Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-04 08:10
Omdat de levertijd van inbouwkoelkasten momenteel rampzalig blijkt, hebben we uiteindelijk een vrij prijzig model Liebherr gekocht (huidige inbouw was kapot).
Deze beschikt over twee BioFresh laden (0 graden), waarvan eentje met van die nevel, en eentje droog.
Liebherr zegt zelf dat je in de bovenste beste open groente en fruit kan bewaren, en onder vlees/vis/zuivel.

Ik ben benieuwd of er tweakers zijn die al wat langer met BioFresh in huis omgaan, die wat ervaringen kunnen delen. Wat vriest er stuk (bijv. aubergines kan ik me voorstellen), wat gaat er juist heel goed?

en... barsten bierflesjes of juist niet?

Ik kan helaas niets instellen (liefst had ik ze ook gewoon op 4-5 graden), dus it is what it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wij hebben een liebherr met biocool-box laden. Ik weet niet of ze het gewoon een andere naam hebben gegeven, maar daar hebben we nooit problemen mee dat groente bevriest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik werk bij de Liebherr importeur en heb inmiddels al een aantal jaren een Liebherr koelkast met BioFresh.

Het principe van BioFresh is een lage temperatuur (net boven 0, dus geen risico op bevriezen) en de ideale luchtvochtigheid om verse levensmiddelen aanzienlijk langer te kunnen bewaren.

In jouw geval heeft de bovenste lade een luchtdicht deksel, in combinatie met de nevel zorgt dit voor een hele hoge luchtvochtigheid die uitdrogen van groenten en fruit tegengaat. Let erop dat je groenten en fruit zoveel mogelijk onverpakt bewaard. Er zijn inderdaad een aantal groenten en fruit waarvoor de temperatuur van de BioFresh te laag is. Dit geldt met name voor komkommer, aubergine, courgette, tomaten, ananas en citrusvruchten.

De onderste lade heeft geen luchtdicht deksel en heeft een lage (normale) luchtvochtigheid. Dit is ideaal voor vlees/vis/zuivel omdat je deze producten zo koud mogelijk wilt bewaren. Dit kan dus gewoon in de verpakking.

Mijn persoonlijke ervaring is dat veel producten inderdaad veel langer te bewaren zijn dan in mijn vorige koelkast. Ook smaak en structuur blijven langer goed.

Je kunt overigens de temperatuur van de BioFresh nog wat hoger of lager instellen. Dit staat als het goed is in je handleiding. In de hoogste stand verwacht ik dat de laden zo'n 3-4 graden zullen zijn.

@_Erikje_ BioCool is niet hetzelfde als BioFresh. Bij BioCool heb je wel laden die je luchtdicht kunt afsluiten voor een hoge luchtvochtigheid, maar hebben deze geen extra koude temperatuur. Door de hoge luchtvochtigheid blijven groenten en fruit enkele dagen langer vers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Wij hebben ook BioFresh (2 lades) en de producten zijn inderdaad merkbaar kouder en langer houdbaar dan in de koelkast zelf. Ook nog geen vervroren of bijna-vervroren neveneffecten gezien :)

[ Voor 21% gewijzigd door SlasZ op 13-04-2022 11:31 ]