hallo mensen ik heb net een server gemaakt en 7 clienten maar nu wil ik ook backups gaan maken maar wat kan ik daar het best voor gebruiken. ik zat zelf te denken aan een zip drive van 250 mb. laat me weten of dit een goed iedee is of wat ik daar voor in de plaats moet gebruiken. alvast bedankt.
anders een HP tapestreamer, maar als je genoeg hebt aan een 250 Mb zip, kun je die idd nemen,
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Ligt eraan wat je wil gaan backuppen, wil je de complete configuratie backuppen kan je beter denken aan een cdbrander, tapestreamer of extra hd, gaat het maar om een paar kleine dingetjes zou je een zipdrive of cdbrander kunnen gebruiken.
het gaat om 1 gig dat kan ik toch beter doen op 4 schijfies
of is het dan toch verstandiger om een streamer te kopen en een tape van 1 gig.
of is het dan toch verstandiger om een streamer te kopen en een tape van 1 gig.
Ligt er aan wat je wil. Als je alleen de data wilt backuppen, en er telkens zelf bij wilt gaan zitten, neem dan een Jazz of zo..
Wil je dat alles automaties gebeurt en ook het OS goed ge-bakcupt wordt, neem dan een tapestreamer en een ged backuppakket.. De meeste OS-en leveren er al iets simpels bij, maar meer functionalitiet moet je zoeken in iets als ArcServe of backup exec of lookalikes.
Wil je dat alles automaties gebeurt en ook het OS goed ge-bakcupt wordt, neem dan een tapestreamer en een ged backuppakket.. De meeste OS-en leveren er al iets simpels bij, maar meer functionalitiet moet je zoeken in iets als ArcServe of backup exec of lookalikes.
Nothing is a problem once you've debugged the code
een kenis heeft een jaz drive dus die leen ik ff om te kijken of het werkt en anders neem ik een tapestreamer.
bedankt voor de brichten ik hoop het gaat werken.
bedankt voor de brichten ik hoop het gaat werken.
Verwijderd
2e hd is net zo bruikbaar, goedkope oplossing en de kans dat 2 hd's tegelijk crashen is zeer klein, at least zo groot als de kans dat een zipdrive verne*kt is...
als je gehele hd wilt backuppen zeg 5 gb, dan kun je makkelijk een 2e hd van 20 gig erin plaatsen en een scriptje maken dat als ie backupt, hij de vorige 2 backups bewaard en degeen daarvoor wist, zodat je altijd (als je elke nacht backupt), je de backup van de laatste 3 dagen hebt...
zoals ik al zei, goedkoop en simpel...
als je gehele hd wilt backuppen zeg 5 gb, dan kun je makkelijk een 2e hd van 20 gig erin plaatsen en een scriptje maken dat als ie backupt, hij de vorige 2 backups bewaard en degeen daarvoor wist, zodat je altijd (als je elke nacht backupt), je de backup van de laatste 3 dagen hebt...
zoals ik al zei, goedkoop en simpel...
Pagina: 1