Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:10

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
Voor mijn moeder zoek ik een nieuwe smartphone met sterke batterij, goede camera en een handzaam formaat, <6".

Tweedehands valt af, ze wil een nieuwe :P

Ik zoek een?
Ik zoek een compacte smartphone, met een goede accu (makkelijk een hele dag, vanaf zeg maar acht uur 's morgens, tot eind van de avond/10 uur 's avonds mee kan terwijl bluetooth is ingeschakeld.

Wat is je budget?
Tja, zo rond de €250? Wellicht €300 maar dat is wel een uiterste, liever goedkoper ;) En gewoon bij een Nederlandse shop of winkel te krijgen. Zodat als er wat is, er geen gedoe is met dingen naar het buitenland opsturen enzo.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen. De gehoorapparaatjes van mijn moeder worden gekoppeld met de telefoon zodat ze ook goed kan bellen er mee. Verder zal er Whatsapp en Telegram op draaien en foto's worden gemaakt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal telefoontjes gevonden, bijvoorbeeld de Samsung A en S lijn en oudere iPhones. Nadeel is dat die vaak toch best groot zijn, of gewoon heel erg duur. Chinaphones zie ik niet zo zitten ivm data die weg wordt gesluisd. Of dat onderbuik is of niet, ik wil het gewoon niet. (ik heb zelf een Realme, misschien ook niet de beste keuze :P )
De eisen lijken mij verder redelijk, er wordt geen gebruik gemaakt van social media zoals Facebook, spellen op gespeeld of youtube oid. Bellen, appen en foto's maken, that's it :)
Eventueel langere updates is ook wel fijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ivm artrose is het ook belangrijk dat het toestel met één hand te bedienen is en geen zwaar apparaat is. Eigenlijk is een diagonaal van ongeveer 5 tot 5,5" nog wel acceptabel, daarboven wordt het onhandig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Beste antwoord (via Vrijdag op 15-04-2022 09:37)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 14:13
Ik lees gehoorapparaatjes, die zullen een bepaalde bluethooth versie mogelijk vragen ivm minder stroomverbruik? Is daar nog een app voor die wel of niet per platform aanwezig is?
En wat gebruikt ze nu als toestel?

Realistisch zul je iets in je wensen moeten aanpassen, en gezien de gezondheid zal dat of het feit zijn dat toestel groot is en dan ergens op moet steunen, of volledig plastic moet zijn om gewicht te besparen, of je betaald meer.

Zelf zou ik doorsparen voor een iPhone SE 2022. Kost je 500-600 Euro, maar je kunt verwachten dat die de komende 6-7 jaar mee kan, met hooguit een keer een nieuwe accu er in als ze vaak moet opladen door intensief gebruik. Dit is het goedkoopste compacte model met lange updates support.
https://tweakers.net/smar...022_p1358974/vergelijken/

Of als formaat toch groter kan zijn, een Samsung A32 met 6,5 inch scherm, 200 gram, helemaal kunstof, en nog 4 jaar updates.
pricewatch: Samsung Galaxy A32 5G 128GB Zwart

Of met groter 6,55 inch formaat, maar veel lichter op 158 gram, maar wel Chinees, en twijfelachtige update garanties maar moet nog wel 3 jaar blijven werken:
pricewatch: Xiaomi 11 Lite 5G NE (6GB) 128GB opslag Zwart

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
https://tweakers.net/smartphones/vergelijken/

Filters aanpassen naar wens.... et voila

[ Voor 32% gewijzigd door Quadradial op 12-04-2022 13:33 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 14:13
Ik lees gehoorapparaatjes, die zullen een bepaalde bluethooth versie mogelijk vragen ivm minder stroomverbruik? Is daar nog een app voor die wel of niet per platform aanwezig is?

Realistisch zul je iets in je wensen moeten aanpassen, en gezien de gezondheid zal dat of het feit zijn dat toestel groot is en dan ergens op moet steunen, of volledig plastic moet zijn om gewicht te besparen, of je betaald meer.

Zelf zou ik doorsparen voor een iPhone SE 2022. Kost je 500-600 Euro, maar je kunt verwachten dat die de komende 6-7 jaar mee kan, met hooguit een keer een nieuwe accu er in als ze vaak moet opladen door intensief gebruik. Dit is het goedkoopste compacte model met lange updates support.

Of als formaat toch groter kan zijn, een Samsung A32 met 6,5 inch scherm, 200 gram, helemaal kunstof, en nog 4 jaar updates.
pricewatch: Samsung Galaxy A32 5G 128GB Zwart

Of met groter 6,55 inch formaat, maar veel lichter op 158 gram, maar wel Chinees, en twijfelachtige update garanties maar moet nog wel 3 jaar blijven werken:
pricewatch: Xiaomi 11 Lite 5G NE (6GB) 128GB opslag Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:10

Vrijdag

De Zwarte

Topicstarter
swhnld schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:29:

Ik heb het gevraagd en de gehoorapparaatjes worden via bluetooth gekoppeld en dan via een app bediend. Op dit moment heeft ze een stokoude Alcatel. Die was voor wat ze er mee deed afdoende, maar na al die jaren (volgens mij heb ik die iets van vier jaar geleden gekocht) loopt 'ie wel op zijn eind.

Omdat ze toch lang doet met een telefoon (mijn ouders zijn erg voorzichtig met hun spullen) heb ik mijn budget (flink) omhoog gegooid en ben voor een iPhone gegaan. Niet de SE van dit jaar maar die van 2020. Met een 4,7" formaat is dat mooi compact :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!