Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29
Op dit moment heb ik 12 zonnepanelen van 245wp op schuin pannendak liggen. Samen met 10 panelen op plat dak aanbouw en garage kom ik jaarlijks een klein beetje tekort.

Binnenkort wordt een warmtepompboiler geïnstalleerd en voor volgend jaar staat een elektrische cq plug-in hybride auto op ons wensenlijstje

Ik wil mijn zonnepanelen op het schuin pannendak zuidzijde daarom vervangen door nieuwe 400wp panelen.

Bestaande panelen wil ik daarbij door installateur laten verplaatsen naar pannendak noordzijde. Levert wellicht niet zoveel op, maar vermoedelijk meer dan verkopen

Meeste partijen willen wel de bestaande zonnepanelen tegen meerprijs verwijderen, maar willen deze zonnepanelen niet opnieuw installeren op pannendak noordzijde. Dat maakt vergelijken van de offertes lastig.

Graag hoor ik jullie advies tav de offertes
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jhNPI89zRdhOlkcEe71VkrI9EE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIFd1EeGru2L1xlgVgkC3zdH.jpg?f=fotoalbum_medium
Beschikbare (dak)ruimte
Het pannendak is ongeveer 9800 mm lang en 3400 mm hoog. In principe kunnen er 12 nieuwe panelen op het dak, mits de panelen niet te breed zijn, max 1050mm. Ik denk daarbij met name aan Jinko Solar n type panelen
Schaduw
Huis van de buren zorgt in combinatie met laagstaande zon in het voor- en najaar voor schaduw. Daarom is het advies om in ieder geval voor de onderste 7 panelen optimizers te gebruiken.
Jaarverbruik
Op dit moment 5000 kWh, gaat omhoog
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 x 25 A
Budget en doel
Geen maximaal budget gesteld, beste prijs icm ontzorgen
Wie gaat het project uitvoeren
Installateur
Bijhouden van data
Ik heb op dit moment al twee solaredge omvormers die aan een account gekoppeld zijn.

Pre voor solaredge om daarmee ook derde installatie in een app inzichtelijk te maken. Maar geen harde eis
Reeds verkregen offertes
Partij 1:

12 Jinko 405Wp Full Black (JKM405N-6RL3-B)
1 Solar Edge 4000H HD-Wave (1-fase)
12 SE S-440 optimizer
12 Clickfit Pannendak
1 Inclusief verplaatsen 12 aanwezige panelen

€7950

Partij 2:

12 Jinko Mono Silver Frame Tiger JKM405M-54HL4-V
1 SolarEdge HD-Wave 5000H
12 SolarEdge Power Optimizer S440
1 Van der Valk montagesysteem
1 Montage voor 12 panelen
1 Demonteren bestaande installatie 12 zonnepanelen