Dell Ultrasharps U2723QE en U3223QE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanlaar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-06-2023
Dat Tweakers,

Bij monitor reviews mis ik in de specs. Ook vandaag.
Wat wil ik graag weten voordat ik begin met lezen:
  • diagonaal
  • resolutie
  • paneel type
  • Hz
Het is altijd een zoektocht naar waar het staat in het artikel.
Zo staat het meeste op de 1e pagina, weggestopt in beeldig proza.
Het aantal Hz heb ik nog niet kunnen vinden. Als het niet op de 1e pagina staat, dan zou ik verwachten dat het op de featureset pagina staat. Daar is het ook niet te vinden. 8)7

reviews: Dell Ultrasharps U2723QE en U3223QE getest: als het echt zwart moet ...
@willemdemoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Letterlijk de 2de en 3de alinea van de tekst;
Dell heeft met zijn Ultrasharps U2723QE en U3223QE geprobeerd de voordelen van ips- en VA-schermen te combineren. Met name op het gebied van contrast zouden de schermen met VA-panelen moeten kunnen wedijveren, terwijl de kleurweergave en kijkhoeken van ips-kwaliteit moeten zijn. Dell maakt daarvoor gebruik van IPS Black-technologie. Dat is een technologie die door LG Display is ontwikkeld en de panelen in de Ultrasharps zijn dus ook van LG afkomstig. Uiteraard volgt ook het Koreaanse bedrijf met IPS Black-schermen, maar vooralsnog heeft Dell hen afgetroefd.

De twee Ultrasharps hebben, zoals de naam aangeeft, beelddiagonalen van 27" en 32" in een traditionele 16:9-beeldverhouding, beide met een resolutie van 3840 bij 2160 pixels, ofwel 4k. Traditiegetrouw zijn de Ultrasharps rijk uitgeruste modellen, met ergonomische voet, een sloot aansluitingen en zakelijke vormgeving. De prijs is daar, uiteraard geholpen door de primeur van IPS Black, ook naar: de Ultrasharp U2723QE moet ongeveer 750 euro kosten en de U3223QE is vanaf ongeveer 1000 euro verkrijgbaar.
Daarnaast kan je voor de specs vrij gemakkelijk doorklikken naar de productpagina en daar heel overzicht alle kenmerken terugvinden...

Edit: Verkeerde termen dikgedrukt gemaakt...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
rvanlaar schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:47:
Dat Tweakers,

Bij monitor reviews mis ik in de specs. Ook vandaag.
Wat wil ik graag weten voordat ik begin met lezen:
  • diagonaal
  • resolutie
  • paneel type
  • Hz
Het is altijd een zoektocht naar waar het staat in het artikel.
Zo staat het meeste op de 1e pagina, weggestopt in beeldig proza.
Het aantal Hz heb ik nog niet kunnen vinden. Als het niet op de 1e pagina staat, dan zou ik verwachten dat het op de featureset pagina staat. Daar is het ook niet te vinden. 8)7

reviews: Dell Ultrasharps U2723QE en U3223QE getest: als het echt zwart moet ...
@willemdemoor
Ik zet altijd* een tabel met de relevante specs van de geteste monitoren (en het vergelijkingsmateriaal) op de derde pagina: Testmethode en testveld

*iig de afgelopen 12 maanden: ik heb tot dusver 1 uitzondering daarop gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlaar
Dat is een handige tabel. Precies de info die ik in bij de samenvatting en conclusie verwacht.
Ik had er nooit aan gedacht om op de testmethode en testveld pagina te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er staat op pagina twee:
Links van de voeding zitten de video-ingangen, die bestaan uit een HDMI 2.0-poort, een DP 1.4-poort, een USB-C-poort, een tweede DP 1.4-poort, maar dit keer als uitgang, om meerdere schermen aan elkaar te koppelen. Daarnaast zit een audio-uitgang en nog een USB-C-poort.
En in de tabel op pagina drie:
3x HDMI 2.1
1x DP 1.4
1x USB-C
5x USB-A (10Gbps)
1x USB-C (10Gbps)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlaar
@Gutteguttegut Dank je wel voor het maken van m'n punt. Het is de light versie van https://www.goodreads.com...y-on-display-i-eventually
Pagina: 1