Geen glasvezel en koper bij woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:16
Hi medetweakers,

Na een zoektocht van een jaar eindelijk een huis kunnen kopen en na 3 maanden verbouwen wonen we er eindelijk *O*

Ruim optijd de verhuizing aangevraagd bij KPN en dat was allemaal geen probleem, omdat er glasvezel naar de woning ligt. De verhuizing werd dus doorgezet naar glasvezel. Uiteindelijk blijken de vorige bewoners geen toestemming hebben gegeven om het glasvezel te laten aansluiten de meterkast. (Ligt dus nog tegen de gevel aan).

Kpnnetwerk laat weten dat zij niemand beschikbaar hebben in de komende maanden om dit op te lossen. Daarom wilde ik graag terug naar de koperleiding, maar ook deze lijkt niet meer optimaal te werken dus daar wilt KPN niet meer op leveren..

Uiteindelijk adviseerde KPN zelf om misschien toch maar over te stappen. Dit wil ik helemaal niet aangezien ik nu een prima pakket heb met verschillende kortingen (mobiel etc). Daarnaast zijn de andere providers een stuk duurder.

Wat adviseren jullie om te doen en zijn er misschien mensen die hetzelfde probleem hebben gehad?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Kan KPN je niet tijdelijk dit bieden als overbrugging tot ze wel iemand beschikbaar hebben om de glasvezel aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
thaan schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:42:
Kan KPN je niet tijdelijk dit bieden als overbrugging tot ze wel iemand beschikbaar hebben om de glasvezel aan te sluiten?
Ik heb nu inderdaad het noodpakket, wat bestaat uit een dongle en Digitenne. Alleen de verbinding in het huis is ronduit slecht, daarom moet ik de dongle meenemen naar elke kamer om daar te kunnen werken. Daarnaast werk ik met grote bestanden, dus het is echt een drama..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Buren lief aankijken met een stekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14
Kindapaas schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:45:
[...]

Ik heb nu inderdaad het noodpakket, wat bestaat uit een dongle en Digitenne. Alleen de verbinding in het huis is ronduit slecht, daarom moet ik de dongle meenemen naar elke kamer om daar te kunnen werken. Daarnaast werk ik met grote bestanden, dus het is echt een drama..
Er zijn modems/routers waaraan je een dongle kan verbinden (de Fritzbox welke KPN levert kan dit ook) dat kan een goede oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Kindapaas schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:45:
Alleen de verbinding in het huis is ronduit slecht, daarom moet ik de dongle meenemen naar elke kamer om daar te kunnen werken.
Heb je het dan over de Wifi verbinding? Want dan ben je nog niet klaar met verbouwen :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
RemcoDelft schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:46:
Buren lief aankijken met een stekkertje?
Haha, dat is de laatste oplossing idd :Y
DVX73 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:49:
[...]

Er zijn modems/routers waaraan je een dongle kan verbinden (de Fritzbox welke KPN levert kan dit ook) dat kan een goede oplossing zijn.
Ga ik even over informeren, dankjewel!
lier schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:51:
[...]

Heb je het dan over de Wifi verbinding? Want dan ben je nog niet klaar met verbouwen :9
Haha beide: 4G en wifi.. dus gelukkig wel een kabel doorgetrokken naar boven oOo
Pagina: 1