald. Lijkt me geen goedkope kosten om de boel weer te herstellen.

[...]

Ik ga eens opzoek naar een stucadoor en schilder om een offerte op te laten stellen op korte termijn.

Ik heb maar 2 weken om te reageren, en ga vandaag dan mijn bezwaar opsturen.
Als het in kleur gespoten is (dus geen spac met een witte tint bv.) dan gaan ze je écht niet volledig spuitwerk vergoeden. Als jij tegen het plafond of een wand aanstoot met iets ga je ook niet de schilder het hele plafond laten doen. Ik zie jou nu vooral ook een aanname doen dat ze hiervoor wel verantwoordelijk zijn.. maar dat is irreëel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Montaner schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:49:
[...]

Als het in kleur gespoten is (dus geen spac met een witte tint bv.) dan gaan ze je écht niet volledig spuitwerk vergoeden. Als jij tegen het plafond of een wand aanstoot met iets ga je ook niet de schilder het hele plafond laten doen. Ik zie jou nu vooral ook een aanname doen dat ze hiervoor wel verantwoordelijk zijn.. maar dat is irreëel.
Als er schade is moet dat hersteld worden tot de situatie voor de schade. Als dat alleen kan door alles opnieuw te schilderen/spuiten, moet dat vergoed worden. Dat je in het geval je de schade zelf veroorzaakt dat niet zou doen heeft daar niks mee te maken. Als ik een deuk in jouw auto maak en vind dat ik door zou rijden met die schade, accepteer jij dat dan ook als argument dat ik niets hoef te vergoeden?

Dingen kapot maken = betalen.

Hoe dat werkt met net opgeleverde huizen weet ik niet, maar hier in de omgeving is veel funderingsherstel uitgevoerd waarbij tevens veel schade is ontstaan. Alles is vergoed, ook sierplafonds die €15.000 aan schade hadden. Als ik de schade zelf had veroorzaakt had ik absoluut een goedkopere oplossing gezocht, maar daar ook zelf tijd in gestoken. Het is irreëel dat te verwachten van TS als iemand anders de schade veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dexs op 13-04-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:55
[...]

Het algemeen advies is om dus niet te stucen en ook geen gietvloer te nemen voor de eerste 3 jaar. Er is ook geen een stucadoor die hierop garantie zal geven.
Ook al scheurt het, het is een kwestie van opvullen met een toplaagje Ardex/Fix and finish met een sausje eroverheen zoals de verzekeraar suggereert. Maar goed, de TS is er zuur van dat dit komt door de werkzaamheden van de buurman..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Dexs schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:08:
[...]

Als er schade is moet dat hersteld worden tot de situatie voor de schade. Als dat alleen kan door alles opnieuw te schilderen/spuiten, moet dat vergoed worden. Dat je in het geval je de schade zelf veroorzaakt dat niet zou doen heeft daar niks mee te maken. Als ik een deuk in jouw auto maak en vind dat ik door zou rijden met die schade, accepteer jij dat dan ook als argument dat ik niets hoef te vergoeden?

Dingen kapot maken = betalen.
Precies. Daarmee zouden je deur uitdeuken en opnieuw spuiten. Hierdoor zal er kleurverschil ontstaan door verwering/tijd van de andere delen. Ze gaan alsnog niet jouw hele auto opnieuw spuiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dexs
Montaner schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:21:
[...]

Precies. Daarmee zouden je deur uitdeuken en opnieuw spuiten. Hierdoor zal er kleurverschil ontstaan door verwering/tijd van de andere delen. Ze gaan alsnog niet jouw hele auto opnieuw spuiten.
Daardoor spuiten ze de omliggende panelen ook voor een deel mee dat ook netjes wordt vergoed. Vervolgens zie je geen enkel kleurverschil. Ik spreek uit ervaring.
Als het op zo'n manier kan, is dat prima. Wat ik zeg is dat het hersteld moet worden naar de situatie voor de schade, dus dat je geen kleurverschil ziet. Als alles opnieuw schilderen de enige optie is, moet dat betaald worden. Een vakman moet dat beoordelen, niet jij, ik of een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Dexs schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:24:
[...]

