Krijg 6x G4 1,5w leds niet goed gedimd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabrielvdk2
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03-2024
Deze week heb ik LEDs achter deze dimmer gezet, maar ik krijg het niet goed werkend. Wat doe ik verkeerd?

Achter de transformator (https://www.topledshop.nl...imbare-transformator.html) zitten 6 dimmable leds (https://www.123led.nl/123...1-5W-17W-i3671-t7054.html) en ervoor zit een Busch Jaeger Led Dimmer (https://www.goedkopermets...ee-light-link-2-100w.html)

Ik heb het ook geprobeerd met een Osram Halotronic HTM 105/230-240 transformator voor 35-105w - hetzelfde probleem. De nu geplaatste transformator zou juist moeten werken voor lage wattages, maar dus kennelijk ook niet.

Hopelijk doe ik iets heel simpels fout :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:52
Ik kan het helemaal fout hebben hoor, maar is die led dimmer niet bedoeld om Zigbee-lampen te dimmen? Normaal gesproken kunnen die dingen niet direct een lamp dimmen en moet de lamp ook Zigbee ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11
Wat werkt er precies niet/wat gebeurt er wel? Helemaal geen licht? Dimt niet? Knippert?

[ Voor 31% gewijzigd door Wilke op 13-04-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MarnickS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:58:
Ik kan het helemaal fout hebben hoor, maar is die led dimmer niet bedoeld om Zigbee-lampen te dimmen? Normaal gesproken kunnen die dingen niet direct een lamp dimmen en moet de lamp ook Zigbee ondersteunen.
Die led-dimmer hebben wij ook (3x). Dat is een dimmer die verschijnt als device in een zigbee netwerk (het is dus net andersom, je kan bijv. met Philips Hue app de dimmer bedienen)

Hoe heb je de Min/Max potmeter ingesteld? Die moet (als de lampen nu niet aan gaan) om te beginnen met testen redelijk laag staan maar niet helemaal naar links (dat is de stand voor gewone lampen). Als het probleem is dat dimmen niet lukt staat de potmeter waarschijnlijk teveel richting max.

En welk bedienmechanisme zit er op de dimmer? Kun je daarmee de boel wél bedienen en dimmen? Deze dimmers werken niet zonder een correct geïnstalleerde opzetunit (van 2-8 schakelelementen)

Als de boel helemaal niet werkt is bij deze dimmer 9/10 keer het probleem dat deze verkeerd is aangesloten (de dimmer behoeft een tweede nul)

Als alles werkt behalve Zigbee dien je de juiste handleiding te volgen om je dimmer te linken aan je netwerk, daar heb ik wel ergens een linkje van.

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 13-04-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabrielvdk2
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03-2024
Bedankt voor de reacties.

- Ik heb al met de Min/Max potmeter gespeeld - en zo afgesteld dat ze niet knipperen.
- Het zigbee aansturen werkt prima (en op de schakelaar zelf ook)

De lichten gaan dus aan en uit en kunnen tot op zekere hoogte worden gedimd, maar in alle standen qua dimmen is er een brom - aan de uiteinden (minimale / maximale) is de brom wat zachter en in het midden harder. Maar in alle gevallen te hard om te negeren - je hoort het door de hele huiskamer.