Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 11:01
Tweakers, korte vraag.
Ik heb een server draaien thuis met een b550 moederbord je en een Ryzen 5 PRO 5650GE. Er zit geen dedicated GPU in.

Ik benader de computer via Remote terminal, er is geen beeldscherm op aangesloten.

Ik zit eraan te denken te upgraden naar een 5950 processor. Deze heeft echter geen integrated graphics. Zal de computer booten met deze CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 11:01
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Cyphax

Moderator LNX
Het hangt ogenschijnlijk van je moederbord af, niet zozeer van de CPU. Welk moederbord heb je? Misschien is het dan te vinden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:45
Het kan inderdaad soms wel voor zover ik weet, ik zou het echter niet aanraden, als er een keer iets niet werkt kan het enorm vervelend zijn wanneer je geen video output hebt. Ik zou er dan ook altijd een minimaal videokaartje ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-10 11:46
Ik sluit me aan bij de voorgaande posts: het kan werken, maar geen garanties.

Ik heb zelf een servertje op basis van een a320 bord met een R5 1500x, en dit werkte zonder gpu niet lekker: booten ging wel, maar via remote desktop of teamviewer had ik wel problemen met de schermresolutie op het moment dat ik op dat systeem inlogde.

Uiteindelijke "oplossing" was een goedkoop tweedehands gt420 kaartje er in zetten, zonder dat er daadwerkelijk een scherm op aangesloten zat. Kostte me een paar knaken, maar bespaarde me een hoop gedoe.

Ben benieuwd hoe jij dit oplost!

Edit: typefouten.

[ Voor 1% gewijzigd door Cpt.nIX op 24-04-2022 08:27 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ryzen Pro processoren zijn vziw alleen voor SI/OEM beschikbaar, dus het is nog maar de vraag of een andere processor, zeker een non-pro, er wel in gaat werken. Ik zie het namelijk nog wel gebeuren dat je OEM dit tegenhoud in het BIOS en niet zal starten als het de PRO features mist. Die staan namelijk vooral in het teken van (extra) security.

Wat draai je zoal om van een Ryzen 5 naar een Ryzen 9 te 'moeten' gaan? Welke performance mis je? Want de 5650 is nog steeds een erg snelle processor. En om nou allerlei problemen op de kop te halen voor alleen maar "omdat het kan" is het in dit geval denk ik niet waard.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1