Daardoor spuiten ze de omliggende panelen ook voor een deel mee dat ook netjes wordt vergoed. Vervolgens zie je geen enkel kleurverschil. Ik spreek uit ervaring.
Als het op zo'n manier kan, is dat prima. Wat ik zeg is dat het hersteld moet worden naar de situatie voor de schade, dus dat je geen kleurverschil ziet. Als alles opnieuw schilderen de enige optie is, moet dat betaald worden. Een vakman moet dat beoordelen, niet jij of ik.
dus dat het kleurverschil op het oog verbloemd wordt... FTFY. Ik reageerde op het deel dat de TS nogal focust op 'alles moet opnieuw gedaan worden', terwijl we het er dus over eens zijn dat dat een weinig reële optie zal zijn. En als een vakman anders beoordeeld dan zij het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:55
[...]

Kleurverschil ontstaat volgens mij niet zo snel op je muur.

Je auto is een ander verhaal aangezien die UV licht van de zon en slijtage te verduren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

inhico

pw

[...]

ze gaan wél je auto overspuiten als dat nodig is. Ze doen dat niet omdat dat meestal niet nodig is. Eigen ervaring (n=5) met bumper. Om kleurverschil te voorkomen/onzichtbaar te maken is veel meer gespoten dan alleen bumper.

Zo ook hier: het moet worden hersteld tot de situatie van vóór de schade. En dat betekent ook dat er geen kleurverschillen door de reparatie mogen overblijven.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
com2,1ghz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:29:
[...]

Kleurverschil ontstaat volgens mij niet zo snel op je muur.

Je auto is een ander verhaal aangezien die UV licht van de zon en slijtage te verduren krijgt.
Je hebt al te maken met kleine kleurverschillen in verf door hele kleine mengverschillen tussen batches, daar ontkom je niet aan.
Daarnaast heb je ook slijtage aan je muur doordat er vuil opkomt, allicht wordt er gerookt binnen en ook uvlicht zorgt dat kleuren in huis vervagen.
Daarnaast heeft de kwaliteit van de gebruikte verf ook grote invloed op het slijtageproces van de verf.

Door de hoeveelheid lumen (licht) in huis zal je de verschillen minder snel zien dan buiten, maar ze zijn er wel degelijk. Daarom moet je een vakman laten beoordelen of je het verschil gaat zien of niet. Allicht een deel op proef verven? Ik heb er ook niet voldoende verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23
Montaner schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:49:
[...]

uitgaande van deze redenatie zou een schade herstel bij jou auto, als ik er van voor naar achter met een sleutel een mooie lijn door je lak trek, alleen de lijndikte zou schuren en spuiten.

dat is volgens mijn roepen om kleur verschillen.

ik zie het zelfs in mijn woning in het mooie Groningse landschap, elke aardbeving is het weer alles controleren op barsten en scheuren en waar mogelijk zelf herstellen. Echter je blijf het zien door kleur verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
[...]

Niet voor niets de gevleugelde uitspraak bij nieuwbouwwoningen
1e jaar aan je ergste vijand (ivm mogelijke gebreken)
2e jaar aan je beste vriend (ivm herstel ontstane krimpscheuren)
3e jaar pas zelf gaan woningen (dan is de werking er goeddeels wel uit).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
vassago schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:27:
@pagani fijn dat je hier een stelling neerplempt en hem vervolgens weigert te onderbouwen.
Alles wat jij noemt zijn of drogredenen of nergens op gestoeld.

"De meeste goede stucadoors weigeren", so what?
Zoals hierboven door wat forumgenoten al aangegeven is dit simpelweg bekend in de nieuwbouw en heb ik afgezien van beun de haas nog nooit een stucadoor gehad die het met garantie aandurfde. Dat soort signalen negeren is pas drogredeneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
pagani schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:15:
[...]

Zoals hierboven door wat forumgenoten al aangegeven is dit simpelweg bekend in de nieuwbouw en heb ik afgezien van beun de haas nog nooit een stucadoor gehad die het met garantie aandurfde. Dat soort signalen negeren is pas drogredeneren.
Het gaat alleen niet om garantie op het uitgevoerde stucwerk 8)7

Kom nou eens met onderbouwing dat schade door 3den niet vergoed wordt omdat in een nieuwbouwhuis woont.
En wanneer wordt het dan wel vergoed? Na 2 jaar? 3 jaar? 4?
madbwr schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:20:
[...]
uitgaande van deze redenatie zou een schade herstel bij jou auto, als ik er van voor naar achter met een sleutel een mooie lijn door je lak trek, alleen de lijndikte zou schuren en spuiten.
Nee, er wordt niets gerepareerd, die schade kan je in de komende jaren ook verwachten volgens een poster hierboven.

