Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe game/stream pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daff007
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal voornamelijk dienen voor gamen en streamen. Ik heb twee schermen dit zijnde een 4k scherm en eentje van 2560x1440.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hangt er vanaf of ik de grafische kaart even uitstel maar laat ons zeggen 2500. Hobby's kosten nu eenmaal wat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voornamelijk de grafische kaart zou ik misschien nog even kunnen uitstellen en gewoon mijn 1070 transplanteren. Mijn grootste probleem voor games zoals football manager, crusader kings, etc is namelijk de processor (nog een 4670k).

Uiteraard zou een 3080 beter zijn voor mijn 4k scherm maar het is wat het is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve dan mogelijks de gpu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
An sich niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zou bij voorkeur klaar zijn voor een gpu upgrade binnen 3 a 4 jaar want naar mijn ervaring kan de cpu meestal een generatie skippen. In dat opzicht ben ik ook niet zeker of de voeding de juiste is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik toch deze nodig heb en deze dan binnen 3 a 4 jaar mee ga moeten upgraden met de gpu dan is het maar zo.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback over de prijs/kwaliteit van deze build en de samenhang van de onderdelen. Geen idee bijv. of die ram niet te hoog zou zijn voor de cpu koeler....

Indien er een ander moederbord voorgesteld zou worden ik heb achteraan redelijk wat usb poorten nodig. Er hangt een dockingstation aan, webcam, twee voor het keyboard, een hoofdtelefoon, een aparte microfoon, mijn smartwatch oplader, etc. Iets met 6 usb's is dus echt te weinig want er komt altijd maar bij.

Qua kast weet ik dat het goedkoper kan maar ik heb nu een haf 932 en dit lijkt mij een waardige opvolger. Ik heb ook liefst wat ruimte op overschot en het werkt wat gemakkelijker.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenMSI MAG X570S Torpedo MAX€ 199,99€ 199,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR€ 1.059,-€ 1.059,-
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid€ 184,90€ 184,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 169,-€ 169,-
1VoedingenFractal Design ION+ 860W Platinum€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesGigabyte AORUS Gen4 SSD 2TB€ 229,-€ 229,-
Totaal€ 2.429,79