Dag Tweakers,
Sinds 25 maart gebeurt er iets vreemds met het gebruik dat geregistreerd wordt via mijn slimme meter van Enexis.
Ons (ik + partner) dagelijkse elektra verbruik pre-25 maart schommelt normaliter tussen de 5-10 kWh per dag. Vanaf 25 maart schommelt deze dagelijkse(!) waarde rond de 25kWh, er is rond deze datum niets in huis veranderd en er zijn geen nieuwe apparaten aangeschaft.
Daarnaast staat het "teruglevering" telwerk stil, terwijl ik wel flinke opbrengsten zie in de app van de omvormer.
In het telwerk "Actueel Vermogen", zie ik een waarde die ten alle tijden schommelt rond de 1.0kW; dit is zelfs het geval als ik alle groepen + de hoofschakelaar uitschakel(!). Het in- of uitschakelen van groepen geeft geen verschil is de schommelingen van deze waarde.
Ik als leek ga direct uit van een kapotte meter, maar wellicht dat er Tweakers zijn die hier meer verstand van hebben? Kan het ergens anders aan liggen, of zijn er zaken waar ik nu extra op moet letten mbt de bewijslast richting Enexis?:strip_exif()/f/image/7fcNAIfOPdTWwvzcAgivRW3V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PwgJ53Aa57ZsxSbgrMCQExhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lf5vfvDJ4a7omL17ACIuc3U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nXHUg3MXRYWJOg0kwA9BUCkl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pb6AnxZ94f1fwNnGz8J5bI82.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds 25 maart gebeurt er iets vreemds met het gebruik dat geregistreerd wordt via mijn slimme meter van Enexis.
Ons (ik + partner) dagelijkse elektra verbruik pre-25 maart schommelt normaliter tussen de 5-10 kWh per dag. Vanaf 25 maart schommelt deze dagelijkse(!) waarde rond de 25kWh, er is rond deze datum niets in huis veranderd en er zijn geen nieuwe apparaten aangeschaft.
Daarnaast staat het "teruglevering" telwerk stil, terwijl ik wel flinke opbrengsten zie in de app van de omvormer.
In het telwerk "Actueel Vermogen", zie ik een waarde die ten alle tijden schommelt rond de 1.0kW; dit is zelfs het geval als ik alle groepen + de hoofschakelaar uitschakel(!). Het in- of uitschakelen van groepen geeft geen verschil is de schommelingen van deze waarde.
Ik als leek ga direct uit van een kapotte meter, maar wellicht dat er Tweakers zijn die hier meer verstand van hebben? Kan het ergens anders aan liggen, of zijn er zaken waar ik nu extra op moet letten mbt de bewijslast richting Enexis?
:strip_exif()/f/image/7fcNAIfOPdTWwvzcAgivRW3V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PwgJ53Aa57ZsxSbgrMCQExhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0lf5vfvDJ4a7omL17ACIuc3U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nXHUg3MXRYWJOg0kwA9BUCkl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pb6AnxZ94f1fwNnGz8J5bI82.jpg?f=fotoalbum_large)