[ Voor 26% gewijzigd door vassago op 13-04-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
De meeste stukadoors weigeren helemaal niks hoor. Ze zullen je er wel op wijzen dat het waarschijnlijk nog scheurt.

Bij scherstel wordt alleen de muur met schade aangepakt. Heb je schade aan een badkamer muur en moeten er tegels vervangen worden die je niet hebt liggen? Dan krijg je 2 soorten tegels in je badkamer en gaat de verzekering ook niet alles opnieuw regelen.

En dan tot slot: wie beweert moet bewijzen. Hoe denk je aan te gaan tonen dat dit door de werkzaamheden komt? Als je dat niet kan dan wijzen ze de claim uiteraard gewoon af. Zo gaat dat in de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Balen TS!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Olympialooping schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:08:
De meeste stukadoors weigeren helemaal niks hoor. Ze zullen je er wel op wijzen dat het waarschijnlijk nog scheurt.

Bij scherstel wordt alleen de muur met schade aangepakt. Heb je schade aan een badkamer muur en moeten er tegels vervangen worden die je niet hebt liggen? Dan krijg je 2 soorten tegels in je badkamer en gaat de verzekering ook niet alles opnieuw regelen.

En dan tot slot: wie beweert moet bewijzen. Hoe denk je aan te gaan tonen dat dit door de werkzaamheden komt? Als je dat niet kan dan wijzen ze de claim uiteraard gewoon af. Zo gaat dat in de bouw.
Als een aannemer op minder dan 20 meter van je huis gaat heien en geen voorschouw doet, handelt hij onrechtmatig en is dus aansprakelijk. Als gedupeerde hoef je dan niet te bewijzen dat die schade nieuw is, de aannemer moet aantonen dat de schade er al zat. Dat kan hij niet zonder voorschouw. En dus is het aannemelijk dat de schade is ontstaan door de heiwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Toke_gt schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:15:
[...]

Als een aannemer op minder dan 20 meter van je huis gaat heien en geen voorschouw doet, handelt hij onrechtmatig en is dus aansprakelijk. Als gedupeerde hoef je dan niet te bewijzen dat die schade nieuw is, de aannemer moet aantonen dat de schade er al zat. Dat kan hij niet zonder voorschouw. En dus is het aannemelijk dat de schade is ontstaan door de heiwerkzaamheden.
Is dat hoe jij denkt dat het zit of is dat ook ergens vastgelegd? Scheuren in stucwerk komen in nieuwbouw vaak voor en dat zou ook een prima verklaring kunnen zijn. Dat gaan ze ook in hun verweer meenemen. En dan zal je toch aardig aan de bak moeten en een proces moeten starten.

Ben ook wel benieuwd naar foto's. Ik krijg wel eens soortgelijke meldingen en dan blijken er vervolgens maar een paar minimale haarscheurtjes in te zitten. Wat de een acceptabel vindt kan voor de ander een doorn in het oog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
[...]

Zelfde project / aannemer? Dan kan ik me dit wel voorstellen, want die weet vooraf dat er in fases geheid gaat worden.

Op zich wel interessant of dit bij topicstarter ook zo is en ergens zo'n juridsch bindende clausule heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Olympialooping schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:21:
[...]

Is dat hoe jij denkt dat het zit of is dat ook ergens vastgelegd? Scheuren in stucwerk komen in nieuwbouw vaak voor en dat zou ook een prima verklaring kunnen zijn. Dat gaan ze ook in hun verweer meenemen. En dan zal je toch aardig aan de bak moeten en een proces moeten starten.

Ben ook wel benieuwd naar foto's. Ik krijg wel eens soortgelijke meldingen en dan blijken er vervolgens maar een paar minimale haarscheurtjes in te zitten. Wat de een acceptabel vindt kan voor de ander een doorn in het oog zijn.
Zou wel krom zijn. Iemand anders heeft geheid en jij als huiseigenaar moet bewijzen dat de scheuren door het heien zijn gekomen. Dat lukt alleen als er een voorschouw is gedaan. Wie zou die voorschouw dan moeten doen? Lijkt me niet dat de potentieel gedupeerde die kosten moet maken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Olympialooping schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:21:
[...]

https://bouwrecht-advocaat.nl/schade-door-heien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
Joris748 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:28:
[...]

Zou wel krom zijn. Iemand anders heeft geheid en jij als huiseigenaar moet bewijzen dat de scheuren door het heien zijn gekomen. Dat lukt alleen als er een voorschouw is gedaan. Wie zou die voorschouw dan moeten doen? Lijkt me niet dat de potentieel gedupeerde die kosten moet maken.
Jazeker, maar er is wel vaker wat krom. Maar zie ook
https://bouwrecht-advocaat.nl/schade-door-heien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Enige wat je als particulier kan doen is op voorhand de opdrachtgever aansprakelijk stellen voor eventuele schade en een onafhankelijke nulmeting eisen?

Moet je maar net weten wat je rechten en plichten zijn. Inderdaad krom. Die juristen weten elkaar wel aan het werk te houden.

Neem wel aan dat alle kosten voor opdrachtgever zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 13-04-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
en zijn er flinke diameters palen de grond in gegaan
Wist je wanneer ze daarmee zouden beginnen? Werd dat aangekondigd of werd je er door overvallen?
verzekering vind de schade te gering om iets uit te keren. Scheuren open krassen en vullen met flexibele pasta en sauzen die hap. Dat is hun advies
Ja, dat is natuurlijk een advies in de categorie 'wij van WC eend adviseren WC eend'. Je hebt een onafhankelijk schade-advies nodig lijkt mij. De kosten daarvan zijn vermoedelijk te verhalen op de aannemer, maar hou er ook rekening mee dat je dat niet lukt (en dus meer kosten hebt). Let ook op dat je aannemer aansprakelijk hebt gesteld, dus je aanspreekpunt is de aannemer en niet de verzekeraar van de aannemer.

Jouw uitgangspunt moet zijn dat de situatie weer in redelijkheid wordt hersteld. Je moet door de schade dus niet slechter af zijn, maar je mag van compensatie in principe ook niet beter worden dan je was.
Dat zou kunnen en hangt er waarschijnlijk ook vanaf of er een norm is in de bouwwereld of de aannemer schade kon verwachten (en dus zelf een nulmeting had moeten doen). Soms verschuift daardoor de bewijslastverdeling van art. 150 Rv naar de veroorzaker als dat niet uit de wet volgt. Zie bijvoorbeeld:

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBNHO:2021:7409

Maar elke situatie is anders, dus dit voorbeeld is geen garantie voor succes voor de helderheid. En uiteraard is het onmogelijk om op een forum zoals dit alle relevante feiten te overzien.

Je kunt ook overwegen om advies in te winnen bij het Juridisch Loket bijvoorbeeld of als je een rechtsbijstandsverzekering hebt lopen bij je rechtsbijstandsverzekeraar, maar achteraf verzekeren gaat niet. Sommige verzekeraars bieden ook advies 'on demand' tegen eenmalige kosten.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022

Mijn wanden en plafond zijn allemaal gespoten, en naar mijn weten kan je niet selectief iets gaan repareren i.v.m. kleurverschil.
Lullig gezegd, wie of wat ben jij? Dat het naar jouw weten wel of niet gerepareerd kan worden is enkel relevant als je een expert bent.

Realistisch gezien moet je wel een giga-scheur hebben wil het echt noodzakelijk zijn om de volle 60 m2 te moeten overschilderen. Bijna altijd is het wel onzichtbaar te maken door een kleinere oppervlakte te laten schilderen.

Zie ook de gegeven auto-voorbeelden. Als ze enkel een deur of een bumper overspuiten dan heb je bijna gegarandeerd kleurverschil, maar het is tegelijkertijd bijna nooit noodzakelijk om daadwerkelijk de hele auto opnieuw te spuiten.
Men spuit gewoon om het gebied heen met steeds minder verf zodat je geen keiharde overgang hebt, maar puur een heel geleidelijke overgang over een groot gebied die praktisch onzichtbaar is.

Ik zou zeggen haal er eerst een schade-expert bij en zeg tegen hem dat het om het herstellen van de schade gaat (en niet het hele plafond overspuiten) en laat hem dit documenteren, laat de documentatie dan even checken door de persoon die het werk moet uitvoeren (je hebt er weinig aan als de persoon het niet zegt te kunnen doen zoals de schade-expert zegt dat het moet) en stap dan naar de aannemer toe, dan heb je een onderbouwing van de schade waarmee de aannemer weer naar zijn verzekering kan gaan.

Trillingsmetingen en documentatie vooraf is allemaal leuk voor de rechter en maakt je case daar een stuk sterker, alleen het is geen verplichting. En feitelijk wil je waarschijnlijk simpelweg de rechter vermijden als dat kan omdat dat gewoon een lang (en mogelijk duur) traject is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeepM
Iedereen bedankt voor alle advies en verheldering. In dit geval heb ik de aannemer ook aansprakelijk gesteld.

Zal vandaag eerst mijn bezwaar indienen en een vakman zoeken om de kosten te beramen. Ik zal verder ook mijn rechtsbijstandverzekering bellen om eens te kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik zal eventuele updates hier plaatsen. Ben benieuwd wat eruit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
DeepM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:25:
Iedereen bedankt voor alle advies en verheldering. In dit geval heb ik de aannemer ook aansprakelijk gesteld.

Zal vandaag eerst mijn bezwaar indienen en een vakman zoeken om de kosten te beramen. Ik zal verder ook mijn rechtsbijstandverzekering bellen om eens te kijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik zal eventuele updates hier plaatsen. Ben benieuwd wat eruit komt.
Goed zo. Doe het wel in de juiste volgorde. Eerst rechtsbijstand bellen, daarna bezwaar indienen. RB is er om jou te helpen.

Succes met de afwikkeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Afgelopen januari heeft onze nieuwe buurman zijn project gestart en zijn er flinke diameters palen de grond in gegaan. Je raadt het al, als gevolg heb ik nu 26 scheuren in plafond en wanden.

Het gaan om scheuren die gewoon opvallen. Ik heb 4 scheuren in het plafond en 22 aan m'n wanden, welke zich bijna allemaal bevinden rondom kozijnen. Ergste schade bevind zich op de laatste etage, daar voelde de trillingen ook het heftigst.

Maar het volgende:
  • Er is geen trillingsmeting gedaan, dus geen rapport
  • Ze hebben vooraf onze woningen niet na gelopen en de boel gedocumenteerd.
Ik ben van plan om in bezwaar te gaan, want uit de toegestuurde brief zijn er vooral aannames gedaan, zo denken ze dat het stucwerk dun is en denken ze dat de kozijnen niet goed zijn geplaatst.

Jij hebt niets met de verzekering van de aannemer te maken. Buurman is als opdrachtgever niet aansprakelijk., als hij het werk door een aannemer heeft laten doen. (Als hij zelf aan het klussen is geweest, is hij wel aansprakelijk) Verder vervelend voor de aannemer, want als zijn verzekering niet wil betalen dan zal hij het zelf moeten betalen.

Ik zou - voor je de aannemer formeel aansprakelijk stelt voor de schade - even met de buurman overleggen, zodat hij voor het juridisch spelletje begint nog even om tafel kan met zijn aannemer. De schade is aanzienlijk, want als je scheuren gaat openkrabben en vullen met flexibele vuller, zal er daarna geschilderd moeten worden. En dan moet het hele oppervlak geschilderd worden, want je krijgt dat nooit goed met een plaatselijk likje verf. Je schade is hoog genoeg voor je rechtsbijstandverzekering. Gewoon een offerte laten maken door een schilder voor het herstel van het stucwerk en het schilderwerk. Dan kan je rechtsbijstandverzekering het verder oppakken. Maar blijf vooral in overleg met je buurman. Hij kan van de "andere kant" de druk op de aannemer opvoeren. Hij is natuurlijk niet blij, dat zijn aannemer schade heeft veroorzaakt bij zijn buren en dat hij nu via zijn verzekering zijn verantwoordelijkheid probeert te ontlopen.

Mocht je rechtsbijstandverzekering de zaak afkopen bij jou, dan zou je eventueel - als je dat leuk zou vinden - zelf nog de aannemer kunnen laten dagvaarden voor een civiele procedure. De uitkering van jouw rechtsbijstandsverzekering is namelijk een afkoopsom en niet een schadevergoeding. Ze kopen hun plicht om jou juridisch te ondersteunen af en jij hebt dan nog steeds een vordering op de aannemer.

Je kunt proberen bezwaar te maken bij de verzekering van de aannemer, maar daar gaat echt niets uitkomen waarschijnlijk. Verzekeraar gokt erop dat jij toch geen verdere stappen onderneemt en probeert zo gewoon onder een eventuele vergoeding van de schade uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:49
Qua kosten zou je kunnen nemen wat ze bij de aardbevingsschade in Groningen doen.

Scheur in muur met stucwerk betekend:
- scheur uitfrezen
- vullen met epoxy
- hele muuroppervlak opnieuw stucen
- hele muuroppervlak opnieuw verven
- inclusief alle materialen, stucloper etc
- +20% om geen gezeur te hebben

Indien gewenst kan ik wel even terugzoeken wat dat was voor een muur van een bepaalde grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Sterkte TS, ik had iets soortgelijks alleen ik had bij voorhand al een mail gestuurd met dat door de werkzaamheden schade kan ontstaan en het verzoek dat ze een nulmeting zouden doen. Wilden ze niet, was niet nodig zei men -> schade aan stucwerk ontstaan -> verzekering -> uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Je hebt volgens mij gewoon recht op schadevergoeding. Je kan dit claimen bij de aannemer van de buurman.

Er ontstaat pas een plicht tot schadevergoeding als aan deze vijf voorwaarden is voldaan:

een onrechtmatige gedraging (doen of nalaten);
toerekenbaarheid van de daad aan de dader;
schade;
causaal verband tussen de daad en de schade;
relativiteit.

Volgens mij voldoet jouw schade aan de vereisten en heb je recht op een schadeloosstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogarts
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:58:
[...]
De schade is aanzienlijk, want als je scheuren gaat openkrabben en vullen met flexibele vuller, zal er daarna geschilderd moeten worden. En dan moet het hele oppervlak geschilderd worden, want je krijgt dat nooit goed met een plaatselijk likje verf.
In 9/10 van de gevallen is het niet nodig om het hele oppervlak te schilderen.
Mocht je rechtsbijstandverzekering de zaak afkopen bij jou, dan zou je eventueel - als je dat leuk zou vinden - zelf nog de aannemer kunnen laten dagvaarden voor een civiele procedure. De uitkering van jouw rechtsbijstandsverzekering is namelijk een afkoopsom en niet een schadevergoeding. Ze kopen hun plicht om jou juridisch te ondersteunen af en jij hebt dan nog steeds een vordering op de aannemer.
Let hierbij goed op wat er exact op papier staat, er kan staan wat Bazzo zegt, maar het kan ook een een-tweetje zijn met de andere verzekering en dan staat er gewoon in dat je vordering op de aannemer vervalt bij aanvaarding van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogarts schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:48:
[...]

In 9/10 van de gevallen is het niet nodig om het hele oppervlak te schilderen.

[...]

Let hierbij goed op wat er exact op papier staat, er kan staan wat Bazzo zegt, maar het kan ook een een-tweetje zijn met de andere verzekering en dan staat er gewoon in dat je vordering op de aannemer vervalt bij aanvaarding van het geld.
TS heeft het over 26 scheuren in totaal. Als er meerdere scheuren in bijv een plafond zitten, dan is het waarschijnlijk handiger om gewoon het hele plafond te doen.

Als je RBV inderdaad zo'n kunstje flikt, dan accepteer je het geld en stap je direct over naar een andere verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:55:
[...]
RB is er om jou te helpen.
En een verzekeraar heeft soms nadeel als ze niet tijdig worden verwittigd, bijvoorbeeld als de correspondentie een onnodige fout in het nadeel van de rechtsbijstandsverzekering bevat. Het kan zelfs zijn dat de TS verplicht is om tijdig contact op te nemen op basis van de polisvoorwaarden.

Dus mee eens: eerst contact met de rechtsbijstandsverzekering om te vragen hoe verder. Als de verzekeraar het geen probleem vindt kan de TS waarschijnlijk ook het beste zelf blijven communiceren zonder de rechtsbijstandsverzekering te gaan noemen als dat niet nodig is, want kan ook in het nadeel werken (hakken in het zand etc.)

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepM
Kleine update:

Rechtsbijstand gesproken inmiddels hun advies:

- Bezwaar indienen
- Een expert zoeken die een rapport maakt
- Offerte aanvragen voor herstel van schade

Pas wanneer er een rapport beschikbaar is zullen zij het verder in behandeling nemen.

Wat ik zelf van plan ben:

- Bezwaar indienen en afwachten op nader bericht
- Afspraak maken met een vakman en offerte laten opstellen
- Indien negatief uitkomst van bezwaar, de schade indienen bij de aannemer zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
DeepM schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:59:
Kleine update:

Rechtsbijstand gesproken inmiddels hun advies:

- Bezwaar indienen
- Een expert zoeken die een rapport maakt
- Offerte aanvragen voor herstel van schade

Pas wanneer er een rapport beschikbaar is zullen zij het verder in behandeling nemen.

Wat ik zelf van plan ben:

- Bezwaar indienen en afwachten op nader bericht
- Afspraak maken met een vakman en offerte laten opstellen
- Indien negatief uitkomst van bezwaar, de schade indienen bij de aannemer zelf
Een beetje rechtsbijstand maakt dat bezwaar toch even voor je? Kunnen ze het direct juridisch dichttimmeren zodat het geen moddergooien wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepM
lonehitman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:32:
[...]

Een beetje rechtsbijstand maakt dat bezwaar toch even voor je? Kunnen ze het direct juridisch dichttimmeren zodat het geen moddergooien wordt.
Die tijd had ik helaas niet. Ik kan reageren tot volgende week dinsdag. Als ik binnen die tijd een expert moet zoeken om een rapport te laten opstellen, zijn we al een aantal weken verder. Dus zelf maar bezwaar ingediend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeepM
Update 2:

Offerte gehad van een vakman. € 5385,- excl. 9% BTW. Het gaat dus niet om kleine kosten.

Beste man heeft ook het huis doorlopen en gaf ook aan dat vaak stucwerk bij schroefpunten van de gipsplaat loslaten. En ja hoor, op meerdere punten plafond en wanden zijn er blaasjes ontstaan van los stucwerk. Op 1 smalle wand zelf 4 onder elkaar. Ik was te gefocust op scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
DeepM schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:44:
Update 2:

Offerte gehad van een vakman. € 5385,- excl. 9% BTW. Het gaat dus niet om kleine kosten.

Beste man heeft ook het huis doorlopen en gaf ook aan dat vaak stucwerk bij schroefpunten van de gipsplaat loslaten. En ja hoor, op meerdere punten plafond en wanden zijn er blaasjes ontstaan van los stucwerk. Op 1 smalle wand zelf 4 onder elkaar. Ik was te gefocust op scheuren.
Hoe is dit nog afgelopen?
Wij komen er nu achter dat we na heiwerkzaamheden na interne scheuren nu ook een grote scheur aan de buitengevel hebben..

De aannemer heeft geen voorschouw gedaan naar mijn weten.

[ Voor 15% gewijzigd door doobieters op 07-08-2024 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeepM
doobieters schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Hoe is dit nog afgelopen?
Wij komen er nu achter dat we na heiwerkzaamheden na interne scheuren nu ook een grote scheur aan de buitengevel hebben..

De aannemer heeft geen voorschouw gedaan naar mijn weten.
Uitgelopen tot niets. Er was een ‘onafhankelijke’ expert langs gekomen. Die zei dat het uitzet scheuren waren. Ik moest het maar uitkrabben en vullen met nieuwe pasta en opnieuw sauzen. Daar was ik uiteraard niet mee eens. Vervolgens VeH gebeld en rechtsbijstand. Die zei om zelf opzoek te gaan naar een onafhankelijke partij. Had ik gevonden. Maar de kosten om de metingen uit te voeren waren iets van 2100 ex BTW. En dan moest het nog blijken uit onderzoek dat het of het echt daardoor zou komen. Hoe ze zoiets bewijzen, geen idee. Ik heb het er maar bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
DeepM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Uitgelopen tot niets. Er was een ‘onafhankelijke’ expert langs gekomen. Die zei dat het uitzet scheuren waren. Ik moest het maar uitkrabben en vullen met nieuwe pasta en opnieuw sauzen. Daar was ik uiteraard niet mee eens. Vervolgens VeH gebeld en rechtsbijstand. Die zei om zelf opzoek te gaan naar een onafhankelijke partij. Had ik gevonden. Maar de kosten om de metingen uit te voeren waren iets van 2100 ex BTW. En dan moest het nog blijken uit onderzoek dat het of het echt daardoor zou komen. Hoe ze zoiets bewijzen, geen idee. Ik heb het er maar bij gelaten.
Helaas is in je recht staan wat anders dan je recht ook verkrijgen.. jammer dat het zo is afgelopen..

Ik heb er bij ons ook een hard hoofd in. Aan de overkant was er 1 vrijstaand perceel heel laat met de bouw. Dus doe moesten nog heipalen slaan toen de andere huizen er al stonden.. en zie hier het gevolg..
Pagina: 1